Televízia Nova robí ďalší strategický krok v online priestore. Jej internetový kanál TN Live prechádza výraznou transformáciou – zavádza trojsmennú prevádzku, rozširuje vysielanie na 24 hodín denne a cieli na nové publikum prostredníctvom publicistiky, lifestylu, magazínov a podcastov.

Keď televízia Nova nedávno získala licenciu na celodenné vysielanie pre svoj online projekt TN Live, okamžite sa začalo špekulovať, či nejde o prípravu na spustenie klasického spravodajského kanála, ktorý by konkuroval ČT24 alebo CNN Prima News. Riaditeľ spravodajstva Novy Kamil Houska však podobné úvahy odmieta: „Myslíme si, že dnes sa klasický spravodajský kanál už neoplatí prevádzkovať. Ľudia ho automaticky nepreferujú.“

Moderné spravodajské štúdio TN Live.
Neprehliadnite

Nova posilňuje svoje online spravodajstvo. TN Live bude vysielať nonstop

Namiesto toho Nova vsádza na hybridný formát: zmes aktuálneho spravodajstva, tematických rozhovorov, podcastov a magazínového obsahu, ktorý bude cielene rozšírený aj na ďalšie platformy, ako sú Oneplay, HbbTV alebo sociálne siete.

„Našou ambíciou nie je vytvárať ďalší tradičný spravodajský kanál ako ČT24 alebo CNN Prima News, chceme sa zamerať na kombináciu pokrývania kľúčových udalostí, spravodajský servis, ale tiež na programy podcastového typu nielen z oblasti politiky, ale tiež životného štýlu, zdravotníctva, športu, školstva alebo cestovania. Už pri ich príprave počítame s tým, že ich využijeme i na ďalších platformách,“ uviedol Houska v rozhovore pre portál Médiář.

TN Live: od experimentu k stabilnej značke

Projekt TN Live, pôvodne fungujúci len v rozsahu niekoľkých hodín denne, prešiel za posledné týždne dynamickým vývojom. Najskôr došlo k predĺženiu vysielania z 11 na 15 hodín denne, následne k spojeniu so streamovacou platformou Oneplay (spoločný projekt Voyo a O2 TV) a napokon k získaniu 24-hodinovej licencie. Tým sa otvoril priestor na vytvorenie kontinuálneho spravodajského servisu – nie však v tradičnom lineárnom formáte, ale ako moderná, flexibilná online platforma.

„Od polovice apríla sme odštartovali trojhodinový ranný blok vysielaný súbežne so Snídaní na Nově. Moderátorka plynulo prechádza medzi týmito formátmi, čím pre diváka vzniká kompaktný zážitok,“ vysvetľuje Houska.

Kľúčovým krokom bolo aj zavedenie trojsmennej prevádzky redakcie TN Live. To televízii umožňuje pružne reagovať na aktuálne dianie, vysielať breaking news takmer okamžite a zabezpečiť plynulú výrobu obsahu prakticky počas celého dňa.

Správy, rozhovory, podcasty, magazíny

TN Live sa profiluje ako moderný spravodajsko-lifestylový kanál, ktorý reflektuje široké spektrum záujmov dnešného publika. K tradičným správam, ako sú Polední TN, Odpolední TN alebo Televizní noviny, pribudli nové formáty ako Rychlé noviny – päťminútové zhrnutia spravodajstva vysielané viackrát denne.

Medzi kľúčové relácie patrí napríklad politický rozhovorový formát Napřímo, šoubiznisový magazín Talk! alebo tematický program Naše Česko, zameraný na pozitívne príbehy z podnikateľského, environmentálneho či spoločenského prostredia. Všetky tieto formáty sa do leta rozšíria na dennú periodicitu.

„Chceme ponúknuť pestrú paletu obsahu – od politických debát cez šoubiznis až po športové, lekárske, technologické alebo armádne magazíny. Aby si divák mohol vybrať presne to, čo ho zaujíma,“ zhrňuje Kamil Houska.

Samostatné ranné vysielanie prebieha od 6:00 do 9:00 hod., pričom okrem správ prináša aj predpovede počasia, dopravné informácie a tematické rozhovory. Do programu sa postupne zapája aj športová redakcia Novy, ktorá pripravuje vlastné podcasty.

Z internetovej platformy TN Live vzniká plnohodnotný spravodajsko-lifestylový kanál.
Zdroj: TV Nova

Nové štúdio, letná kulminácia

Diváci si už dnes spájajú TN Live s moderátorkou Rebeccou Diatilovou, no Nova plánuje výrazné personálne posilnenie. „Budeme mať dvoch až troch hlavných moderátorov. Druhá tvár príde čoskoro, ide o mladého talentovaného človeka zvnútra Novy,“ prezrádza Houska.

