Slovenské televízie odštartovali jesennú sezónu. Ako prvá uviedla premiérové tituly televízia Markíza, ktorá odštartovala siedmu sériu svojho seriálového hitu Dunaj k vašim službám už posledný augustový týždeň. Seriálový hit nadviazal na svoje úspechy z jarnej sezóny a v hlavnom vysielacom čase si pripísal najlepšie čísla spomedzi jesenných noviniek.
Dunaj nemá konkurenciu
V programovej štruktúre patria Dunaju opäť utorkové a štvrtkové večery. Prvú epizóda si pozrelo 462-tisíc divákov v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Hoci pri druhej augustovej epizóde počet divákov poklesol na 435-tisíc, ďalšie dve septembrové epizódy si už pripísali 487- a 472-tisíc divákov. V mladšej cieľovej skupine 13-55 sa podielovo blížila k hranici 30 percent.
V utorkové večery Dunaju konkuruje Nemocnica na Jojke, ktorá dosahuje len polovičné výkony. Svoju už 11. sezónu odštartovala s 246-tisíc divákmi v 12+, v cieľovke 13-55 zaznamenala podiel na trhu lan 11,2 percenta.
Na štvrtkové večery nasadila Jojka pokračovanie Kriminálky Kraj, ktorá sa uviedla s 241-tisíc divákmi v 12+ a podielom na trhu 12 percent v mladšej cieľovke. Obidva seriály predbehol okrem už spomenutého Dunaja aj podvečerný seriál Markízy Mama na prenájom.
Niečo také kontroverzné diváci už dlho nevideli: Takto sa robí špičkový slovenský seriál!
Druhým najúspešnejším štartom v novej sezóne sa môže pochváliť Druhá šanca. Markíza svojmu seriálovému hitu aj v tretej sérii ponechala osvedčené pondelkové večery. Dramatický seriál pri svojom návrate pritiahol 405-tisíc divákov v 12+. V mladšej cieľovke to znamenalo trhový podiel 25,5 percenta.
Dunaj a Druhá šanca sú zatiaľ jedinými večernými programami, ktoré k obrazovkám prilákali viac ako 400-tisíc divákov. Zatiaľ sa to nepodarilo ani zábavným formátom, ktoré majú v ponuke všetky televízie.
Zábavné formáty si zatiaľ divákov hľadajú
V stredy sa o pozornosť divákov uchádzajú Extrémne premeny Slovensko a netradične aj Česko Slovensko má talent. Ten odštartoval výnimočne už v nedeľu 1. septembra, kedy si ho pozrelo 316-tisíc divákov. Ďalšie epizódy už bude Jojka uvádzať v stredy, kde mu budú konkurovať Extrémne premeny. A z tohto súboja zatiaľ vychádzajú lepšie Extrémne premeny. Prvú epizódu si pozrelo 302-tisíc divákov, kým Talent sa musel uspokojiť s 221-tisíc divákmi. V mladšej cieľovke to znamenalo pre Extrémne premeny podiel na trhu 26,2 percenta a pre Talent len 13,3 percenta.
Svoje zábavné stálice vrátila na obrazovky aj STVR, kde opäť obsadili piatkové a sobotné večery. Piatky patria zábavnému kvízu Čo ja viem, ktorý sa na obrazovky jednotky vrátil už vo svojej 11. sezóne. Pri návrate si ho pozrelo 281-tisíc divákov.
Tvrdá rana pre Jojku: Slováci odignorovali špičkový seriál. Viac divákov mala aj Smotánka
Prekvapujúci sobotný rozstrel
Očakávania vzbudzoval sobotný večer, kde uvádza premiérový pôvodný program každá televízia. Markíza nasadila novú sériu úspešného zábavného formátu Možné je všetko! a Jednotka svoju osvedčenú stálicu Záhady tela. Jojka sa do boja o diváka zapojila netradične s novou minisériou Príliš veľa lásky, ktorá má ambíciu nadviazať na úspešné formáty ako boli Zrada či Klamstvo. Ako jej vyšiel tento ťah?
Nevyšiel. Seriálová novinka, ktorá na obrazovky prináša neopozeranú tému v prémiovom spracovaní, si diváci v netradičnom vysielacom čase nenašli. V obidvoch hlavných cieľových skupinách si spomedzi večerných programov pripísala prvenstvo Markíza so zábavnou šou Možné je všetko!, ktoré si zvolilo 248-tisíc divákov v 12+, v mladšej cieľovke zaznamenalo 23 percentný podiel na trhu. Záhady tela sledovalo na Jednotke 231-tisíc divákov. Prvú epizódu novinky Príliš veľa lásky si zvolilo len 193-tisíc divákov. V cieľovke 13-55 si pripísala podiel na trhu 11,1 percenta, Záhady tela mali 9,2 percenta.