Kľúčové jesenné formáty, naprieč programom oboch komerčných staníc, majú svoje premiéry za sebou a predstavili už prvé epizódy. Všetko nasvedčuje tomu, že aj na Slovensku menia diváci svoje dlhodobé zvyky, čo je spojené s rozmachom streamovacích služieb.

Voyo je z pohľadu predplatiteľa atraktívne v tom zmysle, že ponúka premiérový obsah v predstihu a bez reklám. Oproti ostatným streamovacím konkurentom si stále drží pozíciu jedného z najlacnejších hráčov na trhu. Na Slovensku a v Česku si Voyo predpláca 850-tisíc používateľov, čo môže spôsobovať odliv cieľovej skupiny z lineárneho vysielania.

Igor Slanina, zástupca GR Slovenskej televízie a rozhlasu.
Neprehliadnite

Dočasný šéf STVR: Odmietam špekulácie o cenzúre v spravodajstve, ctíme si pravidlá žurnalistiky

Dá sa predpokladať, že s gradujúcou jeseňou bude krivka sledovanosti naprieč trhom stúpať, no zrejme sa nedosiahnu výsledky z minulých rokov. Je očividné, že divácke správanie sa začína meniť. Televízie sa musia zmierovať s čoraz nižšími číslami v klasickom vysielaní. Zaujímavosťou je, že okrem Dunaja a prvej epizódy Druhej šance si ešte žiadny jesenný program nesiahol na 400-tisícovú hranicu veľkosti publika.

Kovačič v súboji o peniaze suverénne natrel Frindta.
Neprehliadnite

Konšpirátori o Kovačičovi: Podvod! Prispievajú nepriatelia – progresívci, olichargovia a ...

Programy Markízy sú síce jednotkou na trhu, avšak ani zďaleka nepreskakujú rekordy. Dôkazom je aj Druhá šanca, ktorá sa začiatkom septembra vrátila s treťou sériou po dvojročnej pauze. Netradičná lekárska dráma medzisezónne klesla o tri percentuálne body v komerčnej cieľovke a zmizlo 200-tisíc divákov.

Záber zo seriálu televízie JOJ Príliš veľa lásky.
Neprehliadnite

Tvrdá rana pre Jojku: Slováci odignorovali špičkový seriál. Viac divákov mala aj Smotánka

Pre porovnanie: Prvá séria Druhej šance mala priemernú sledovanosť 10,7 % a trhový podiel 28,6 %, pričom pod desať percentnou ratingovou hranicou bola len prvá epizóda (9,4 %), všetky ďalšie epizódy si už držali sledovanosť nad magickými desiatimi percentami. Sedem epizód dokonca prekonalo hranicu jedenástich percent.

Štart druhej série na jeseň 2022 si nenechalo ujsť až 503-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a vysoké čísla dosiahla prvá epizóda aj v komerčnom publiku 12 až 54 ročných divákov, kde si pripísala sledovanosť 9,5 % a podiel na trhu 30,4 %. Finálovú epizódu druhej série sledovalo v rámci 2. série rekordných 563-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania mala dosah až na 677-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Všetkých 16 jesenných epizód 2. série Druhej šance zaznamenalo v cieľovej skupine 12–54 priemerný rating 9,5 % a trhový podiel 30,6 %. Každý pondelkový večer si k obrazovkám Markízy sadalo v priemere 523-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Druhá šanca si s druhou sériou potvrdila status jednoznačne najsledovanejšieho a najobľúbenejšieho pôvodného seriálu na celom slovenskom trhu.

Ako je na tom tretia séria?

Prvá epizóda tretej série Druhej šance sa začiatkom septembra uviedla v cieľovej skupine 13-55 s ratingom 6,7 % aj trhovým podielom 25,5 %. Celkovo si ju pozrelo 405-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahla až 576-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Druhá epizóda, vysielaná tento pondelok, však zaznamenala pokles oproti prvej časti. Aj napriek tomu sa stala jednoznačne najsledovanejším programom na trhu. V cieľovej skupine 13-55 dosiahla rating 6,1 % aj trhový podiel 23,7 %. Pokračovanie príbehu pritiahlo k obrazovkám celkovo 372-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania zasiahla až 524-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Nasledujúca Farma sa dostáva do formy. Pondelková epizóda, ktorá priniesla poriadne divoké dozvuky po prvej párty, dosiahla 3,9 % sledovanosť a v rámci aktuálnej 16. série zatiaľ druhý najvyšší trhový podiel 26,6 % v cieľovke 13-55.