Televízny trh na Slovensku, hoci malý, je mimoriadne dynamický. Podobne ako v zahraničí, tak aj u nás sa neustále rozširuje počet menších staníc veľkých televíznych hráčov, pričom diváci majú možnosť sledovať obsah špeciálne zameraných na nich. Menšie tematické stanice skupiny Markíza zohrávajú dôležitú úlohu nielen v budovaní značky, ale aj v optimalizácii reklamného priestoru a zvyšovaní podielu na trhu. Umožňujú cielene osloviť rôzne divácke segmenty a zároveň efektívne recyklovať obsah z hlavného kanála.

Šéf Markízy: Televíziu sme posunuli dopredu, aj spravodajstvo riadime výrazne lepšie
Markíza má v portfóliu stanicu Doma, ktorá je najstaršou tematickou stanicou. Stanica Doma bola uvedená na trh v roku 2009 ako prvá tematická televízia skupiny Markíza. Jej program je koncipovaný najmä pre ženy, pričom dominantné postavenie majú romantické telenovely, turecké a latinskoamerické seriály a rodinné drámy. V posledných rokoch si diváčky obľúbili aj relácie zamerané na životný štýl, medziľudské vzťahy či varenie. Turecké seriály ako Láska na prenájom či Sultán sa stali významnou súčasťou vysielacej stratégie.
O tri roky neskôr, v roku 2012, nasledoval vznik televízie Dajto zameranej na mužskú cieľovku. Programová štruktúra sa opiera o akčné filmy, kriminálne seriály, trilery, sitkomy a športové relácie. Nechýbajú ani klasiky ako Rambo, Rýchlo a zbesilo či známe televízne série typu Kobra 11. Dajto zároveň prináša aj reality šou a dokumenty zamerané na technológie, prírodu či motoršport.
V roku 2022 sa portfólia rozšírilo o stanicu Markíza Krimi. Reaguje na dlhodobý záujem slovenských divákov o kriminálne žánre, trilery a detektívne príbehy. Programová ponuka zahŕňa známe americké a európske seriály ako Myšlienky vraha, Kosti alebo Kriminálka Miami. Cieľom tejto stanice je ponúknuť napínavý obsah počas celého dňa, a to v rámci atraktívneho, prehľadného a konzistentného vysielacieho formátu.
Minulý rok pribudla Markíza Klasik. Prináša divákom výber kultových filmov, archívnych seriálov a programov zlatého fondu televízie Markíza.
Čo plánuje skupina Markíza ďalej? Má v hľadáčiku nový televízny projekt? „Nový televízny kanál v tomto momente neplánujeme a ani nepripravujeme,“ povedal v exkluzívnom rozhovore Peter Gažík, generálny riaditeľ skupiny Markíza. „Chystáme online spravodajský projekt, ktorý by mal tiež uzrieť svetlo sveta v tomto roku,“ doplnil.

Ostrieľaný moderátor sa vracia do éteru. Richard Dírer spúšťa vlastnú politickú reláciu

Seriál Lásky v Istanbule na Jojke: Dejovo naivná, ale mimoriadne oku lahodiaca novinka

Šéf Markízy: Televíziu sme posunuli dopredu, aj spravodajstvo riadime výrazne lepšie

Boj o kreslo šéfa STVR: Kandidatúru ohlásila kontroverzná tvár slovenského šoubiznisu

Šéfka produkcie Markízy: Dunaj sa tak skoro neskončí, no máme už vymyslenú náhradu
