Keďže dopyt po online reklame v súčasnosti prirodzene rastie, JOJ Group smeruje svoje aktivity aj týmto smerom. Pritom naďalej využíva svoje 20-ročné skúsenosti s efektívnym cielením reklamných kampaní. V rozhovore pre TREND to hovorí generálny riaditeľ Televízie JOJ Marcel Grega.

Napriek tomu si však myslí, že televízie sú na oslovenie širokých skupín spotrebiteľov dodnes najefektívnejšie.

Pandémia covidu-19 ovplyvnila fungovanie všetkých sektorov ekonomiky. Čo bolo najzásadnejšie pre váš biznis a samotné fungovanie televízie v tomto období?

Najzásadnejšie bolo postavenie televízií počas pandémie, ktoré opäť v krízových časoch preukázali svoje nezastupiteľné miesto. Stali sa najvyhľadávanejším zdrojom informácií v stále väčšej záplave správ. Zároveň tak aj najbližším spoločníkom, keď zažili svoje najsledovanejšie obdobie v histórii peoplemetrov. Ako televízia sme si zároveň plne uvedomovali svoju úlohu a záväzky. V priebehu niekoľkých dní sme interné aj produkčné procesy prispôsobili novej realite, udržali sme vôbec najviac premiérovej tvorby na trhu a pracovné príležitosti pre kreatívny priemysel. Masívne sme podporili informačnú kampaň po prepuknutí koronakrízy, pre ktorú len televízia JOJ vyčlenila zadarmo priestor v hodnote miliónov eur.

Udržateľnosť biznisu je výzvou nielen pre televízie, ale média všeobecne. Ako vnímate dynamiku zmien v biznis modeli televízií pod vplyvom pandémie?

Pandémia priniesla jedno špecifikum, a to masívnu potrebu domácností zabezpečiť sa lepším technologickým vybavením – od počítačov, po samotnú kvalitu internetového pripojenia. Kým na jednej strane táto potreba vyplynula najmä z online vyučovania a hromadnej práce z domu, zároveň vo voľných chvíľach zvýšila dostupnosť po internetovej zábave, čo sa odrazilo aj v našom biznise. Aj v tejto súvislosti dozrel čas na spustenie našej vlastnej SVOD platformy (platforma na predplatené video na požiadanie – pozn. red.). Rovnako plynulo rozvíjame naše online aktivity. Príkladom je najnovšie technologické aj vizuálne vylepšenie webov okolo spravodajského portálu Noviny.sk z januára tohto roka.

Môžete zadefinovať váš podiel príjmov z TV reklamy, podiel z online videoreklamy, príjmov z „on demand služieb“ a príjmov z poplatkov od distribútorov káblovej/digitálnej televízie?

Vždy budeme primárne televíznou skupinou, ktorej biznis je založený na lineárnom vysielaní a predaji televíznej reklamy, čomu zodpovedá aj jej podiel na súčasných príjmoch. Naším cieľom však je, aby 30 percent celkových príjmov pochádzalo z iných zdrojov a k tomu cieľu sa blížime.

Považujete aktuálny biznis model, silne závislý na reklame, za dlhodobo udržateľný?

Samotný trh a záujem o televíznu reklamu potvrdzuje, že áno. Televízia je naďalej najlepšie médium na predaj reklamy s najlepším zásahom a efektivitou, čo odráža aj každoročná inflácia, ktorú nahor tlačí vysoký dopyt a spokojnosť klientov s výsledkami. Najväčšie svetové značky vyrábajú najdrahšie kampane práve pre televízne vysielanie. Efektívnosť televíznej reklamy je citeľná nielen v našom regióne, ale globálne.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa