V rebríčku návštevnosti slovenských webov si pozíciu lídra aj v júli obhájil spravodajský portál Aktuality.sk. Najvyšší nárast na úrovni 12,2 % si pripísal Cas.sk, ktorý zároveň dosiahol najvyššiu návštevnosť za posledných 12 mesiacov. Druhý najvyšší nárast o 9,4 % zaznamenal Refresher, pre ktorý je júlová návštevnosť dokonca najvyššia v histórii nového merania (od septembra 2023). Vyplýva to z auditovaného rebríčka návštevnosti slovenských internetových médií IABmonitor.
Najnavštevovanejšie slovenské weby
V top desiatke najnavštevovanejších webov si väčšina pripísala nárast návštevnosti. Pozíciu lídra si naďalej neohrozene držia Aktuality. Prvú priečku si obhájili aj v júli s návštevnosťou 2,4 milióna unikátnych návštevníkov (RU – Real Users), voči predchádzajúcemu mesiacu to však znamená pokles o 1,8 %.
Druhú pozíciu patrí naďalej Pluske s 2,26 milióna návštevníkmi a nárastom o 0,7 %. Na tretiu priečku sa prebojoval Zoznam (2,21 mil. RU), ktorý na štvrtú priečku odsunul Sme, na ktoré si kliklo o necelých 6-tisíc unikátnych návštevníkov menej. Obidva weby zaznamenali nárast návštevnosti, Zoznam o 1,8 % a Sme o 1,2 %. Piatu priečku si drží Pravda, ktorá zaznamenala návštevnosť 1,94 milióna RU a nárast o 5,4 %.
Na šiestu priečku vyskočil Čas, ktorý si pripísal nárast návštevnosti až o 12,2 % a júl uzavrel s najvyššou návštevnosťou za posledných 12 mesiacov (1,79 mil. RU). Na siedmu priečku tak odsunul Azet (1,68 mil. RU), ktorý si pripísal pokles návštevnosti o 5,6 %.
Na ôsmu pozíciu sa prebojoval Refresher, ktorý sa opäť vrátil do top desiatky slovenských webov. Svoju návštevnosť voči predchádzajúcemu mesiacu zvýšil o 9,4 % a júl ukončil s 1,64 milióna RU, čo je rekord v jeho histórii nového merania (od septembra 2023).
Top desiatku webov uzatvárajú na deviatej priečke Topky (1,54 mil. RU) a na desiatej Startitup (1,52 mil. RU). Obidva weby zaznamenali pokles voči predchádzajúcemu mesiacu, Topky o 5,3 % a Startitup o 1,4 %.
Druhá desiatka webov
Druhú desiatku webov otvára Interez, ktorému sa v júli nepodarilo obhájiť svoju júnovú pozíciu v top desiatke. Zaznamenal návštevnosť 1,43 mil. RU a medzimesačný pokles o 5,2 %. Na ďalších priečkach ho nasledujú Heureka (1,42 mil. RU), TVnoviny (1,17 %) a DenníkN (1,13 mil. RU), ktorý svoju návštevnosť medzimesačne zvýšil o 3,1 % a v rebríčku sa posunul o dve priečky vyššie.
Na 15. priečku poskočila Sita (1,08 mil. RU) nasledovaná webmi iMeteo (1,06 mil. RU) a HNonline (1,06 mil. RU).
Top dvadsiatku slovenských webov uzatvárajú web s cestovnými poriadkami cp.sk (974-tis. RU), spravodajský portál Jojky Noviny (971-tis. RU), ModryKonik (888-tis. RU).
Weby televízií a rádií
V rámci webov televízií sa na prvej priečke drží spravodajský web Markízy TVnoviny. Pozíciu si obhájil s návštevnosťou 1,17 milióna RU. Druhým najnavštevovanejším v júli bol spravodajský web Jojky Noviny (971-tis. RU). Obidva sú zapísané aj v top dvadsiatke slovenských webov – na 13. a 19. mieste. Obidva si tiež pripísali mierny pokles, TVnoviny o 2,6 % a Noviny o 1,4 %.
Výrazný pokles si v júli pripísal televízny web Markízy (markiza.sk), ktorý prvýkrát v histórii nového merania (od septembra 2023) klesol pod miliónovú hranicu. Zaznamenal návštevnosť 853-tisíc RU, čo znamená voči predchádzajúcemu mesiacu pokles až o 26,2 %.
Naopak, polepšili si web spravodajskej televízie TA3 (782-tis. RU, +5,5 %), Joj.sk (750-tis. RU, +8,1 %) a STVR (438-tis. RU, +3,6 %).
Spomedzi webov rádií je najnavštevovanejším naďalej Expres (174-tis. RU). Návštevnosť ostatných sa hýbe rádovo v desiatkach tisíc RU. Výrazný nárast návštevnosti si však vďaka júlovým súťažiam pripísalo Rádio Vlna (+26,9 %) a Rádio Rock (+26,5 %).
Rebríček prevádzkovateľov
V rebríčku desiatich najväčších prevádzkovateľov slovenských webov v prvej päťke nenastali zmeny, v druhej päťke sa však poradie premiešalo.
Prvé miesto si obhájil Ringier Slovakia so svojím širokým portfóliom webov na čele s najnavštevovanejšími Aktualitami. Dvojkou je naďalej mediálny dom News and Media Holding (NMH) s portfóliom webov ako Pluska, Čas alebo Trend. V júli bol medzi nimi odstup o necelých 49-tisíc unikátnych návštevníkov.
Trojkou je naďalej Zoznam (zoznam.sk a topky.sk) nasledovaný vydavateľstvom Petit Press (sme.sk). Piatu pozíciu si drží Startitup (startitup.sk, interez.sk, emefka.sk a yimba.sk).
V druhej päťke sa už poradie premiešalo. Na šiestu priečku sa opäť vrátila OUR MEDIA SR (pravda.sk, mediaklik.sk, birdz.sk a defencenews.sk), ktorá tak na siedmu priečku odsunula MAFRU Slovakia (hnonline.sk, cp.sk, svetevity.sk, ticketportal.sk a zlacnene.sk).
Desiatku najväčších prevádzkovateľov slovenských webov uzatvárajú na ôsmej priečke REFRESHER Media (refresher.sk), ktorý preskočil Markízu – Slovakia (markiza.sk, tvnoviny.sk). Desiatu pozíciu si naďalej drží Heureka shopping (heureka.sk, kauf.sk).
Do auditovaného merania návštevnosti slovenských online médií IABmonitor bolo v júli zapojených 81 slovenských webov a ich 38 prevádzkovateľov, ktorí takto sprístupňujú údaje o veľkosti svojho publika. Meranie realizuje spoločnosť Gemius Slovakia na objednávku IAB Slovakia.
Portál Medialne.sk patrí do portfólia mediálneho domu News and Media Holding (NMH).