Česká televízia Prima sa rozhodla pokračovať v dobrodružnej reality šou Zradcovia a potvrdila prípravu druhej série. Po úspechu na streamovacej platforme Prima+ vyhlásila televízia už koncom minulého roka kasting a na jeseň 2025 prinesie divákom nový tucet epizód. Moderátorom ostáva herec Vojtěch Kotek a súťažiaci sa opäť ocitnú v napínavej hre plnej intríg na hrade Křivoklát.
Úspech napriek kolísavej sledovanosti
Hoci televízna sledovanosť Zradcov na Prime nebola oslnivá, formát si našiel silnú divácku základňu na streamovacej službe Prima+. Finále prvej série sledovala tretina predplatiteľov, čo z nej spravilo najúspešnejšiu premiéru na tejto platforme. V televízii Prima sledovalo prvé diely viac ako pol milióna divákov, no postupne záujem klesal pod 400-tisíc divákov. Formát si však našiel stabilnú základňu medzi mladšími divákmi vo veku 15-54 rokov, kde dosahoval trhový podiel okolo 18 až 20 %.
Víťazkou zlatého pokladu v hodnote takmer jedného milióna českých korún (v prepočte 40-tisíc eur) sa stala 26-ročná modelka Nicole Šáchová, ktorá od začiatku patrila do tímu Zradcov. Získala celú výhru pre seba, ostatní finalisti z tímu Verných ju nedokázali až do konca odhaliť.

Prima podporila projekt aj špeciálnymi aktivitami – premietania v kinách prilákali veľký záujem a finále sprevádzali živé rozhovory so súťažiacimi. Moderátor Kotek navyše rozbehol na svojom profile na YouTube videopodcast, ktorý ďalej rozširoval komunitu fanúšikov. To všetko presvedčilo televíziu, že Zradcovia majú potenciál na pokračovanie.
Jojka po neúspechu mlčí
Kým Prima stavia na úspechu a pripravuje novú sériu, Jojka zatiaľ budúcnosť Zradcov nekomentuje. Reality šou sa totiž na Slovensku neuchytila. Šou mohli diváci sledovať na streamovacej službe JOJ Plus alebo v televíznom vysielaní na Pluske. Prvú epizódu televízia mimoriadne uviedla na hlavnej stanici JOJ, kde ju sledovalo iba 161-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+, v mladšom publiku 13-55 dosiahla podiel na trhu len 11 %. Zradcov však Jojka nasadila na nedeľu do vôbec najsilnejšej konkurencie – šou Pečie celé Slovensko, ktorá ani vo svojej štvrtej sérii nenachádzala premožiteľa.
Ďalšie epizódy Zradcov už uvádzala menšia stanica Plus, kde sledovanosť postupne klesla pod 50-tisíc divákov. Finále sledovalo len 36-tisíc ľudí, čo bol pre takýto ambiciózny formát sklamaním.
Dôvodom neúspechu šou na Slovensku mohlo byť viacero faktorov – česko-slovenská verzia mala len dvoch slovenských súťažiacich, z ktorých jeden vypadol ešte pred vstupom do hradu a druhý, Daniel "GoGo" Štrauch, vypadol v prvej polovici hry, prípadne komplikovanejšie pravidlá nezarezonovali u divákov zvyknutých na jednoduchšie reality formáty. Etablovaná konkurencia v podobe Pečie celé Slovensko a Farmy si navyše podržala svoju divácku základňu.

Medzinárodný hit rozdeľuje publikum
Zradcovia vychádzajú z holandskej šou De Verraders (v angl. The Traitors), a vo svete sa stali hitom. Princíp hry je jednoduchý, je variáciou na známu hru Mestečko Palermo. Skupina 24 súťažiacich plní každý deň nejakú misiu a snaží sa nahrať čo najviac zlata. Rozdelení sú na Verných a Zradcov, no o tom, kto je kto, vie len moderátor a Zradcovia. Tí sa každú noc potajomky stretnú a jedného z účastníkov „zavraždia“ (vylúčia z hry). Zostávajúci súťažiaci majú možnosť hlasovaním pri okrúhlom stole zradcu odhaliť a poslať ho do „vyhnanstva“ (vylúčiť z hry). Diváci po celý čas sledujú obľúbenú zápletku, čo vyhrá dobro – Verní, alebo zlo – Zradcovia.
Napínavý koncept založený na psychologickej hre, intrigách a stratégii oslovil divákov v Británii, USA či Nemecku. Napriek tomu nie všade funguje rovnako – v niektorých krajinách si našiel verných fanúšikov, inde narazil kultúrne rozdiely alebo iné preferencie divákov. Slovensko sa zaradilo do druhej skupiny.
Zostáva otázne, či dá Jojka Zradcom druhú šancu alebo zostane len pri jednej nevydarenej sezóne. Česká Prima je však presvedčená, že reality šou má budúcnosť, a tento formát vo svojej programovej ponuke výrazne posilňuje.
Okrem Zradcov, ktorí sa na obrazovky vrátia na jeseň, je na jar ďalším veľkým projektom Prima+ nová reality šou StarHouse, kde sa influenceri a známe osobnosti online svet ocitnú vo vile, kde budú čeliť náročným úlohám, izolácii a otázkam vlastnej autenticity. Diváci budú mať navyše unikátnu možnosť interaktívne sledovať dianie vo vile 24/7, prepínať medzi kamerami a dostávať notifikácie o nových epizódach vďaka technológii Tivio Studio. Viac o šou StarHouse sme písali v tomto článku:

Televízie naskočili na vlnu reality šou. Pridáva sa aj Prima, ukáže pravú tvár influencerov

Historické dno Jojky: Takto hlboko ešte nikdy neklesol žiadny program

Let's Dance je späť: Markíza rozdupala všetko, čo jej stálo v ceste
