Vyplýva to z predikcií čistých reklamných výdavkov, ktoré pripravili najväčšie slovenské mediálne agentúry.
Ide o peniaze, ktoré smerujú do televízií, online prostredia, novín, časopisov, rádií alebo vonkajších plôch. Tieto finančné prostriedky sú plánované, neskôr nakupované podľa dát a vychádzajú z relevantných prieskumov sledovanosti, návštevnosti, čítanosti a počúvanosti. Každý mediatyp ma vlastné, klientmi a mediálnymi agentúrami akceptované meranie, ale len pre konkrétny typ média.
Na otázku, aký je prekryv medzi zásahom jednotlivých kampaní v rôznych mediatypoch, by nedokázalo ani v súčasnosti odpovedať stále mnoho vrcholových manažérov. Neznalosť dát však v praxi môže znamenať, že zadávateľ reklamy osloví kombináciou viacerých typov médií tých istých zákazníkov, prípadne že vybranou kombináciou nedosahuje stanovené parametre v dostatočnej miere.
Napriek tomu crossmediálne meranie, ktorého úlohou je zmerať zásah a ďalšie parametre spoločne za všetky mediatypy, v určitej forme na trhu už existuje. Spoločnosť Median uviedla pred tromi rokmi na slovenský trh projekt crossmediálneho merania pod názvom adMeter, s ktorým má dlhoročnú skúsenosť aj v Česku.
Analytik, marketingový a obchodný riaditeľ Josef Fišer zo spoločnosti Median približuje detaily merania tohto produktu v exkluzívnom rozhovore pre medialne.sk.
Ako si vysvetľujete, že crossmediálne meranie nie je stále samozrejmá súčasť nástrojov na efektívne plánovanie a vyhodnocovanie mediálnych kampaní?
Osobne by som nepovedal, že crossmediálne dáta nie sú súčasťou nástrojov, ktoré trh využíva. Skôr je to tak, že je viacero dát, nástrojov a prístupov, čo znamená, že nie je žiadny „menový“, respektíve nástroj akceptovaný celým slovenským trhom. V každom prípade sa už crossmediálne plánuje a vyhodnocuje. Rozdiely sú dané mnohými aspektmi. Obvykle metodikou, technológiami či rozdielnymi potrebami jednotlivých subjektov z pohľadu konkrétnych integrovaných mediálnych kanálov, úrovne mediálneho plánovania alebo obchodno-politických záujmov.
Môžete bližšie vysvetliť metodiku merania adMeter?
Základom projektu adMeter je panel respondentov, ktorý reprezentuje v množstve sociodemografických a mediálnych charakteristík všeobecnú populáciu Slovenska. Títo respondenti sú vybavení aplikáciami, ktoré sú určené pre mobilné a desktopové zariadenia, ktoré merajú a zbierajú množstvo rozličných dát. Aplikácie umožňujú každú sekundu zbierať nové dáta o konzumácii televízneho a rádiového vysielania, návštevnosti webových stránok, využívaní mobilných aplikácií či lokalizačné a ďalšie dáta potrebné na identifikáciu mediálneho a reklamného obsahu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?