Aj v dobe digitálneho obsahu a streamovacích služieb si televízia udržiava pevné miesto v slovenských domácnostiach. Podľa aktuálneho prieskumu spoločnosti Atmedia strávia Slováci a Slovensky jej sledovaním takmer 4 hodiny denne.
Porovnanie s divákmi v krajinách V4
Podobná situácia vládne aj v ostatných krajinách tzv. Vyšehradskej štvorky. Najviac času pred televíznou obrazovkou trávia Maďari, ktorí denne sledujú televíziu až päť hodín a 15 minút. Nasleduje Poľsko so štyrmi hodinami a 25 minútami denne. Slovensko je tretie, priemerný divák strávi pred obrazovkou tri hodiny a 55 minút denne. Najmenej času pred televíznou obrazovkou trávia Česi, a to 3 hodiny a 36 minút.
Koľko času denne trávili diváci sledovaním TV v štátoch V4 v roku 2024?

„Televízia tak stále zostáva médiom s obrovským zásahom a efektívnym nástrojom na oslovenie širokého publika,“ uvádza Michaela Suráková, riaditeľka spoločnosti Atmedia. Všetky štyri krajiny zaznamenali stabilnú sledovanosť, s miernym poklesom v Česku a na Slovensku.
Poľsko ako zaujímavý prípad
V Poľsku však sledovanosť televízie medziročne vzrástla o sedem minút denne. Tento nárast súvisí s novou metódou merania sledovanosti mimo domova, ktorá v súčasnosti tvorí viac než 10 % celkového dosahu televízie v tejto krajine.
„Poľský trh sa odlišuje tým, že súčasťou oficiálnej TV meny je tiež sledovanosť mimo domov. V minulom roku navyše došlo k spresneniu definície tohto typu sledovanosti, čo viedlo k jej celkovému medziročnému rastu,“ vysvetľuje Suráková. Tento fenomén by mohol ovplyvniť aj slovenský trh, ak by sa podobné merania zaviedlo aj u nás.
Televízia dokazuje, že aj napriek rýchlym technologickým zmenám je jej pozícia medzi médiami stále mimoriadne silná. A hoci digitálne platformy rastú, tradičné televízne vysielanie si udržiava vernú divácku základňu.

Televízna reklama sa vracia v plnej sile. A divákom prekáža čoraz menej

Január v slovenských televíziách: Kto je lídrom v celodennom vysielaní a kto v prime-time

Slovenské seriály valcujú televízne obrazovky: Ktorý je kráľom sledovanosti?
