Temné chodby hradu Křivoklát sa opäť zaplnia intrigami, nedôverou a psychologickými súbojmi. Zradcovia (v češtine Zrádci) sa na obrazovky vracajú s novou dávkou napätia, temnejšou atmosférou a talkshow priamo „zo záhrobia“.

Európske televízie valcujú nové šou. Slovensko zatiaľ spí na vavrínoch
Na jeseň sú Zradcovia späť a s nimi aj Vojtěch Kotek v role záludného hradného pána. Princíp hry zostáva v druhej sérii rovnaký – každý večer sa hráči snažia odhaliť zradcu a poslať ho do vyhnanstva, zatiaľ čo zradcovia pod rúškom noci likvidujú tých najvernejších. Psychologická hra o hradné zlato je súbojom dobra a zla, dôvery a podozrenia. Kto vyhrá tentokrát? Dobro alebo zlo?
Ak si myslíte, že vás v druhej sérii už nič neprekvapí, mýlite sa. Nová séria bude ešte temnejšia, plná intríg a psychologického napätia. O atmosféru sa opäť postará legendami opradený hrad Křivoklát. Po každej epizóde bude navyše nasledovať talkshow „Zrádci: Ze záhrobí“ s vypadnutými hráčmi.

Zradcovia 2 majú premiéru na Prima SK už 21. septembra, vždy v nedeľu o 21:25 hod.
Úspech napriek kolísavej sledovanosti
Prvú sériu pripravovala česká Prima spoločne so slovenskou Jojkou. Česko-slovenská verzia mala len dvoch slovenských súťažiacich, z ktorých jeden vypadol ešte pred vstupom do hradu a druhý, známy youtuber Daniel "GoGo" Štrauch, vypadol v prvej polovici hry.
Hoci televízna sledovanosť nebola oslnivá, formát si našiel silnú divácku základňu na streamovacích službách JOJ play a Prima+, kde finále prvej série sledovala tretina predplatiteľov, čo z nej spravilo najúspešnejšiu premiéru na tejto platforme.
Víťazkou zlatého pokladu v hodnote takmer jedného milióna českých korún (v prepočte 40-tisíc eur) sa stala 26-ročná modelka Nicole Šáchová, ktorá od začiatku patrila do tímu zradcov. Získala celú výhru pre seba, ostatní finalisti z tímu verných ju nedokázali až do konca odhaliť.

Prima podporila projekt aj špeciálnymi aktivitami – premietaniami v kinách, pričom finále sprevádzali aj živé rozhovory so súťažiacimi. Moderátor Kotek navyše rozbehol videopodcast na svojom YouTube kanáli, ktorý ďalej rozširoval komunitu fanúšikov. To všetko presvedčilo televíziu Prima, že Zradcovia majú potenciál na pokračovanie.
Dá formátu druhú šancu aj Jojka?
Televízia Joj zatiaľ budúcnosť Zradcov nekomentuje. Reality šou sa totiž na Slovensku neuchytila. Diváci ju mohlhi sledovať v televíznom vysielaní na menšej stanici Plus alebo na streamovacej službe JOJ play. Prvú epizódu televízia mimoriadne uviedla na hlavnej stanici JOJ, kde ju sledovalo iba 161-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, v mladšom publiku 13-55 dosiahla podiel na trhu len 11 %.
Ďalšie epizódy Zradcov už uvádzala menšia stanica Plus, kde sledovanosť postupne klesla pod 50-tisíc divákov. Finále sledovalo len 36-tisíc ľudí, čo bol pre takýto ambiciózny formát sklamaním. Zradcov však Jojka nasadila na nedeľu do vôbec najsilnejšej konkurencie – šou Pečie celé Slovensko, ktorá ani vo svojej štvrtej sérii nenachádzala premožiteľa.
Slávka Adamíková, riaditeľka úseku výrobu JOJ Group, však na konferencii Mediálne trendy 2025 uviedla, že televízia tento formát nadobro nezatratila „Formát Zradcovia je jeden z najvýraznejších nových formátov v oblasti reality šou v súčasnosti. Hoci sme mali ako Slovensko len malé zastúpenie medzi hráčmi v českej verzii, sledovanosť na streamovacej platforme JOJ Play bola výborná. Aj preto veľmi vážne zvažujeme nakrútenie samostatnej slovenskej verzie.“

Medzinárodný hit nemá všade úspech
Zradcovia vychádzajú z holandskej šou De Verraders (v angl. The Traitors), a vo svete sa stali hitom. Princíp hry je jednoduchý, je variáciou na známu hru Mestečko Palermo. Skupina 24 súťažiacich plní každý deň nejakú misiu a snaží sa nahrať čo najviac zlata.
Rozdelení sú na verných a zradcov, no o tom, kto je kto, vie len moderátor a Zradcovia. Tí sa každú noc potajomky stretnú a jedného z účastníkov „zavraždia“ (vylúčia z hry). Zostávajúci súťažiaci majú možnosť hlasovaním pri okrúhlom stole zradcu odhaliť a poslať ho do „vyhnanstva“ (vylúčiť z hry). Diváci po celý čas sledujú obľúbenú zápletku, či vyhrá dobro – verní, alebo zlo – zradcovia.
Napínavý koncept založený na psychologickej hre, intrigách a stratégii oslovil divákov v Británii, USA či Nemecku. Napriek tomu nie všade funguje rovnako – v niektorých krajinách si našiel verných fanúšikov, inde narazil kultúrne rozdiely alebo iné preferencie divákov. Slovensko sa zaradilo do druhej skupiny. Uvidíme, či dá Jojka Zradcom druhú šancu alebo zostane len pri jednej sezóne.
Zradcovia 2 majú premiéru na Prima SK už 21. septembra, vždy v nedeľu o 21:25 hod.