Divákov čaká o pár dní nepríjemná zmena pri sledovaní televíznych programov. Od 21. mája 2025 už na staniciach skupiny Markíza nebude možné pretáčať reklamy pri sledovaní obsahu zo záznamu. Kým doteraz mohli diváci pri takomto sledovaní programov jednoducho preskočiť reklamný blok, po novom už takáto možnosť nebude. Možnosť preskočiť reklamy bola pritom dôležitou výhodou televízneho archívu a mnohí si na ňu zvykli.
Zákaz sa bude plošne týkať celého portfólia Markízy, nielen hlavnej TV Markíza, ale aj menších staníc Doma, Dajto, Krimi a Klasik. Pre divákov to tak znamená zhoršenie komfortu sledovania.
Nie je vylúčené, že sa bude dať reklamný blok pretočiť po niekoľkých minútach, no televízia túto možnosť zatiaľ nepotvrdila. Rovnaké opatrenie uplatňuje už dlhšie napríklad česká televízia Prima.
Zvažuje podobný krok aj JOJka?
Markíza nie je jediná televízia, ktorá uvažovala nad obmedzením pretáčania reklám. Podobnú požiadavku na operátorov mala v minulosti aj televízia JOJ so svojím širokým portfóliom staníc. Chcela, aby reklamu nebolo možné preskočiť najmenej tri minúty. Nakoniec však tento krok odložila.
Zmení teraz svoju stratégiu? Na konferencii Mediálne trendy 2025 sa k tomu vyjadril generálny riaditeľ JOJ Group Marcel Grega. V rozhovore hovorí, kedy bude televízia Joj požadovať od operátorov zákaz pretáčania reklám v archíve:

Mediálne trendy 2025: Slovenská mediálna scéna čelí novým výzvam, no nestráca víziu

Prežije Markíza a Jojka digitálny boom? Streamovacie služby sú silnou konkurenciou
