Najsledovanejšími nespravodajskými programami uplynulého mesiaca z ponuky slovenských televízií boli seriálové hity TV Markíza – Dunaj, k vašim službám a Druhá šanca. Zabodovala aj STVR so štartom svojej šou Pečie celé Slovensko.

Televízia Markíza sídli v Záhorskej Bystrici.
Neprehliadnite

Súboj o divácku priazeň vyhrala s náskokom Markíza, pripísala si rekord tohto roka

Najsledovanejší seriál na trhu

Viac ako pol milióna divákov v septembri pritiahli k obrazovkám len dva nespravodajské programy. Top programom mesiaca sa stal seriál Dunaj, k vašim službám, ktorý so všetkými ôsmimi septembrovými epizódami obsadil prvé priečky rebríčka najsledovanejších programov. K obrazovkám TV Markíza pritiahol v priemere 534-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti v univerzálnom publiku 12+ (diváci vo veku nad 12 rokov).

Pol milióna divákov dokázalo pritiahnuť už len Pečie celé Slovensko, ktorého štvrtú sériu uviedla STVR na Jednotke na konci septembra. Štart úspešnej šou si pozrelo 551-tisíc divákov v 12+.

Pečie celé Slovensko zabodovalo aj v komerčnej cieľovej skupine 13-55 (diváci vo veku od 13 do 55 rokov), kde sa umiestnilo na prvej priečke so sledovanosťou 9,6 % a podielom na trhu 27,7 %. Dunaj si pripísal najlepšiu septembrovú sledovanosť 9,2 % s podielom na trhu 29,2 %. Osem septembrových epizód dosiahlo priemernú sledovanosť 8,7 % a podiel na trhu 28,9 %.

STVR odštartovala už štvrtú sériu Pečie celé Slovensko.
Zdroj: STVR
STVR odštartovala už štvrtú sériu Pečie celé Slovensko.

Ďalšie top programy

Medzi top programy mesiaca sa zapísalo aj všetkých päť premiérových epizód tretej série Druhej šance. Septembrovým maximom seriálu bolo 452-tisíc divákov v 12+, v komerčnej cieľovke to znamenalo sledovanosť 8,0 % s podielom na trhu 28,1 %.

Z ponuky Markízy zabodovala aj reality šou Extrémne premeny Slovensko, ktorá sa vrátila už v piatej sérii. Septembrovým maximom bolo 381-tisíc divákov v 12+ (rating 7,7 % a share 28,8 % v 13-55).

TV Markíza uviedla piate série reality šou Extrémne premeny Slovensko.
Zdroj: TV Markíza
TV Markíza uviedla piate série reality šou Extrémne premeny Slovensko.

Divácky atraktívna bola aj druhá séria zábavnej šou Možné je všetko! (septembrové maximum 325-tisíc divákov v 12+, rating 7,4 % a share 23,5 % v 13-55). V podvečernom vysielaní si udržal prvenstvo seriál Mama na prenájom, hoci nedosahoval sledovanosť z predchádzajúcich sezón. Septembrovým maximom bolo 348-tisíc divákov v 12+, pričom polovica epizód mala viac ako 300-tisíc divákov.

STVR bodovala so zábavnými formátmi

Z ponuky STVR sa medzi najsledovanejšie programy v rámci cieľovej skupiny 12+ zapísali okrem už spomenutého štartu Pečie celé Slovensko (551-tisíc divákov) ešte politická diskusia O 5 minút 12 (379-tisíc divákov) a zábavné relácie Čo ja viem (377-tisíc divákov) a Záhady tela (370-tisíc divákov).

Nové bývanie top programom Jojky

Zo septembrovej ponuky TV JOJ sa do rebríčka TOP 20 v cieľovej skupine 13-55 nedostala ani jedna nespravodajská relácia Jojky. V rámci cieľovej skupiny 12+ sa do rebríčka TOP 20 zapísal len nedeľný podvečerný magazín Nové bývanie s dvoma epizódami (374- a 364-tisíc divákov). Viac ako 300-tisíc divákov po započítaní trojdňovej oneskorenej sledovanosti mali ešte šou Česko Slovensko má talent, ktorej najsledovanejšia septembrová epizóda mala 337-tisíc divákov a Inkognito (331-tisíc).

Príliš veľa lásky má zaujímavú tému a kvalitné spracovanie, napriek tomu divákov nezaujal.
Zdroj: TV JOJ
Príliš veľa lásky má zaujímavú tému a kvalitné spracovanie, napriek tomu divákov nezaujal.

Septembrové seriálové novinky Jojky nezaznamenali veľký úspech. Počet divákov druhej série Kriminálky Kraj sa hýbal od 252-tisíc po 272-tisíc divákov v cieľovej skupine 12+. Prekvapením bol nezáujem divákov o prémiový seriál Príliš veľa lásky, ktorý Jojka nasadila od 7. septembra na sobotné večery. Najviac divákov mal pri svojom štarte – 258-tisíc v 12+, no pri ďalších epizódach si ich už neudržal.

  • Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených min. 140 televíznych staníc.
  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 13-55 zahŕňa divákov vo veku od 13 do 55 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.
Televízia JOJ sa rozhodla experimentovať s Nákupnými maniačkami.
Neprehliadnite

Toto Slováci na obrazovkách ešte nevideli: Jojka chystá naozaj netradičnú novinku

Záber zo seriálu televízie JOJ Príliš veľa lásky.
Neprehliadnite

Jojka môže byť na seba pyšná: Predala jeden zo svojich top seriálov. Kde sa bude vysielať?

Nela Pocisková sa objaví v tretej sérii Druhej šance.
Neprehliadnite

Kým Jojka váha nasadiť vlajkový seriál s Pociskovou, Markíza si z nej zas robí top hviezdu

Vizuál 7. série seriálu Dunaj, k vašim službám.
Neprehliadnite

Bude Dunaj pokračovať budúci rok? Markíza už má jasnú predstavu, kedy ukončí svoj seriálový hit

Kreatívna producentka Markízy Soňa Čermáková Uličná.
Neprehliadnite

Ako sa rodia najväčšie hity Markízy? Prezrádza kreatívna producentka Dunaja a Druhej šance

Pri natáčaní nie je núdza ani o vtipné situácie. Vľavo rozrehotaná Nela Pocisková.
Neprehliadnite

S čím príde Markíza po Zrade a Klamstve? Získala hviezdu Jojky, vybrala si temnú britskú drámu

Ilustračná snímka
Neprehliadnite

Televízna jeseň má slabší rozbeh. Na pol milióna divákov či desiatkové ratingy zatiaľ nesiaha