Slovenský internetový trh sa podľa dát IAB Monitoru v júli 2022 rozšíril o bezmála 3 percentá. S výnimkou lídra, ktorým je Ringier Axel Springer, a tlačovej agentúry SITA, rástli v siedmom mesiaci roka všetci hráči prvej desiatky.
Opakovane najrýchlejšie stúpal News and Media Holding (NMH), a to o 5,2 percenta.
News And Media Holding s najväčším nárastom
Na čele rebríčka v počte reálnych užívateľov (RU) zostáva Ringier Axel Springer (RAS). Za zmienku stojí fakt, že RAS je jednotkou s historicky najnižším rozdielom v počte RU pred druhým NMH, od ktorého ho delí len niečo vyše 70-tisíc RU.
News and Media Holding sa dostal opätovne na druhú priečku už tretíkrát za posledných päť mesiacov roka. Rozdiel medzi druhým NMH a tretím Zoznamom je doteraz najvyšší, a to skoro 58-tisíc reálnych užívateľov.
Petit Press je, zdá sa, definitívne mimo boja o prvú trojku poradia so stratou okolo pol milióna RU na NMH a Zoznam. Naopak pred piatym Startitupom má náskok už iba 46-tisíc RU.
Medziročné porovnanie a rozdiely
Spolu s Týždenníkom Trend sme porovnali výsledky v siedmom mesiaci roka 2022 a 2021.
V rámci prvej desiatky publisherov rastú v ročnom horizonte len NMH (viac ako 6 percent) a SITA (viac ako 17 percent). Výrazné dlhodobé poklesy, a to v stovkách tisíc reálnych užívateľov, zaznamenali tradičné značky Ringier Axel Springer (RAS) a Petit Press (obe približne o 7,5 percenta). Naopak Zoznam si v dlhodobom horizonte drží stabilnú pozíciu aj napriek drobnému poklesu.
Asi najmarkantnejšie je porovnanie prírastkov, úbytkov a rozdielov v počte RU medzi jednotkou RAS a dvojkou NMH. Kým pred rokom mal RAS pred NMH náskok bezmála pol milióna reálnych užívateľov (480 445 RU), v júli tohto roka je rozdiel len 71 045 RU.
Z toho vyplýva, že News and Media Holding „nahral“ na Ringier Axel Springer za rok viac ako 400-tisíc reálnych užívateľov.