Jama levova sa prvýkrát predstavila divákom na jeseň 2023, išlo o debut a zároveň skúška na divákov, či takýto formát má budúcnosť na slovenských televíznych obrazovkách. Relácia sa pôvodne vysielala v stredu v druhom prime-time pásme a prinášala rozporuplné výsledky.

Na Jamu levovu bolo pri štarte, na jeseň, zvedavých len 95-tisíc divákov. Ich počet sa pri ďalších častiach ustálil na 130-tisíc. Situácia sa začala obracať v druhej polovici prvej série, keď krivka sledovanosti začala mať stúpajúci charakter. V polovici októbra odvysielaná epizóda mala sledovanosť na úrovni 150-tisíc divákov. Svoj doposiaľ najlepší výkon si pripísala aj v cieľovej skupine 12–54, kde zaznamenala sledovanosť 3,5 % a trhový podiel 23,7 %. Posledná októbrová epizóda v cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla rekordný rating 4,1% a rovnako najvyšší trhový podiel 24%.

Výkon šou napokon bol dostačujúci, aby sa Markíza rozhodla oficiálne potvrdiť nakrúcanie druhej série.

Druhá séria sa predstaví už 5. septembra, Jama levova mení vysielací slot a sťahuje sa na štvrtok, nábehovú krivku jej bude robiť Dunaj, k vašim službám, čo by mohlo šou zabezpečiť ešte väčší divácky ohlas. Princíp formátu s pôvodným názvom Dragon´s Den je naďalej veľmi jednoduchý. Účastníci šou predstavia svoj nápad či existujúci biznis piatim ostrieľaným investorom. Tí sa následne rozhodnú do tých najlepších produktov alebo služieb zainvestovať svoje vlastné peniaze a pomôžu talentovaným podnikateľom preraziť.

Natáčanie nových epizód Jamy levovej trvalo deväť dní, pričom príprava celého projektu zabrala

približne pol roka. Najdlhšou časťou prípravy boli dôkladné kastingy. Producenti sa osobne stretli s takmer 100 podnikateľmi a s ďalšími viac než 200 možnými kandidátmi boli v telefonickom kontakte. Pred investorov napokon predstúpilo 45 uchádzačov o investíciu do svojho projektu. Aby sa podnikateľ dostal pred investorov, musel zaujať svojou prezentáciou, mať zaujímavý príbeh, osobnosť alebo produkt, predložiť základný biznis plán

Pätica investorov ostáva nezmenená:

  • Tatiana Ondrejková - spoluzakladateľka a CEO úspešného cestovateľského portálu Pelikan.sk. Prevádzkuje aj dva medzinárodné e-commerce obchody a patrí medzi najúspešnejšie podnikateľky na Slovensku.
  • Milan Dubec - slovenský podnikateľ, investor a filantrop, ktorý vlastní a riadi projekty v developmente, online a médiách. Je CEO developerskej spoločnosti Reinoo a zakladateľ viacerých úspešných portálov ako Azet.sk, Aktuality.sk, Pokec.sk, Bistro.sk, Nehnuteľnosti.sk a spolumajiteľom viacerých ďalších úspešných firiem na Slovensku (Goodreqest, EIV.AI, Zilinak.sk).
  • Igor Kolla - v roku 1990 založil úspešnú telekomunikačnú spoločnosť Antik Telecom, jeho podnikateľské aktivity sa neskôr rozšírili aj za hranice Slovenska, najmä do Ázie. Je tiež vizionárom, ktorý stojí za viacerými inovatívnymi projektami.
  • Juraj Fehervari - zakladateľ najrýchlejšie rastúcej značky barefoot topánok na svete - Be Lenka.Unikátny produkt, globálny rast a firemná filozofia mu priniesli niekoľko prestížnych ocenení. V roku 2021 pridal do svojho portfólia inovatívnu dizajnovú barefoot značku Barebarics a retailovú sieť PLAN BE.
  • Igor Rattaj - úspešný slovenský podnikateľ a akcionár v spoločnosti Tatry Mountain Resorts, najväčší investor v rámci voľnočasových aktivít a turizmu nielen na Slovensku.