Facebook zostáva dominantným miestom, kde zákazníci objavujú nové značky. Podľa najnovšieho prieskumu viac ako pätina ľudí uviedla, že práve na tejto platforme narazili na značku, ktorá ich zaujala. Hoci sa často diskutuje o tom, či Facebook ešte dokáže zaujať, dáta naznačujú, že v oblasti marketingovej komunikácie stále zohráva dôležitú úlohu.

Google a Instagram v závese

Druhou najčastejšou platformou, kde spotrebitelia objavujú nové značky, sú online vyhľadávače, ako napríklad Google. Spoločnosti, ktoré investujú do optimalizácie pre vyhľadávače (SEO), tak majú šancu zasiahnuť veľké množstvo potenciálnych zákazníkov. Tretie miesto si medzi sebou delia Instagram a televízna reklama. Instagram však zohráva významnú úlohu hlavne u mladšej Generácie Z.

„Pri Facebooku sa zvykne pochybovať, či ľudí ešte baví. Dáta ukazujú, že Facebook má v komunikácii značiek stále svoje miesto,“ dopĺňa Denisa Lakatošová z agentúry NMS Market Research Slovakia.

Mladí zákazníci sú „prelietavejší“

Pre mladých spotrebiteľov zo skupiny Generácie Z, ktorí sú známi svojou digitálnou zručnosťou a neustálym hľadaním nových skúseností, je jasným víťazom Instagram. Až 44 % z nich uviedlo, že nové značky objavujú práve tam. Na rozdiel od starších generácií, Facebook u nich klesol na štvrté miesto, pričom ho predbehli aj online vyhľadávače a YouTube.

A kde zostal TikTok, ktorý je medzi medzi Generáciou Z populárny? Prekvapujúco nie je až takým dominantným hráčom, ako by sa dalo očakávať. Spolu s odporúčaniami od priateľov si stále udržuje len približne pätinu nových objavení značiek.

Zaujímavým fenoménom však je, že mladí ľudia z Generácie Z sú oveľa nestálejší v porovnaní s ostatnými generáciami. „Je prirodzené, že Gen Z častejšie spoznáva nové značky na sociálnych sieťach. Dáta ale ukazujú, že v porovnaní so staršími sa o nových značkách častejšie dozvedeli aj od priateľov, či v kamennom obchode. Tento fakt nahráva nášmu predošlému zisteniu o vzťahu Gen Z ku značkám, že mladí ľudia sú viac prelietaví a radšej v porovnaní s ostatnými skúšajú nové značky,“ dopĺňa výsledky Lakatošová.

Koho oslovuje televízna reklama?

Televízna reklama, ktorá ešte stále dominuje v investíciách do marketingovým stratégií, pomaly stráca dych. V prieskume len 12 % ľudí tvrdí, že nové značky objavujú prostredníctvom TV reklamy, a aj to prevažne u ľudí starších ako 52 rokov. Dokonca aj v tejto vekovej kategórii, kde by sa dalo očakávať, že televízia má silnejší dosah, porazil televíznu reklamu Facebook.

Z výsledkov jasne vyplýva, že moderné marketingové stratégie sa budú viac sústreďovať na digitálne kanály, a to najmä na sociálne siete, ktoré ponúkajú značkám obrovský potenciál na dosiahnutie širokého spektra zákazníkov.

O prieskume: Online prieskum realizovala agentúra NMS Market Research Slovakia. Zúčastnilo sa ho 1 020 respondentov, ktorí tvorili reprezentatívnu vzorku online populácie vo veku 18+ rokov.

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Prieskum: Ktoré strany dominujú na Instagrame a ktoré na Telegrame? Kde sú voliči Smeru či SNS?

muž a žena  - televízia - sledovanie televízie - diaľkový ovládač - pukance - popcorn
Neprehliadnite

S reklamou nemáme trpezlivosť! Pretáča ju väčšina Slovákov

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Boj o diváka sa stupňuje: Televízia verzus sociálne siete. Kde hľadajú Slováci informácie?

Kristína Svarinská je tvárou značky Notino.
Neprehliadnite

Influencer či herečka? Hlavne nech sa vyzná! Prieskum ukázal prekvapivé výsledky

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Digitálna reklama na Slovensku prekonáva očakávania. Preinvestovaných bolo vyše 100 miliónov