Slováci a Slovenky majú svoje mediálne stálice – televíziu Markíza, rádio Expres či denník Nový Čas. Ukazuje to najnovší prieskum MML-TGI agentúry Median SK, ktorý skúmal sledovanosť televízií, počúvanosť rádií aj čítanosť tlače za 1. polrok 2025.

Televízie Markíza sa JOJ sa sporia, kto má najsledovanejšie spravodajstvo.
Neprehliadnite

Súboj Markízy a Jojky o najsledovanejšie správy. Kto vyhral v júli?

Televíziu sledujú tri štvrtiny ľudí

Podľa výsledkov prieskumu si niektorú z ponuky televíznych staníc každý deň zapne viac ako 3,2 milióna divákov, čo predstavuje sumárnu sledovanosť 72,8 percenta. Najsledovanejšou je televízia Markíza, ktorú pozerá 32,3 percenta Slovákov, nasleduje televízia Joj s 24,8 percenta a tretia je verejnoprávna Jednotka, ktorá dosiahla sledovanosť 21,2 percenta.

TELEVÍZNE STANICE – včera
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
TELEVÍZNE STANICE – včera

Rovnaké poradie predstavuje aj podiel televízií na trhu (share). Markíza je na čele s trhovým podielom 27 percent. Trhovou dvojkou je televízia Joj so share 18,4 percenta. Verejnoprávna Jednotka dosiahla 14,3 percenta, ostatným televíziám patrí podiel na trhu 40,3 percenta.

TELEVÍZNE STANICE včera – podiel na trhu
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
TELEVÍZNE STANICE včera – podiel na trhu

Rádio počúva polovica populácie

Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje takmer 53 percent populácie. Prvú pozíciu si dlhodobo drží rádio Expres s počúvanosťou 14,5 percenta, dvojkou je Rádio Slovensko s 11,4 percenta a prvú trojku uzatvára Fun rádio s 9,5 percenta. Nasleduje Europa 2, Vlna, Melody a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Regina.

ROZHLASOVÉ STANICE – včera
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
ROZHLASOVÉ STANICE – včera

V rebríčku dosiahnutých podielov na trhu (share) patrí prvenstvo rádiu Expres s 19,5 percenta. Fun rádio s podielom 15,9 percenta predbehlo Rádio Slovensko, ktoré zaznamenalo podiel 15,7 percenta. Nasledujú rádiá Europa 2, Vlna, Melody a Rádio Regina. Ostatné rozhlasové stanice si držia podiel z trhu 12,6 percenta.

ROZHLASOVÉ STANICE včera – podiel na trhu
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
ROZHLASOVÉ STANICE včera – podiel na trhu

Čítanosť novín a časopisov

Celková čítanosť celoštátnych denníkov mierne klesla a za prvý polrok dosahuje 19,7 percenta populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítali posledné vydanie“. Pri premennej „čítali posledných 14 dní“ je čítanosť 43,3 percenta populácie.

Najčítanejší je s vysokým náskokom Nový Čas, ktorý si udržal prvú pozíciu s 8,5 percenta. Druhý je denník Sme s čítanosťou na úrovni 4,5 percenta, pričom tesne ho nasledovali denníky Plus jeden deň a Pravda so 4 percentami. Šport zaznamenal 3,7 percenta a Hospodárske noviny 2,9 percenta. Poradie najčítanejších celoštátnych denníkov uzatvára Denník N s čítanosťou 2,7 percenta.

DENNÍKY – posledné vydanie
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
DENNÍKY – posledné vydanie
Leto premiešalo poradím najnavštevovanejších webov.
Neprehliadnite

Slovenské weby v júli: Čas a Refresher rekordérmi mesiaca, Interez vypadol z prvej desiatky

Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje 21,8 percenta (čitatelia, ktorí si prelistovali alebo prečítali posledné vydanie). V prípade „čítal(a) za posledné 3 mesiace“ ide o takmer 54 percent populácie.

Z monitorovaných týždenníkov je najčítanejším Plus 7 dní (5,6 %), nasleduje Život a Eurotelevízia (3,6 %).

TÝŽDENNÍKY – posledné vydanie
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
TÝŽDENNÍKY – posledné vydanie

Celková čítanosť mesačníkov bola v 1. polroku na úrovni 36,3 percenta. Ak vychádzame z premennej „čítali posledný rok“, mesačníky zasiahli takmer 45 percent populácie.

Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Záhradkár (4,5 %) nasledovaný Emmou (4,2 %) a Zdravím (3,9 %). V top sedmičke sú ešte mesačníky Auto motor a šport, Doma v záhrade, Eva a Urob si sám.

MESAČNÍKY – posledné vydanie
Zdroj: MEDIAN SK, MML-TGI, 1.+2./2025
MESAČNÍKY – posledné vydanie

„Prieskum je ako všetky iné podobné projekty meranie odhadov skutočných hodnôt. Všetky zverejňované výsledky sú vždy zaťažené štatistickou odchýlkou, preto je potrebné s nimi pracovať a interpretovať ich len ako odhady skutočných hodnôt,“ upozorňuje Linda Kleinertová z agentúry Median SK.

Prieskum spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Aktuálne výsledky boli zbierané v termíne od 6.1.2025 do 22.6.2025 na vzorke 4062 respondentov, ktorí predstavujú reprezentatívnu vzorku občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.