Nedeľa na Slovensku už tradične patrí politickým diskusiám, ktoré ponúkajú hlavným hráčom na politickej scéne priestor na súboje pred kamerami. Všetky slovenské televízie prinášajú vlastné formáty, ktoré si medzi divákmi získali pevné miesto. Od začiatku roka sa však k stabilným reláciám STVR, Markízy, a TA3 pridala novinka – Politika 24.
Ktorá z diskusií dominuje rebríčkom sledovanosti? Pozreli sme sa na čísla a prinášame vám podrobný prehľad sledovanosti jednotlivých relácií.
Najväčšia pozornosť sa sústreďuje na relácie hlavných televízií – O 5 minút 12 na Jednotke STVR a Na telo televízie Markíza. A vyzerá to tak, že O 5 minút 12 preberá dominanciu v celkovom počte divákov vo veku nad 12 rokov, ktorých malo pri každom z posledných štyroch vydaní výrazne viac.

ČT škrtá programy, čaká na vyššie poplatky od divákov. Kvôli šetreniu miznú známe relácie
Posledné nedeľné vydanie (9.3.) O 5 minút 12 s novým ministrom cestovného ruchu a športu Rudolfom Huliakom a predsedom KDH Milanom Majerským sledovalo 307-tisíc divákov na Jednotke a ďalších 71-tisíc na spravodajskej stanici :24. Spolu si tak toto vydanie pozrelo až 378-tisíc divákov.
Na telo s ministrom financií Ladislavom Kamenickým a poslancom KDH Jozefom Hajkom výrazne zaostalo, sledovalo ho 235-tisíc divákov. Pre obnovené Na telo je to tohtoročné minimum. V tomto roku malo Na telo viac divákov ako O 5 minút 12 len pri 4 z 9 vydaní, v ostatných piatich prevzalo dominanciu O 5 minút 12
O 5 minút 12 si prvenstvo pripísalo aj v mladšom publiku – v obchodnej cieľovej skupine 14-56. Dosiahlo sledovanosť 3,2 % s podielom na trhu 19,0 %. Na telo si v tejto cieľovej skupine pripísalo mierne nižšiu sledovanosť 3,1 % s podielom na trhu 17,7 %.
Keď sa pozrieme na vývoj sledovanosti od začiatku tohto roka, najsledovanejšou diskusiou v celkovom počte divákov je O 5 minút 12. Deväť tohtoročných vydaní s moderátorom Marekom Gudiakom sledovalo na Jednotke v priemere 325-tisíc divákov a ďalších 70-tisíc divákov ho v čase vysielania sledovalo na spravodajskej stanici :24.
Na telo s moderátorkou Karolínou Lacovou si v tomto roku pozrelo v priemere 300-tisíc divákov a patrí mu tak druhá priečka v univerzálnom publiku 12+. Silnou trojkou je naďalej V politike s moderátorom Braňom Kráľom, ktoré v tomto roku sledovalo na TA3 v priemere 203-tisíc divákov. Nováčika na poli politických diskusií – Politiku 24 s moderátorkou Lenkou Ježovou, si každú nedeľu na JOJ 24 pozrelo v priemere 84-tisíc divákov.
Na telo si zatiaľ drží prvenstvo v mladšom publiku – v obchodnej cieľovej skupine 14-56. V tomto roku si pripísalo priemernú sledovanosť 4,3 % s podielom na trhu 19,4 %. O 5 minút 12 si v tejto cieľovej skupine pripísalo priemernú sledovanosť 3,4 % s podielom na trhu 16,8 %. Pri 3 z 9 tohtoročných vydaní však O 5 minút 12 porazilo Na telo aj v tejto cieľovej skupine.
Maximá a minimá roka
Z deviatich tohtoročných vydaní si O 5 minút 12 pripísalo maximum 19. januára. Vydanie, v ktorom boli hosťami Andrej Danko a Branislav Gröhling, si pozrelo spolu 423-tisíc divákov – na Jednotke 360-tisíc a ďalších 63-tisíc na spravodajskej stanici :24. Naopak, najmenej divákov pritiahli k obrazovkám Juraj Blanár a Viliam Karas. Ich diskusiu si 9. februára pozrelo spolu 366-tisíc divákov, na Jednotke 295-tisíc a ďalších 71-tisíc na :24.
Na telo malo najviac divákov, 356-tisíc, pri prvej tohtoročnej diskusii odvysielanej 12. januára, ktorej hosťami boli Matúš Šutaj Eštok a Milan Majerský. Naopak, doposiaľ najmenej divákov, 235-tisíc, malo už spomenuté posledné tohtoročné vydanie odvysielané 9. marca.

Kovačič po odchode z Markízy nezaháľa: Nová tvár v jeho projekte!
V politike si pripísalo tohtoročné maximum pri vydaní z 2. februára. Diskusiu Roberta Kaliňáka s Tomášom Valáškom si pozrelo 229-tisíc divákov. Najmenej divákov, 104-tisíc, malo prvé tohtoročné vydanie z 5. januára, ktoré mimoriadne moderovala Diana Štrusová. Hosťami boli Andrej Danko a politológ Samuel Abrahám.
Novú diskusiu Politika 24, ktorá štartuje nedeľný maratón politických diskusií, uviedla na začiatku februára Jojka na svojej spravodajskej stanici JOJ 24. Zo šiestich doposiaľ odvysielaných vydaní malo najviac divákov prvé, ktoré si pozrelo 139-tisíc divákov. Hosťom moderátorky Lenky Ježovej bol premiér Robert Fico. Sledovanosť ďalších vydaní klesla a hýbe sa okolo 75-tisíc divákov.

Facebook patrí bulváru, Instagram televíziám. Novinári však preberajú vplyv na publikum
Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.
Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.

Oneplay odštartovalo s veľkými problémami. Diváci hromžia na výpadky, poplatky a obmedzenia

Jojka vyťahuje nový seriál: Dunaju bude konkurovať šokujúcimi príbehmi, ktoré otrasú Slovenskom

Prezidentka Čaputová hostkou v tolkšou s Adelou: Prezradí aj svoje tienisté stránky
