Pandémia covidu-19 priniesla pre celý svet mnoho zmien a vari niet firmy, ktorej by sa nedotkla. Výnimkou nebola ani jedna z najsilnejších slovenských televízií, TV Markíza, podľa ktorej pandémia dokázala napomôcť televíznemu a online biznisu.

S generálnym riaditeľom skupiny Markíza Matthiasom Settelem sa TREND rozprával aj o tom, do akej miery vidí budúcnosť v lokálnych, divákmi platených, multiplatformových online službách ako Voyo a či dokážu konkurovať globálnym plateným službám. Podľa neho je celý tento biznisový segment len na začiatku.

Pandémia covidu-19 ovplyvnila fungovanie všetkých odvetví hospodárstva. Čo bolo to najzásadnejšie pre váš biznis a samotný chod televízie v tomto období?

Covid-19 je výzvou pre celú spoločnosť a, samozrejme, pre každú firmu. Musíme aj v tomto náročnom období pokračovať vo výrobe nášho spravodajstva a udržiavať v chode všetky produkcie, aby naši diváci mohli sledovať kvalitné programy a zostali informovaní. To je naša špecifická výzva, ktorej čelíme každý deň.

Najdôležitejšie bolo, že sme počas prvej vlny, keď prišla pandémia, konali rýchlo a dôsledne, a že sme veľmi prísni v našich interných opatreniach.

Ako vnímate dynamiku zmien v podnikateľskom modeli televízií, aj pod vplyvom pandémie?

Pandémia pomohla televíznemu a online biznisu. Ľudia zostávali doma, pozerali televíziu, využívali streamovacie služby a elektronické obchody. A z pohľadu reklamy je jasné, že ak chcete robiť úspešnú a efektívnu marketingovú kampaň v oblasti predaja a budovania značky, musíte byť prítomní v televízii aj online.

Môžete zadefinovať váš podiel príjmov z televíznej reklamy, online videoreklamy, zo „služieb na požiadanie“ a od operátorov káblovej/digitálnej televízie?

Konkrétne čísla zverejniť nemôžeme. Z našich viac ako 100-miliónových príjmov však veľká časť pochádza z reklamy, vrátane online priestoru, po ktorej nasledujú poplatky za šírenie od operátorov. Výnosy zo streamovacej služby Voyo rýchlo rastú a čoskoro sa stanú dôležitým zdrojom príjmu.

Považujete súčasný obchodný model, ktorý je výrazne závislý od reklamy, za dlhodobo udržateľný?

Proces našej transformácie sme započali pred mnohými rokmi a táto zmena bude pokračovať v identifikovaní, vytváraní a raste alternatívnych tokov príjmov. Televízia však zostane naším hlavným biznisom a streaming bude jeho súčasťou. Takže aj naďalej výrazne investujeme do programov pre televíziu, online a Voyo, pričom tieto finančné objemy z roka na rok rastú.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa