Televízia Markíza pred mesiacom spôsobila rozruch zavedením zákazu pretáčania reklám pri sledovaní programov z archívu. Prvé obmedzenie sa týka IPTV platforiem, teda služieb, ktoré využíva väčšina slovenských domácností. A hoci zákaz vyvolal nevôľu divákov aj operátorov, postupne sa stáva realitou, na ktorú si budú musieť diváci zvyknúť. K trom veľkým operátorom, ktorí opatrenie zaviedli už pred niekoľkými dňami, sa dnes pridáva aj štvrtý.

Zákaz pretáčania reklám má dohru. Obmedzenia Markízy prešetruje štát
Tri minúty reklamy ako povinný úvod
Podľa nových pravidiel si diváci musia pri spätne sledovaných reláciách pozrieť minimálne tri minúty reklám. Zákaz sa vzťahuje na celé portfólio staníc skupiny Markíza — okrem TV Markíza platí aj pre menšie stanice Doma, Dajto, Krimi či Klasik. Platí však len počas prvých troch dní od odvysielania, ktoré sú kľúčové pre meranie sledovanosti. Po uplynutí tejto lehoty sa pretáčanie opäť povolí.
Ako prvý sa k novému režimu pridal operátor Skylink, ktorý zákaz pretáčania reklám zaviedol už na začiatku júna. Zákazníci si musia pozrieť minimálne tri minúty reklamného bloku počas sledovania programu. Po Skylinku nasledovali Slovak Telekom a O2, od dnes si už diváci nepretočia reklamy ani u operátora Orange.

„Od dnešného dňa (18.6.2025) je zavedený zákaz pretáčania na celý reklamný blok kvôli nasadenému technickému riešeniu. V budúcnosti budeme aplikovať aktualizovanú verziu s limitom 3 minút na reklamný blok," informovala Mediálne.sk Alexandra Piskunová zo spoločnosti Orange.
Zmena sa týka všetkých zákazníkov služieb Orange TV na doma a Orange TV cez internet, ktorí využívajú službu TV archív, nahrávky alebo funkciu „spustiť od začiatku“. Obmedzenie pretáčania reklám platí pre celý reklamný blok TV staníc Markíza, Doma, Dajto, Krimi, Klasik počas lehoty 3 dní. Po jej uplynutí sa dajú reklamné bloky pretáčať bez obmedzení rovnako ako pred zavedením zmeny. Funkcionalita sa mierne líši podľa zariadenia set-top boxu.