Nadštandardné výsledky si v septembri pripísala na konto skupina Markíza. V rámci slovenských televíznych skupín dosiahla najvyššie podiely na trhu v obidvoch hlavných cieľových skupinách, ktoré sú zároveň najvyššie v tomto roku.
Skupina JOJ si naďalej drží pozíciu silnej trhovej dvojky, trojkou je verejnoprávna STVR. Vyplýva to z oficiálneho merania sledovanosti televízií prostredníctvom píplmetrov, ktoré realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT.

Dunaj prevalcoval všetko. Ponuke Markízy dokáže konkurovať len jeden program
Komerčná cieľová skupina
Skupina Markíza (televízie Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik) dosiahla v septembri 2024 v hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti priemerný celodenný trhový podiel 33,3 %. Pre komerčnú televíznu skupinu je to najlepší výsledok tohto roka. Hranicu 30 percent neprekonala tento rok len v máji a júli, pričom v minulom roku ju jej to podarilo len trikrát, počas jesene od septembra do novembra.
Konkurenčná skupina Joj (televízie Joj, Plus, Wau, Jojko, Joj 24, Joj Šport a Joj Svet) sa k 30 percentnej hranici priblížila len v máji tohto roka (share 29,7 %), na čom sa podpísala vysoká sledovanosť hokejového šampionátu, na ktorý mala tento rok prvýkrát vysielacie práva.
V septembri si skupina Joj pripísala celodenný podiel v skupine 13-55 na úrovni 21,1 %. Skupina Markíza ju predstihla s výrazným náskokom až o 12,2 percentuálneho bodu. V medziročnom porovnaní si skupina Markíza polepšila o 0,7 bodu, skupina Joj zaznamenala rovnaký výkon ako v septembri minulého roka. Jednotkou na trhu bola v každý jeden z 30 septembrových dní skupina Markíza.
Septembrové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-time 19:00 – 22:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu až 34,8 %. Konkurenčnú skupinu Joj (23,2 %) predstihla o 11,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 29 dňoch uplynulého mesiaca, ostatný 1 deň patril skupine JOJ. Markíza si medziročne polepšila o 1,8 percentuálneho bodu, skupina Joj znížila svoj výkon o 0,8 percentuálneho bodu.
STVR (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) zaznamenala v tejto cieľovej skupine celodenný podiel na trhu 10,8 % a v prime-time 11,9 %. Pre verejnoprávnu televíziu však nie je komerčná cieľová skupina podstatná.
Univerzálna cieľová skupina
Skupina Markíza bola v septembri 2024 jednotkou na trhu aj v prípade univerzálneho publika – divákov starších ako 12 rokov. Dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 27,6 % a odstup o 7,1 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,5 %). Verejnoprávna STVR zaznamenala trhový podiel 15,0 %. Trhovým lídrom bola v 29 dňoch uplynulého mesiaca skupina Markíza, ostatný 1 deň patril skupine JOJ.
V porovnaní so septembrom 2023 si polepšili skupina Markíza a STVR, a to rovnako o 1,0 percentuálneho bodu. Skupina Joj zaznamenala mierny medziročný pokles o 0,2 percentuálneho bodu.
Prvenstvo patrilo skupine Markíza taktiež v prime-time 19:00 – 22:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,6 % a náskokom o 7,3 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,3 %). STVR zaznamenala podiel na trhu 15,8 %. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 29 z 30 septembrových dní, ostatný 1 deň si prvenstvo pripísala skupina JOJ.
Aj v tomto parametri si skupina Markíza polepšila, o 1,7 percentuálneho bodu, STVR zvýšila svoj výkon o 0,8 bodu. Skupina Joj zaznamenala medziročný pokles podielu na trhu o 0,8 percentuálneho bodu.
Spravodajské televízie
V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ celodenné prvenstvo pripísala TA3, nasledovali STVR :24 a JOJ 24.
V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) dosiahli televízie takmer identický podiel na trhu, s miernym náskokom si prvenstvo pripísala STVR :24.
V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo prvenstvo TA3, dvojkou bola STVR :24 nasledovaná JOJ 24.
- Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.

Televízna jeseň má slabší rozbeh. Na pol milióna divákov či desiatkové ratingy zatiaľ nesiaha

Diváci rozhodli jasne: Nedajú dopustiť na tento seriál, programy Jojky majú problém

O 5 minút 12 bude mať už tretieho moderátora. STVR tvrdí, že s Gudiakom aj naďalej počíta

Koniec tajnostiam: Markíza odhalila novú podobu Na telo. Kedy štartuje a kto nahradí Kovačiča?

Skončili alebo budú pokračovať? STVR rozhodla o ďalšom osude Večere s Havranom a Do kríža

Môže byť Markíza spokojná? Jej seriál je síce jednotka, ale... Kam sa podeli diváci?

Tvrdá rana pre Jojku: Slováci odignorovali špičkový seriál. Viac divákov mala aj Smotánka

S čím príde Markíza po Zrade a Klamstve? Získala hviezdu Jojky, vybrala si temnú britskú drámu
