Najsledovanejšími nespravodajskými programami uplynulého mesiaca z ponuky slovenských televízií boli seriálové hity TV Markíza – Dunaj, k vašim službám a Druhá šanca. Zabodovala aj STVR so štartom svojej šou Pečie celé Slovensko.
Súboj o divácku priazeň vyhrala s náskokom Markíza, pripísala si rekord tohto roka
Najsledovanejší seriál na trhu
Viac ako pol milióna divákov v septembri pritiahli k obrazovkám len dva nespravodajské programy. Top programom mesiaca sa stal seriál Dunaj, k vašim službám, ktorý so všetkými ôsmimi septembrovými epizódami obsadil prvé priečky rebríčka najsledovanejších programov. K obrazovkám TV Markíza pritiahol v priemere 534-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti v univerzálnom publiku 12+ (diváci vo veku nad 12 rokov).
Pol milióna divákov dokázalo pritiahnuť už len Pečie celé Slovensko, ktorého štvrtú sériu uviedla STVR na Jednotke na konci septembra. Štart úspešnej šou si pozrelo 551-tisíc divákov v 12+.
Pečie celé Slovensko zabodovalo aj v komerčnej cieľovej skupine 13-55 (diváci vo veku od 13 do 55 rokov), kde sa umiestnilo na prvej priečke so sledovanosťou 9,6 % a podielom na trhu 27,7 %. Dunaj si pripísal najlepšiu septembrovú sledovanosť 9,2 % s podielom na trhu 29,2 %. Osem septembrových epizód dosiahlo priemernú sledovanosť 8,7 % a podiel na trhu 28,9 %.
Ďalšie top programy
Medzi top programy mesiaca sa zapísalo aj všetkých päť premiérových epizód tretej série Druhej šance. Septembrovým maximom seriálu bolo 452-tisíc divákov v 12+, v komerčnej cieľovke to znamenalo sledovanosť 8,0 % s podielom na trhu 28,1 %.
Z ponuky Markízy zabodovala aj reality šou Extrémne premeny Slovensko, ktorá sa vrátila už v piatej sérii. Septembrovým maximom bolo 381-tisíc divákov v 12+ (rating 7,7 % a share 28,8 % v 13-55).
Divácky atraktívna bola aj druhá séria zábavnej šou Možné je všetko! (septembrové maximum 325-tisíc divákov v 12+, rating 7,4 % a share 23,5 % v 13-55). V podvečernom vysielaní si udržal prvenstvo seriál Mama na prenájom, hoci nedosahoval sledovanosť z predchádzajúcich sezón. Septembrovým maximom bolo 348-tisíc divákov v 12+, pričom polovica epizód mala viac ako 300-tisíc divákov.
STVR bodovala so zábavnými formátmi
Z ponuky STVR sa medzi najsledovanejšie programy v rámci cieľovej skupiny 12+ zapísali okrem už spomenutého štartu Pečie celé Slovensko (551-tisíc divákov) ešte politická diskusia O 5 minút 12 (379-tisíc divákov) a zábavné relácie Čo ja viem (377-tisíc divákov) a Záhady tela (370-tisíc divákov).
Nové bývanie top programom Jojky
Zo septembrovej ponuky TV JOJ sa do rebríčka TOP 20 v cieľovej skupine 13-55 nedostala ani jedna nespravodajská relácia Jojky. V rámci cieľovej skupiny 12+ sa do rebríčka TOP 20 zapísal len nedeľný podvečerný magazín Nové bývanie s dvoma epizódami (374- a 364-tisíc divákov). Viac ako 300-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti mali ešte šou Česko Slovensko má talent, ktorej najsledovanejšia septembrová epizóda mala 337-tisíc divákov a Inkognito (331-tisíc).
Septembrové seriálové novinky Jojky nezaznamenali veľký úspech. Počet divákov druhej série Kriminálky Kraj sa hýbal od 252-tisíc po 272-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Prekvapením bol nezáujem divákov o prémiový seriál Príliš veľa lásky, ktorý Jojka nasadila od 7. septembra na sobotné večery. Najviac divákov mal pri svojom štarte – 258-tisíc v 12+, no pri ďalších epizódach si ich už neudržal.
- Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.