Prvé dni po vianočnom víkende sme zverejnili prehľad sledovanosti televíznych programov z pohľadu televízií prostredníctvom ich tlačových správ. Na prehľadnejšie údaje sme si počkali až po Novom roku. Tabuľky a grafy si môžete pozrieť v nasledujúcich podstránkach. 

Popoluške konkuroval Kevin aj Pelíšky

Najviac divákov z cieľovej skupiny 12+ si v piatok 23. decembra nenechalo na Televízii Joj ujsť americkú komédiu Sám doma, ktorej sledovanosť prekonala hranicu 400-tisíc divákov. Konkurencia zo strany Televízie Markíza nasadila do boja o diváka českú rodinnú komédiu S tebou mě baví svět, ktorú si pozrelo až 402-tisíc divákov. V tomto súboji zvíťazila Jojka, ale Markízu potešil určite výsledok rozprávky Pyšná princezná, ktorá sa dostala do top trojky a jojkársku šou Bez servítky prekonala o 11-tisíc divákov. 

Macaulay Culkin ako Kevin McCallister v Sám doma 2.
Zdroj: Profimedia

Obrovské čísla však zaznamenal verejnoprávny Rozhlas a televízia Slovenska, ktorý v sobotu o 19. Hodine vysielal obľúbenú vianočnú rozprávku Tri oriešky pre Popolušku. Český film si na slovenskej televízii získal pozornosť až 874-tisícov ľudí. Aj Markíza zaradila do programu český film Pelíšky, ktorý sledovalo 480-tisíc divákov a top trojku najsledovanejších programov Štedrého dňa pre cieľovú skupinu 12+ uzatvára pokračovanie americkej komédie Sám doma 2: Stratený v New Yorku a 432-tisíc divákov. Pre doplnenie, nad hranicu 400-tisíc divákov sa dostali aj rozprávky ako Mrázik (420-tisíc divákov) a Perinbaba (409-tisíc divákov). 

Vianočná nedela patrila hlavne rýmovanej starej rozprávke Princezná se zlatou hvězdou, ktorú si na obrazovkách Markízy pozrelo 600-tisíc divákov. Do najlepšej trojice sa dostala aj nová snímka Krakonošovo tajomstvo, ktorá priniesla Jojke 496-tisíc divákov. Tretie miesto v nespravodajskej tabuľke patrí repríze Mrázika, ktorú si pozrelo 443-tisíc divákov.  

Princezná so zlatou hviezdou a vysokým trhovým podielom

Rebríčky obchodne dôležitej cieľovej skupiny vo veku 12 až 54 rokov ukazujú, že najviac divákov sledovalo deň pred Vianocami príbeh Kevina, ktorý zostal doma sám a získal trhový podiel až 28,9 percenta pri 311-tisícoch divákov. Ostatné dve miesta obsadili program Televízie Markíza, a to S tebou mě baví svět (23 percent trhového podielu) a Pyšná princezná (23,1 percenta trhového podielu). 

Popoluška nesmela na Štedrý deň chýbať, keďže si ju pozrelo až 490-tisíc divákov s vysokým trhovým podielom až 36 percent. Tesne to však vyzeralo pri druhom a treťom mieste, kde pokračovanie príbehu Sám doma 2: Stratený v New Yorku si nenechalo ujsť 340-tisíc divákov s trhovým podielom 23,9 percenta. České Pelíšky však strácali 5-tisíc divákov, ale získali vyšší 26,1-percentný trhový podiel. Vyšší mali už len filmy ako Perinbaba (31,9 percenta trhového podielu) a Doba ľadová: Mamutí tresk (28,5 percenta trhového podielu). 

Film Pelíšky
Zdroj: TV Markíza

Nedeľné vysielanie 25. decembra ovládla Princezná se zlatou hvězdou, ktorá pritiahla pred televízne obrazovky 343-tisíc divákov a Markíze prispela trhovým podielom 31,6 percenta. Krakonošovo tajomstvo zostalo na druhom mieste s 298-tisícmi divákov a trhovým podielom 23,6 percenta a najlepšiu trojku uzatvára Želanie pre Ježiška, ktoré si pozrelo 285-tisíc divákov s trhovým podielom 23 percent. 

