Slováci a Slovenky majú svoje mediálne stálice – televíziu Markíza, rádio Expres či denník Nový Čas. Ukazuje to najnovší prieskum MML-TGI agentúry Median SK, ktorý skúmal sledovanosť televízií, počúvanosť rádií aj čítanosť tlače za 1. polrok 2025.

Súboj Markízy a Jojky o najsledovanejšie správy. Kto vyhral v júli?
Televíziu sledujú tri štvrtiny ľudí
Podľa výsledkov prieskumu si niektorú z ponuky televíznych staníc každý deň zapne viac ako 3,2 milióna divákov, čo predstavuje sumárnu sledovanosť 72,8 percenta. Najsledovanejšou je televízia Markíza, ktorú pozerá 32,3 percenta Slovákov, nasleduje televízia Joj s 24,8 percenta a tretia je verejnoprávna Jednotka, ktorá dosiahla sledovanosť 21,2 percenta.

Rovnaké poradie predstavuje aj podiel televízií na trhu (share). Markíza je na čele s trhovým podielom 27 percent. Trhovou dvojkou je televízia Joj so share 18,4 percenta. Verejnoprávna Jednotka dosiahla 14,3 percenta, ostatným televíziám patrí podiel na trhu 40,3 percenta.

Rádio počúva polovica populácie
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje takmer 53 percent populácie. Prvú pozíciu si dlhodobo drží rádio Expres s počúvanosťou 14,5 percenta, dvojkou je Rádio Slovensko s 11,4 percenta a prvú trojku uzatvára Fun rádio s 9,5 percenta. Nasleduje Europa 2, Vlna, Melody a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Regina.

V rebríčku dosiahnutých podielov na trhu (share) patrí prvenstvo rádiu Expres s 19,5 percenta. Fun rádio s podielom 15,9 percenta predbehlo Rádio Slovensko, ktoré zaznamenalo podiel 15,7 percenta. Nasledujú rádiá Europa 2, Vlna, Melody a Rádio Regina. Ostatné rozhlasové stanice si držia podiel z trhu 12,6 percenta.

Čítanosť novín a časopisov
Celková čítanosť celoštátnych denníkov mierne klesla a za prvý polrok dosahuje 19,7 percenta populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítali posledné vydanie“. Pri premennej „čítali posledných 14 dní“ je čítanosť 43,3 percenta populácie.
Najčítanejší je s vysokým náskokom Nový Čas, ktorý si udržal prvú pozíciu s 8,5 percenta. Druhý je denník Sme s čítanosťou na úrovni 4,5 percenta, pričom tesne ho nasledovali denníky Plus jeden deň a Pravda so 4 percentami. Šport zaznamenal 3,7 percenta a Hospodárske noviny 2,9 percenta. Poradie najčítanejších celoštátnych denníkov uzatvára Denník N s čítanosťou 2,7 percenta.


Slovenské weby v júli: Čas a Refresher rekordérmi mesiaca, Interez vypadol z prvej desiatky
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 21,8 percenta (čitatelia, ktorí si prelistovali alebo prečítali posledné vydanie). V prípade „čítal(a) za posledné 3 mesiace“ ide o takmer 54 percent populácie.
Z monitorovaných týždenníkov je najčítanejším Plus 7 dní (5,6 %), nasleduje Život a Eurotelevízia (3,6 %).

Celková čítanosť mesačníkov bola v 1. polroku na úrovni 36,3 percenta. Ak vychádzame z premennej „čítali posledný rok“, mesačníky zasiahli takmer 45 percent populácie.
Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár (4,5 %) nasledovaný Emmou (4,2 %) a Zdravím (3,9 %). V top sedmičke sú ešte mesačníky Auto motor a šport, Doma v záhrade, Eva a Urob si sám.

„Prieskum je ako všetky iné podobné projekty meranie odhadov skutočných hodnôt. Všetky zverejňované výsledky sú vždy zaťažené štatistickou odchýlkou, preto je potrebné s nimi pracovať a interpretovať ich len ako odhady skutočných hodnôt,“ upozorňuje Linda Kleinertová z agentúry Median SK.
Prieskum spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Aktuálne výsledky boli zbierané v termíne od 6.1.2025 do 22.6.2025 na vzorke 4062 respondentov, ktorí predstavujú reprezentatívnu vzorku občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.