S blížiacim sa septembrom slovenské televízie Markíza a Joj postupne nabiehajú do novej sezóny, čo vidíme aj na sledovanosti oboch sledovaných cieľových skupín, ktorá v utorok zásadne vzrástla.
Láska na chate aj RTVS
Najsledovanejším nespravodajským programom v cieľovej skupine 12+ sa stal seriál Nemocnica. Televízia Joj tak prilákala až 376-tisíc divákov. Štart šou Láska na chate sprevádzala sledovanosť 193-tisíc divákov.
Konkurenčná Markíza nasadila v tom čase novú sériu Pána profesora IV. Jej prvá epizóda zasiahla až 326-tisíc ľudí. Úspech zaznamenali aj Rodinné prípady. Utorkové časti oslovili 125-tisíc a 219-tisíc divákov.
Do najlepšej desiatky programov sa dostalo aj vysielanie verejnoprávneho Rozhlasu a televízie Slovenska. Seriál Ordinácia s výhľadom na more si pozrelo 173-tisíc divákov a vedomostný kvíz Duel zase 130-tisíc divákov. Nad 100-tisíc divákov sa dostala aj Toskánska vášeň II.
Úspešné programy z Markízy
Na voľbu večerného nespravodajského programu mala obchodne dôležitá cieľová skupina 12 až 54 rokov iný názor. Proti sebe postavila seriály Pán profesor IV. a Nemocnicu.
Víťazom sa tentokrát stal markizácky program, ktorý si pozrelo až 231-tisíc divákov s vysokým trhovým podielom až 24,2 percenta. Jojkársky seriál sledovalo 158-tisíc divákov s trhovým podielom 16,4 percenta.
Vysoké trhové podiely zaznamenali aj Rodinné prípady (13,8 percenta a 21,8 percenta), magazín Reflex (20,3 percenta), Susedské prípady (14,9 percenta) či film Snúbenec alebo milenec? (14,7 percenta).
Celkovo si Markíza Group polepšila a za celý deň získala trhový podiel až 28,3 percenta, Joj Group patrí 19,7 percenta, RTVS Group 6,4 percenta a TA3 0,8 percenta.