Americká spoločnosť Twitter zavrela dve zo svojich troch kancelárií v Indii a zamestnancom nariadila, aby pracovali z domu. Informovala o tom dnes agentúra Bloomberg, podľa ktorej tento krok ilustruje snahu nového šéfa podniku Elona Muska znížiť náklady. Twitter vlani v Indii prepustil 90 percent zo svojich zhruba 200 zamestnancov.

Prepúšťanie zamestnancov

Prevádzkovateľ rovnomennej sociálnej siete zavrel podľa zdrojov kancelárie v Dillí a Bombaji, teda v politickom a finančnom centre krajiny. Twitter naďalej prevádzkuje kanceláriu v technologickom centre v Béngalúre na juhu krajiny, kde pracujú prevažne softvéroví inžinieri.

V januári Twitter nariadil prepustiť najmenej desiatku zamestnancov na pobočkách v Dubline a Singapure. Kvôli úsporným opatreniam firma na začiatku novembra prepustila okolo 3 700 zamestnancov. Krátko predtým ju prevzal Musk.

Niektorí kritici sa obávajú, že Muskove úsporné kroky v Twitteri sa odrážajú na funkčnosti sociálnej siete a regulácii jej obsahu. Musk tento týždeň uviedol, že mu bude trvať zhruba do konca tohto roka, kým spoločnosť stabilizuje a zaistí jej finančné zdravie.

Dlhy na nájomnom

Odvtedy, čo Musk firmu za 44 miliárd dolárov kúpil, dlhuje podľa médií milióny dolárov za nájomné sídla spoločnosti v San Franciscu a londýnskej kancelárie. Niekoľko dodávateľov Twitter zažalovalo kvôli nezaplateným službám.

India je považovaná za kľúčový rastový trh pre veľké technologické firmy, ako je Meta Platforms či Google, ktoré dlhodobo vsádzajú na najrýchlejšie rastúcu internetovú scénu na svete. Muskove posledné kroky ale podľa kritikov naznačujú, že zatiaľ tomuto trhu prikladá menší význam.

Twitter sa v minulých rokoch stal v Indii jedným z najdôležitejších verejných fór, kde sa vedú vášnivé politické diskusie. Premiéra Naréndra Módího na sociálnej sieti sleduje vyše 86 miliónov ľudí. Tržby má ale Twitter v Indii minimálnu, a navyše sa tam stretáva s prísnymi pravidlami ohľadom obsahu a tiež s rastúcou miestnou konkurenciou.

Ďalšie správy na Mediálne.sk

Týmto živým menu šokovala a vystrašila svojich súperov.
Neprehliadnite

Až tri programy získali 400-tisícovú sledovanosť, darilo sa aj šou Bez servítky