Súboj televízií o pozíciu lídra má jasného víťaza. Prvenstvo si ani počas prvých ôsmich mesiacov tohto roka nenechala zobrať skupina Markíza. Silnou trhovou dvojkou bola naďalej konkurenčná skupina JOJ.

Slováci, pozor! Je známy dátum, kedy sa dočkáte televízie, na ktorú dlho čakáte
Komerčné televízie si polepšili
Obidve komerčné televízne skupiny si aj vďaka získaniu významných športových podujatí – hokejových majstrovstiev sveta a futbalového šampionátu EURO – výrazne medziročne polepšili. Najnižšie trhové podiely si pripísala verejnoprávna STVR.
Najmä pre skupinu Markíza bola uplynulá jarná sezóna mimoriadne úspešná. Počas prvých ôsmich mesiacov roka sa tešila vysokému záujmu divákov a udržiavala si vysoký náskok pred priamou konkurenciou.

Lukratívny šport v televízii zadarmo? Zabudnite! Za Slovan v Lige majstrov si riadne priplatíte
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 (diváci vo veku 13 až 55 rokov) a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla so svojimi stanicami Markíza, Doma, Dajto, Krimi a od augusta aj s novou stanicou Klasik priemerný celodenný podiel na trhu 30,8 %.
Hranicu 30-tich percent presiahla takmer každý jeden mesiac s výnimkou mája, keď slovenským obývačkám dominoval hokejový šampionát na Jojke, a júla. Rekordným bol jún s trhovým podielom 32,5 %, na ktorom sa podpísal futbalový šampionát UEFA EURO 2024.

Jojka zlákala hviezdu STVR a Markízy. Prekvapujúco bude tvárou večerného spravodajstva
Skupina JOJ (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) si počas prvých ôsmich mesiacov tohto roka pripísala priemerný celodenný podiel na trhu 22,3 %, pričom maximum dosiahla v máji, keď vďaka hokejovému šampionátu zaznamenala 29,7 %.
Obidve komerčné televízne skupiny v medziročnom porovnaní zvýšili svoj výkon, skupina Markíza o 2,0 percentuálneho bohu a skupina JOJ o 2,2 bodu.
Verejnoprávna RTVS (Jednotka, Dvojka, :24 a Šport) dosiahla v tejto cieľovej skupine 13-55 priemerný celodenný podiel na trhu 11,2 %, čo je o 0,4 percentuálneho bodu menej ako v rovnakom období minulého roka.

STVR vyťahuje svoj jesenný tromf. Komerčné televízie definitívne ustúpili a zložili zbrane
Jednoznačné víťazstvo patrí skupine Markíza aj v prime-time 19:00-22:00, v ktorom si rovnako medziročne polepšila. Počas prvých ôsmich mesiacov roka si pripísala priemerný podiel na trhu 31,9 %, medziročne si polepšila o 2,5 percentuálneho bodu.
Skupina JOJ dosiahla priemerný podiel na trhu 21,9 % a medziročný nárast o 1,4 percentuálneho bodu. STVR zaznamenala podiel na trhu 12,8 % a medziročný pokles o 1,7 bodu.
Výkony v univerzálnom publiku
Obidve komerčné televízne skupiny medziročne významne zvýšili svoje podiely na trhu aj v univerzálnej ceľovej skupine 12+ (diváci starší ako 12 rokov). Skupiny Markíza a Joj vylepšili svoj celodenný výsledok zhodne o o 1,6 percentuálneho bodu, STVR zaznamenala identický výkon ako v rovnakom období minulého roka.
V prime-time (19:00-22:00) skupina Markíza zvýšila svoj výkon až o 2,7 percentuálneho bodu, skupina JOJ si polepšila o 0,6 bodu. RTVS medziročne znížila svoj podiel na trhu o 1,0 percentuálneho bodu.
TOP programy roka
Najviac divákov v tomto roku pritiahol májový hokejový šampionát, ktorý prvýkrát vysielala televízia JOJ. Vysielacie práva má až do roku 2028. Najsledovanejšími boli podľa očakávaní zápasy našej reprezentácie. V priemere si najviac divákov pozrelo duel s Lotyšskom, dosah na viac ako milión divákov však mali všetky zápasy našich hokejistov. Top desiatka najsledovanejších zápasov si pripísala v priemere až 16 % rating a 47 % podiel na trhu.
Na takmer milión divákov si siahol aj duel Slovenska s Anglickom na futbalovom šampionáte UEFA EURO, vysokú sledovanosť mali aj ostatné zápasy slovenskej reprezentácie a, samozrejme finálové duely. Šampionát vysielala počas júna a júla exkluzívne skupina Markíza na svojich TV staniciach Markíza a Dajto, a tiež na streamovacej službe Voyo.
Obidvom komerčným televíznym skupinám sa k obrazovkám podarilo prilákať viac divákov než naposledy RTVS.

Môže byť Markíza spokojná? Jej seriál je síce jednotka, ale... Kam sa podeli diváci?
Najúspešnejšie seriály a šou
Rebríčku najsledovanejších nespravodajských relácií dominuje Markíza. Najsledovanejšie boli predvolebné diskusie Markízy s kandidátmi na prezidenta SR. Viac ako 600-tisíc divákov mali aj ďalšie tri programy Markízy: tanečná šou Let's Dance a seriály Zrada a Dunaj, k vašim službám. Viac ako 500-tisíc divákov mala ešte šou Na nože. RTVS sa do rebríčka relácií s viac ako pol miliónom divákov zapísala so seriálom Čas nádejí a film Slúžka.
Pozrite si najsledovanejšie programu roka, ktoré mali viac ako 600-tisíc divákov v 12+ alebo vyše 10 percentný rating v cieľovej skupine 13-55:
V aktuálnej jesennej sezóne zatiaľ takéto čísla nedosahujú ani nespravodajské a ani spravodajské relácie. Nad pol miliónovú hranicu sa zatiaľ dostal len seriálový hit Markízy Dunaj, k vašim službám, s epizódou odvysielanou 12. septembra. Pozrelo si ju 518-tisíc divákov v univerzálnom publiku 12+ (bez započítania trojdňovej oneskorenej sledovanosti).
Zo spravodajských relácií sa nad pol miliónovú hranicu dostali len večerné relácie Markízy, uplynulý víkend počas extrémnych dažďov a povodní. Televízne noviny sledovalo 538-tisíc divákov počas soboty aj nedele (14.9. a 15.9.), Počasie si pozrelo rovných 500-tisíc divákov v utorok 17.9.

Jojka zatriasla so svojou televíziou: Radikálne prekopáva program, avizuje novinky

Diváci rozhodli jasne: Nedajú dopustiť na tento seriál, programy Jojky majú problém

Markíza prevalcovala všetko, čo jej stálo v ceste: Slováci jej vyrobili nový rekord

Divácka mizéria pokračuje: Jojkársky nový seriál smeruje neprávom do zabudnutia
