Prieskum spoločnosti Insider Intelligence ukazuje, že TikTok v zisku influencerských reklám tento rok predbehne Facebook, informuje portál e15.cz. O dva roky by mohol predbehnúť aj Youtube.
Nadvláda Instagramu
Štatistikám však zatiaľ suverénne vládne Instagram. Jeho prvenstvo by ani nemalo byť ohrozené, svoju pozíciu si upevnil opatreniami, ktorých cieľom je podpora menších tvorcov obsahu.
„Tiktok je stále obľúbenejší pre influencer marketing, no ani zďaleka sa nepribližuje Instagramu, pokiaľ ide o míňanie či prírastok počtu obchodníkov. Čiastočne je to pre vyššie ceny, ktoré si tvorcovia na Instagrame účtujú za reklamu, ďalším dôvodom je širšia škála obsahu,“ povedala hlavná analytička Insider Intelligence Jasmine Enbergová.
Influencerský marketing
Marketing za pomoci influencerov je na sociálnych sieťach bežnou praxou. Značka zaplatí za propagáciu produktu osobe, ktorá je na sieti populárna, čo umožňuje lepšie zameranie sa na cieľovú skupinu. Podľa predikcií v tomto roku zaplatia za takúto reklamu približne tri štvrtiny amerických obchodníkov päť miliárd dolárov.
Analýza Insider Intelligence tiež hovorí o nanoinfluenceroch, ktorí sú čoraz viac využívaní na reklamu. Majú do päť tisíc sledujúcich. Do propagácie na ich účtoch sa tento rok investovaných o vyše 200 percent viac ako v minulom roku. Dôvodmi presunu k menej populárnejším sú napríklad nižšia cena, ale aj tvorba osobitnejšieho obsahu k úzkej skupine ľudí.