Streamovanie a platené online služby sa stali novou kategóriou, ktorá sa rozšírila najmä medzi komerčnými televíziami. V tomto segmente vidí veľký priestor aj generálny riaditeľ skupiny Markíza Matthias Settele, ktorý v nedávnom rozhovore pre TREND uviedol, že streamovanie sa do roku 2025 stane významným zdrojom príjmov televízie.

Dovtedy chce Televízia Markíza osloviť milión predplatiteľov v Česku a na Slovensku, pričom jej platformu Voyo si už teraz predpláca niekoľko stoviek tisíc domácností na oboch trhoch.

V súvislosti s čoraz väčšou obľúbenosťou týchto služieb nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí sme sa obrátili aj na generálneho riaditeľa Rozhlasu a televízie Slovenska (RTVS) Jaroslava Rezníka, aby priblížil svoj pohľad na stále rozvíjajúci sa trh platených streamovacích služieb.

Divácky plateným online službám sú v RTVS otvorení

Tieto platené, viacplatformové online služby typu Voyo podľa šéfa RTVS predstavujú prirodzený vývoj technológií a sú súčasťou nášho života.

„Nemá zmysel proti nim bojovať, ale je potrebné kreatívne nájsť aj v RTVS taký spôsob fungovania v rámci platených služieb, ktorý bude adekvátny postaveniu, zmyslu a úlohám RTVS,“ hovorí J. Rezník.

Podľa jeho slov v súvislosti s týmito službami rozmýšľajú aj do budúcnosti, keďže tam vidia priestor na to, aby aj takýmto spôsobom mohli ponúknuť divákom svoje televízne programy.

V prípade, že by v budúcnosti takúto službu RTVS spustila, podľa jej šéfa je potrebné brať do úvahy fakt, že RTVS ako verejnoprávna televízia je v princípe financovaná z koncesionárskych poplatkov, čo predstavuje jej základný zdroj financovania.

„Znamená to, že v prvom rade sa musíme zameriavať na to, aby výška tohto zdroja bola dostatočná, všetko ostatné je pre nás sekundárne,“ dodáva J. Rezník.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa