Koniec leta 2021 priniesol na slovenskom rádiovom trhu zmeny, ktoré sa dejú raz za 10 až 15 rokov. Trh hráčov, ktorí prevádzkujú celoplošné rádiové stanice, sa zásadným spôsobom skonsolidoval.
Vtedajšia spoločnosť Expres Media kúpila od spoločnosti Rádio Services rádiá Jemné a Europa 2 a v septembri minulého roku sa premenovala na Bauer Media Slovakia.
Spoločnosť D.Expres sa tak stala držiteľom licencií na rozhlasové vysielanie rádia Jemné a Europa 2. „To znamená, že Bauer Media Slovakia ako mediálny zástupca Rádia Expres, Rádia Jemné a Europa 2 a rozhlasových služieb vysielateľa D.Expres zabezpečuje reklamu a propagáciu všetkých rádií a predaj reklamy najmä v ich vysielaní, ale aj na internete,“ uvádza generálny riaditeľ spoločnosti Bauer Media Slovakia Ivan Antala.
Navyše v tom čase spoločnosť Rádio Services predala aj svoju poslednú stanicu svojho portfólia, Rádio Vlna, spoločnosti Fun Media Group, ktorá dovtedy prevádzkovala výlučne Fun rádio. Spoločnosť, ktorú vlastní predseda parlamentu SR Boris Kollár, sa po tejto akvizícii premenovala na Radio Group.
Na slovenskom komerčnom rádiovom trhu preto od septembra minulého roka ostali dvaja silní hráči. Ide o spoločnosť Bauer Media Slovakia, ktorá zastrešuje Rádio Expres, Jemné a rádio Europa 2. Druhým veľkým hráčom je spoločnosť Radio Group, pod ktorú patrí Fun rádio a Rádio Vlna.
Odraz v dosahu reklamných kampaní
S odstupom necelého polroka sa TREND a web Medialne.sk pozrel na to, ako sa riaditeľom týchto rádiových sietí darí plniť nastavené ciele a ako hodnotia tieto zmeny.
Podľa generálneho riaditeľa Radia Group Rastislava Dutku je neľahké hodnotiť akvizíciu po niekoľkých mesiacoch, keďže celá stratégia akvizície nemá krátkodobý cieľ: „Pre Radio Group však táto akvizícia priniesla možnosť skvalitnenia ponuky pre poslucháčov oboch rádií a rovnako aj zadávateľov reklamy. Týmto krokom sme potvrdili, že to s prezenciou na trhu myslíme vážne aj na ďalšie roky.“
Podľa jeho slov išlo o významný krok, ktorý potvrdzuje kvalitu a posilňuje pozíciu na trhu. „Kombináciou oboch rádií dokážeme zadávateľom reklamy ponúknuť nielen výrazný zásah v počúvanosti, ale najmä kvalitného poslucháča a cenovo efektívny nákup reklamných kampaní,“ približuje.
Zároveň dodáva, že spojením s Rádiom Vlna spoločnosť rozšírila svoju poslucháčsku základňu najmä o poslucháčov vo veku 40+, ktorí sú pre Vlnu dominantní. Nový obsah a nové formáty tak môžu ponúknuť ešte väčšej a rozmanitejšej cieľovej skupine.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?