Vysielanie streamovacej služby Netflix s reklamami má päť miliónov aktívnych používateľov mesačne. Spoločnosť to uviedla v stredu (17.5.2023) na prezentácii pre zadávateľa reklamy. Firma, ktorá dlho poskytovala svoj program bez reklám, ponúkla lacnejšie predplatné s reklamami vlani v novembri, aby prilákala viac zákazníkov a získala nový zdroj príjmov, pretože čelí väčšej konkurencii. Uviedla to agentúra Reuters.

Lacnejšie predplatné

Netflix ako priekopník streamovaného videa prišiel vlani koncom roka s možnosťou predplatiť si jeho program s reklamami za 7 dolárov na mesiac na 12 trhoch, vrátane Spojených štátov. Predplatné bez reklám začína na 10 dolároch mesačne.

Netflix sa prvýkrát prezentoval inzerentom na každoročnom rituáli známom ako upfronts, kde sa firmy snažia zablokovať reklamné záväzky pre nadchádzajúce vysielanie. O doláre za digitálnu reklamu pritom súťažia aj ďalšie firmy, ako je Walt Disney a Comcast.

Široké spektrum publika

Vedenie Netflixu zdôraznilo, že vysiela širokú škálu programov. „Žiadna iná zábavná spoločnosť neašpiruje na vytváranie skvelých filmov a relácií naprieč toľkými žánrami v toľkých krajinách a pre tak široké a rôznorodé publikum," povedala riaditeľka firemného obsahu Bela Bajariaová.

Netflix hlásil ku koncu marca celosvetovo 232,5 milióna predplatiteľov svojich služieb. Firma pôsobí aj na Slovensku a v Českej republike, kde ale zatiaľ ponúka len drahšiu verziu bez reklám.

Ďalšie správy na Mediálne.sk

HBO Max miery do Európy
Neprehliadnite

Sony a Warner Bros. Discovery rozširujú dohodu o distribúcii obsahu v Európe