Prístup televízie k personálnej stratégii je dlhodobo konzistentný – uprednostňuje vlastných novinárov pred preplácaním známych tvárí od konkurencie. Každoročne prejde vnútorným školením osem nových tvárí, z ktorých si Nova vyberá tých najperspektívnejších.

V lete dôjde aj na zásadnú vizuálnu zmenu. TN Live dostane vlastné nové štúdio, no často bude využívať aj veľké spravodajské štúdio TV Nova. Cieľom je zvýšiť vizuálnu úroveň programu a ešte viac priblížiť TN Live štandardom klasického televízneho vysielania.

Transformácia by mala byť ukončená v auguste – v čase, keď sa rozbehne horúca fáza predvolebnej kampane do Poslaneckej snemovne. TN Live vtedy vstúpi do novej fázy už ako plnohodnotný a multiplatformový spravodajský projekt.

Z internetovej platformy TN Live vzniká plnohodnotný spravodajsko-lifestylový kanál.
Zdroj: TV Nova

Online ako hlavný kanál

Rozhodnutie nesmerovať k plnohodnotnému lineárnemu spravodajskému kanálu je podľa vedenia Novy výsledkom ekonomickej analýzy. „Počas pandémie covidu sme to zvažovali veľmi vážne. No pri trhu, ktorý má obmedzený jazykový dosah a relatívne nízku návratnosť, sa to jednoducho nevyplatí,“ hovorí Houska.

Aj preto Nova vsádza na internetové šírenie, ktoré umožňuje efektívnejšiu distribúciu obsahu, cielenie na rôzne publikum a flexibilné nasadenie novinárov do terénu. Nový reportér v Bruseli, Petr Virt, je dôkazom, že televízia nemá problém investovať do dôležitých spravodajských úloh, pokiaľ sú zmysluplné.

Z hľadiska sledovanosti TN Live dosahuje podľa Martina Synka, vedúceho projektu, čísla v rádoch státisícov týždenne. Hoci priame porovnanie s klasickou televíziou nie je možné kvôli rozdielnej metodike merania, trend je jasný – TN Live sa stáva etablovaným hráčom v online spravodajstve.

Nový projekt pripravuje aj Markíza

Trendu, ktorý výrazne mení spôsoby, akými diváci sledujú spravodajstvo, sa prispôsobuje aj slovenská TV Markíza. Ako sme už exkluzívne informovali, pripravuje nový spravodajský projekt. Vedenie televízie dlhodobo deklaruje, že hoci investuje do rozširovania internetového spravodajstva, samostatnú televíznu spravodajskú stanicu neplánuje. Jej spustenie Markíze nedáva ekonomický zmysel, hoci spravodajstvo je „kľúčovou súčasťou programovej ponuky TV Markíza a jedným z jej najsilnejších pilierov“.

Silná onlne spravodajská platforma však zmysel má a je ďalším krokom k posilneniu jej vplyvu na trhu. Nový projekt pripravuje Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky, so svojím tímom.

„Nový projekt, ktorý tak trochu nazývam "digitálnou ofenzívou spravodajského obsahu", sa nezadržateľne blíži. Viac už čoskoro,“ naznačil Kratochvíl na sociálnej sieti s tým, že nový projekt zbúra na Slovensku hranice medzi spravodajstvom v televízii a na internete.

Zakladatelia projektu Publico Veselin Vačkov a Martin Hampejs.
Neprehliadnite

Vznikol nový spravodajský online projekt. Sľubuje stručnosť, vecnosť a nadhľad

markíza,
Neprehliadnite

Markíza to povedala na rovinu: Toto v najbližších rokoch neplánujeme

Miroslav Frint spúšťa nový projekt PubliQ.sk.
Neprehliadnite

Bleskový koniec slovenskej DVTV: Frindt spúšťa novú online platformu

Exkluzívny prieskum o využívaní streamovacích služieb na Slovensku.
Neprehliadnite

6 z 10 Slovákov prešlo na streamovacie služby. Dôvody odhaľuje exkluzívny prieskum

Streamingové platformy sú silnou konkurenciou, ale aj impulzom pre inovácie pre televízie.
Neprehliadnite

Prežije Markíza a Jojka digitálny boom? Streamovacie služby sú silnou konkurenciou

Konferencia organizovaná týždenníkom TREND na tému “Mediálne trendy 2025” v Bratislave. Selfie pre začiatkom diskusného panelu s riaditeľmi najväčších slovenských televízií: (zľava) Igor Slanina (STVR), Marcel Grega (JOJ), Ján Svoboda (TA3) a Peter Gažík (Markíza).
Neprehliadnite

Mediálne trendy 2025: Slovenská mediálna scéna čelí novým výzvam, no nestráca víziu