Slovensko žije hokejom, ktorý vysiela športový kanál Rozhlasu a televízie slovenska (RTVS), preto sa konkurenčná Markíza a Jojka rozhodli zmeniť svoj pôvodný vysielací program.
Zmena vysielania
Diváci sú zvyknutí, že štvrtkový hlavný vysielací čas patrí na Markíze seriálu Dunaj, k vašim službám a na Jojke seriálu Nemocnica. Obe televízie sa však rozhodli pre zmenu práve pre prebiehajúce Majstrovstvá sveta v ľadovom hokeji.
„Slováci fandia hokeju a ordinačné hodiny hrdinov z obľúbeného seriálu Nemocnica čaká malá zmena. Keďže sa už mnohí nevedia dočkať zápasu so Švajčiarskom, doprajeme fanúšikom hokeja aj fanúšikom seriálu Nemocnica, čas na podporu našich hokejistov. Zdravotníci z Nemocnice sú tak pripravení zachraňovať životy pacientov už v utorok, 23. mája, kedy bude seriál pokračovať v riadnom vysielacom čase o 20:35 na obrazovkách JOJky,“ vysvetlila televízia. Svojim divákom ponúkla náhradu v podobe filmu More v plameňoch, ktorý inšpirovaný skutočnými udalosťami. Do rebríčka najsledovanejších nespravodajských programov sa však nedostal.
Podobne na tom bola aj markíza. „Práve z dôvodu prebiehajúcich majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, kedy hrá Slovensko proti Švajčiarsku, neodvysielame najnovšiu epizódu vášho obľúbeného seriálu Dunaj, k vašim službám. Na tú sa môžete tešiť už v utorok 23.mája o 20:30 h na Markíze,“ uviedla televízia. Ako náhradu odvysielala romantická film Všetko alebo nič, ktorý si v tabuľke sledovanosti taktiež miesto nenašiel.
Hokejové Slovensko
Štvrkovú sledovanosť ovládol hokejový zápas Slovensko – Švajčiarsko. Hneď prvá tretina prilákala pred televízne obrazovky 776-tisíc divákov. No hokejové štúdio po prvých 20 minútach hracieho času sledovalo už iba 684-tisíc ľudí. Druhá tretina však počet divákov zvýšila na takmer milión. Komentovanie vyrovnaného zápasu si v štúdiu nenechalo ujsť 807-tisíc ľudí. Posledných 20 minút riadneho hracieho času sa situácia na ľade síce zmenila a Slovensko začalo prehrávať, no súboju dvoch rivalov zostalo verných 971-tisíc divákov.
Do top päť najsledovanejších nespravodajských programov sa však dostali aj relácie Jojky a Markízy. Mamu na prenájom sledovalo 369-tisíc ľudí a kulinársku šou Bez servítky si pozrelo 277-tisíc divákov.
V nespravodajskom rebríčku pre obchodne dôležitú cieľovú skupinu vo veku 12 až 54 rokov získal na sledovanosti najviac hokejový zápas Slovensko – Švajčiarsko, ktorý suverénne obsadil všetky priečky prvej päťky.
Najsledovanejšie bolo hokejové Štúdio po druhej vyrovnanej tretine napínavého zápasu. V trhovom podiele získalo 49,8 percenta. Na druhej priečke skončil minútový zostrih V kabíne, ktorý si vyslúžil 47,5 percenta trhového podielu. Štúdio po prvých 20 minútach zápasu skončilo na tretej priečke s trhovým podielom 49,4 percenta. Za ním nasleduje Štúdio, v ktorom sa zhodnotil celý priebeh zápasu. Získalo 24,5 percenta trhového podielu. Posledné v top päť je Štúdio, ktoré napínavý zápas otvorilo. Komentátori Marián Gáborík a Boris Valábik tak dosiahli 23,4 percenta trhového podielu.
Markíza Group v stredu získala 20,4 percenta celodenného trhového podielu, Joj Group mala 15,9 percenta, RTVS získala 32 percent a spravodajská TA3 mala 1,5 percenta trhového podielu.