Pokles sledovanosti po Vianociach

Vianočný pondelok priniesol mierne nižšiu sledovanosť pri lídrovi nespravodajského poriadia pre cieľovú skupinu 12+, na druhej strane rozdiely v sledovanosti medzi ďalšími miestami boli menšie. Tak sa nad hranicu 300-tisíc divákov dostali štyri programy ako S tebou mě baví svět (388-tisíc divákov), Last Christmas (358-tisíc divákov), Tri oriešky pre Popolušku (356-tisíc divákov) a Moje najdrahšie deti (309-tisíc divákov). Ostatných šesť programov bolo nad hranicou 200-tisíc divákov. 

Tri oriešky pre Popolušku
Zdroj: RTVS

O niečo nižšia sledovanosť nastala už v utorok, keď len prvé miesto tabuľky, film Vesničko má středisková si pozrelo 382-tisíc divákov. Ďalších sedem miest má viac ako 200-tisíc divákov a dva programy oslovili viac ako 100-tisív divákov. Druhé miesto však obsadil film Prázdniny s 248-tisícmi divákov a tretie si vybojovali Pelíšky s 223-tisícmi divákov. 

Stredajšej sledovanosti dominovala česká rodinná komédia Ako vytrhnúť veľrybe stoličku so 452-tisícmi sledujúcich divákov. V zábavnom duchu bolo aj druhé miesto s filmom Sváko Ragan, ktorého si na Jednotke nenechalo ujsť 312-tisíc divákov a na treťom mieste skončila rozprávka S čerty nejsou žerty, a to vďaka 290-tisícom divákov.  

České filmy a trhové podiely nad 20 percent

Kým Tri oriešky pre Popolušku rezonovali v cieľovej skupine 12+, tak v prípade cieľovej skupiny vo veku 12 až 54 rokov spadli až na šieste miesto. Pondelkovým lídrom poradia bola rodinná komédia S tebou mě baví svět s 261-tisícmi divákov a trhovým podielom 25,1 percenta. Jojku potešil úspech filmu Last Christmas, ktorý si pozrelo 248-tisíc divákov s trhovým podielom 22 percent a tretie miesto si vyslúžila Perinbaba vďaka 222-tisícom divákov s trhovým podielom 23,7 percenta. 

Lídrom utorkového vysielania bola komédia Vesničko má středisková so 179-tisícmi divákov a trhovým podielom 17,4 percenta. V tesnom závese nasledovali Prázdniny a Jojke priniesli sledovanosť 164-tisícov divákov s trhovým podielom 18,2 percentá. Markíza nasadila do vysielania film Všetko alebo nič, ktorý prilákal 146-tisíc divákov s trhovým podielom 15,5 percenta.  

Oscarová herečka si v komédii tiež zahrala. Hlavnú ženskú rolu však stvárnila Emilia Clarke. Mladú hviezdu síce preslávili brutálne Hry o tróny, vďaka ľúbostnej dráme Predtým ako som ťa poznala má ale skúsenosti aj s romantickou polohou.
Zdroj: Cinemart, Profimedia.sk

Film Ako vytrhnúť veľrybe stoličku bol jednotkou nespravodajského rebríčka v stredu, keďže oslovil 254-tisíc divákov s trhovým podielom 25 percent. Na druhej pozícii sa umiestnila rozprávka S čerty nejsou žerty so 160-tisícmi divákov s trhovým podielom 20,4 percenta. Prekvapivo nevianočný film Slnko, seno, erotika obsadil tretie miesto so sledovanosťou 130-tisíc divákov. 

Pozrite si v prehľadných tabuľkách, ako sa vyvíjala sledovanosť televíznych programov počas vianočných sviatkov na Slovensku: