Teplé letné počasie a prázdniny sa opäť podpísali pod nižšiu sledovanosť nespravodajských programov. Tie v piatok ani v hlavnom vysielacom čase neprekročili hranicu 200-tisíc sledujúcich, večerné filmy v tabuľke vekovej kategórie 12+ neobsadili dokonca ani top trojku.
Varenie aj záhady
Jednotkou vo vysielaní sa stala vedomostno-súťažná relácia z dielne Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Duel, ktorý pred obrazovky prilákal 170-tisíc divákov. Dvojkou v rebríčku sa stala česká kulinárska šou Prestreté, ktorú vysielala Jojka. Finálové varenie týždňa si pozrelo 160-tisíc ľudí.
Top trojku uzatvára Markíza a jej magazín Reflex, ktorý sa už dlhšiu dobu teší vyššej sledovanosti a pravidelne obsadzuje najlepšie priečky rebríčka. Poslednú minulotýždňovú časť sledovalo 159-tisíc divákov.
Najsledovanejším filmom počas hlavného vysielacieho času sa stal Serenity: Ticho pred búrkou na Jojke. Mysterióznu drámu v hlavnej úlohe s Matthew McConaugheym a Anne Hathaway sledovalo 158-tisíc ľudí. Top päťku uzatvára RTVS a jej zábavno-vedomostná relácia Čo ja viem, ktorá k obrazovkám prilákala 147-tisíc divákov.
Prekvapením je markizácka Chart show, ktorá v sledovanosti uplynulý piatok prepadla na siedme miesto rebríčka. Ešte pred týždňom medzi nespravodajskými reláciami s 225- tisíc sledujúcimi dominovala, tentokrát si získala o takmer 100-tisíc divákov menej.
Do popredia rebríčka nespravodajských relácii vekovej kategórie 12 až 54 sa podarilo prebojovať Jojke aj Markíze s hlavným vysielacím časom. Jojka stavila na večerné vysielanie amerického filmu Serenity: Ticho pred búrkou. Matthew McConaughey a Anne Hathaway si získali 84-tisíc divákov a 13,3-percentný trhový podiel.
Najvyšší trhový podiel
Markizácka Chart show na prvú priečku strácala viac ako 10-tisíc sledujúcich. So 72-tisíc divákmi si vyslúžila 11,3-percentný trhový podiel. Aj keď sa magazín Reflex prebojoval až na tretiu priečku so sledovanosťou 67-tisíc ľudí, získal vyšší trhový podiel ako prvý večerný film – 15,4 percenta.
Iba o tisíc divákov menej videlo piatkové Prestreté. Českú kulinársku šou videlo 66-tisíc ľudí s trhovým podielom 14,6 percenta. Najvyšší trhový podiel dňa medzi nespravodajskými reláciami patril seriálu Mentalista – 19,3 percenta, ktorý na poludnie vysielala Markíza. Sledovalo ho 65-tisíc divákov.