V rámci nedávnej prestížnej konferencie Mediálne trendy 2025, ktorú zorganizovali TREND Konferencie a Mediálne.sk a stala sa kľúčovým fórom pre lídrov slovenských médií, odzneli exkluzívne informácie z televíznej kuchyne. Počas diskusného panelu Pôvodná TV tvorba: Výzvy kreatívneho prostredia bola potvrdená informácia, že televízia JOJ, okrem iného, zvažuje nakrútiť rýdzo slovenskú verziu reality šou Zradcovia. Vracia sa trend nakrúcania rýdzo slovenských mutácií veľkých šou a pôjdu česko-slovenské verzie do úzadia?

Slávka Adamíková, riaditeľka úseku výrobu JOJ Group, túto exkluzívnu informáciu na konferencii potvrdila: „Formát Zradcovia je jeden z najvýraznejších nových formátov v oblasti reality šou v súčasnosti. Hoci sme mali ako Slovensko len malé zastúpenie medzi hráčmi v českej verzii, sledovanosť na streamovacej platforme JOJ Play bola výborná. Aj preto veľmi vážne zvažujeme nakrútenie samostatnej slovenskej verzie.“

Zradcovia mali v česko-slovenskom teritóriu premiéru počas minuloročnej jesene. Česká Prima nakrútila prvú sériu spoločnej s Jojkou. Avšak Slovensko malo iba dvoch zástupcov v celej šou, ktorí zo súťaže veľmi rýchlo vypadli. Sledovanosť na Slovensku bola minimálna, hoci od začiatku televízia deklarovala, že ju uvidia na menšej JOJ Plus a na streamovacej platforme JOJ Play.

Prvú epizódu televízia mimoriadne uviedla na hlavnej stanici JOJ, kde ju sledovalo iba 161-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, v mladšom publiku 13-55 dosiahla podiel na trhu len 11 %. Zradcov však Jojka nasadila na nedeľu do vôbec najsilnejšej konkurencie – šou Pečie celé Slovensko, ktorá ani vo svojej štvrtej sérii nenachádzala premožiteľa.

Ďalšie epizódy Zradcov už uvádzala menšia stanica Plus, kde sledovanosť postupne klesla pod 50-tisíc divákov. Finále sledovalo len 36-tisíc ľudí, čo bol pre takýto ambiciózny formát sklamaním.

Zradcovia
Zdroj: TV JOJ

Medzinárodný hit rozdeľuje publikum

Zradcovia vychádzajú z holandskej šou De Verraders (v angl. The Traitors), a vo svete sa stali hitom. Princíp hry je jednoduchý, je variáciou na známu hru Mestečko Palermo. Skupina 24 súťažiacich plní každý deň nejakú misiu a snaží sa nahrať čo najviac zlata. Rozdelení sú na Verných a Zradcov, no o tom, kto je kto, vie len moderátor a Zradcovia.

Tí sa každú noc potajomky stretnú a jedného z účastníkov „zavraždia“ (vylúčia z hry). Zostávajúci súťažiaci majú možnosť hlasovaním pri okrúhlom stole zradcu odhaliť a poslať ho do "vyhnanstva" (vylúčiť z hry). Diváci po celý čas sledujú obľúbenú zápletku, čo vyhrá dobro – Verní, alebo zlo – Zradcovia.

Napínavý koncept založený na psychologickej hre, intrigách a stratégii oslovil divákov v Británii, USA či Nemecku. Napriek tomu nie všade funguje rovnako – v niektorých krajinách si našiel verných fanúšikov, inde narazil kultúrne rozdiely alebo iné preferencie divákov. Slovensko sa zaradilo do druhej skupiny.

Všetko nasvedčuje tomu, že Jojka koketuje s myšlienkou dať tomuto formátu druhú šancu a pripraviť našu variáciu, ktorá by mohla byť omnoho väčším diváckym lákadlom ako česká verzia s minimálnou slovenskou účasťou.