Reklama je dnes prítomná na každom kroku, ale zdá sa, že naša trpezlivosť s ňou je stále menšia. Podľa najnovšieho prieskumu väčšina slovenskej populácie pretáča reklamy hneď, ako dostane takú možnosť. Zaujímavé však je, že približne 1 z 10 ľudí tvrdí, že reklamu nikdy nepretáča.

Jojka v sobotu odpremiérovala jej najnovší seriálový počin Príliš veľa lásky.
Neprehliadnite

Niečo také kontroverzné diváci už dlho nevideli: Takto sa robí špičkový slovenský seriál!

Reklamy nás otravujú

Obrovské množstvo reklamy je dôvodom, prečo mnohí z nás pociťujú voči nej odpor. Na základe prieskumu len 3 % ľudí priznávajú, že reklamy majú radi, zatiaľ čo až 60 % otvorene tvrdí, že ich neznášajú.

Kto pretáča najviac?

Ak existuje možnosť reklamu preskočiť, až štyri pätiny ľudí tak urobí minimálne v polovici prípadov. Každý druhý respondent dokonca uviedol, že reklamu preskakuje vždy, keď je to možné. Sú však aj takí, ktorí reklamu nepretáčajú. Tvrdí to 11 % ľudí.

Zaujímavé je, že pretáčanie reklám sa stalo bežným zvykom naprieč všetkými vekovými kategóriami. Výrazný rozdiel sa ukázal len u najstaršej generácie – tzv. Baby Boomers. Až 17 % z tejto generácie uviedlo, že nikdy reklamu nepretáčajú, čo je oveľa viac v porovnaní s ostatnými vekovými skupinami.

Tento rozdiel však nemusí znamenať väčšiu toleranciu voči reklame. Starší ľudia jednoducho menej často sledujú obsah na platformách, kde je možné reklamu pretáčať, ako napríklad YouTube alebo programy zo záznamu.

Dunaj, k vašim službám
Neprehliadnite

Diváci rozhodli jasne: Nedajú dopustiť na tento seriál, programy Jojky majú problém

S narastajúcim množstvom reklamy je zrejmé, že väčšina z nás hľadá spôsoby, ako sa jej vyhnúť. Napriek tomu sa nájde malá časť populácie, ktorá reklamu nepreskakuje – možno preto, že s ňou prichádzajú do kontaktu menej často, alebo ju jednoducho vnímajú ako súčasť sledovania obsahu.

O prieskume: Online prieskum realizovala v júli 2024 agentúra NMS Market Research Slovakia. Zúčastnilo sa ho 1 020 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku online populácie vo veku 18+ rokov.