Facebook mení svoju obchodnú stratégiu. Chce sa viac podobať TikToku, ktorý sa čoraz viac teší väčšej obľúbenosti medzi užívateľmi. Na svoju vlastnú sieť chce aplikovať trendy konkurencie, píše portál iDnes.cz.
Strata používateľov
Prvýkrát počas 18-ročnej existencie Facebooku prišla sieť za prvé tri mesiace o pol milióna používateľov. Vedenie sa preto rozhodlo na nepriaznivý trend reagovať. Ponúkať chce viac zábavného obsahu ako príspevkov od rodiny a priateľov.
Podľa Zuckerberga príspevky od priateľov nie sú tým, čo používatelia Facebooku a Instagramu chcú v skutočnosti vidieť, keďže odchádzajú na TikTok. Čínska sieť bola v minulom roku najnavštevovanejšou, po celom svete má už miliardy používateľov.
Kritika influencerov
Zamestnanci sa preto majú viac zamerať na videoprodukciu. Zmena fungovania ale bude mať dopad na používateľov ako aj na firmy či tvorcov obsahu. Už teraz niektorí influenceri nie sú spokojní s aktualizáciami. Kylie Jennerová aj Kim Kardashianová nedávno prosili Instagram, by sa „prestal snažiť byť TikTokom“. „Chcem len vidieť roztomilé fotky svojich priateľov,“ píšu v príspevku. „Prosím,“ okomentovala to Jennerová.
Konkurenciou sa spoločnosť Meta, ktorá Facebook aj Instagram prevádzkuje, inšpirovala už aj v minulosti. Prvýkrát v prípade aplikácie Snapchat. Instagramu pridala príbehy, ktoré sú viditeľné iba 24 hodín, tiež krátke videá s názvom Reel, ktoré skopírovala práve od TikToku.
Zmenou chce spoločnosť firma reagovať na svoje nepriaznivé hospodárske výsledky, keďže firme prvýkrát klesli štvrťročné tržby.
Ďalšie dôležité správy
