Najsilnejšou televíznou skupinou bola aj v januári skupina Markíza, a to v oboch hlavných cieľových skupinách, v celodennom vysielaní aj hlavnom vysielacom čase. Silnou dvojkou je skupina JOJ a tretia priečka patrí verejnoprávnej STVR.

Moderátori Televíznych novín Jaroslav Zápala a Marianna Ďurianová.
Neprehliadnite

Čo aktuálne najviac trápi Markízu a Jojku? Súboj o najsledovanejšie spravodajstvo

Skupina Markíza si so svojimi piatimi stanicami: TV Markíza, Doma, Dajto, Krimi a Klasik, aj v úvode roka 2025 udržala a medziročne zároveň posilnila stabilnú pozíciu lídra na slovenskom televíznom trhu.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 14-56 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 32,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (TV JOJ, Plus, Wau, Jojko, JOJ 24, JOJ Šport a JOJ Svet) tak predstihla s rozdielom až o 10,5 percentuálneho bodu. V porovnaní s januárom 2024 si zároveň polepšila o 0,5 percentuálneho bodu, skupina JOJ zaznamenala medziročný pokles o 1,6 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola každý jeden z 31 januárových dní skupina Markíza.

Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčnom prime-time 19:00-22:00, kde zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,7 %) tak predstihla s rozdielom 9,5 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 1,1 percentuálneho bodu, skupina JOJ zaznamenala pokles o 1,2 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola vo všetkých 31 dňoch uplynulého mesiaca rovnako skupina Markíza.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2025 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 14-56 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,8 %. Konkurenčná TV JOJ (13,1 %) vykázala v rovnakom období o 6,7 percentuálneho bodu slabší výsledok.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) boli komerčné televízie bližšie pri sebe, na rozdiel 4,9 percentuálneho bodu. TV Markíza si pripísala priemerný podiel na trhu 21,7 % a TV JOJ 16,8 %.

Univerzálna cieľová skupina 12+

Pozíciu jednoznačného lídra si skupina Markíza drží aj univerzálnej cieľovej skupine 12+. V celodennom vysielaní si pripísala priemerný podiel na trhu 26,6 %, s odstupom o 5,6 percentuálneho bodu od skupiny JOJ (21,0 %). Verejnoprávna STVR je aj naďalej trhovou trojkou s podielom na trhu 15,8 %.

Jednotkou na trhu v celodennom vysielaní bola vo všetkých 31 dňoch uplynulého mesiaca rovnako skupina Markíza. V medziročnom porovnaní si polepšila len skupina Markíza, a to o 0,9 percentuálneho bodu. Skupina JOJ zaznamenala pokles o 1,3 a STVR stratila 0,3 percentuálneho bodu.

Ilustračné foto
Neprehliadnite

Kto ovládol slovenský internet v januári? Pozrite si rebríček najväčších hráčov

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00) zaznamenala v tejto cieľovej skupine skupina Markíza podiel na trhu 28,7 %, čo znamená o 4,6 bodu viac ako skupina JOJ (24,1 %). STVR si v prime-time pripísala 16,7 %.

Jednotkou na trhu bola 25 januárových dní skupina Markíza, ostatných 6 dní patrilo prvenstvo skupine JOJ. V medziročnom porovnaní si polepšila len skupina Markíza, a to o 0,9 percentuálneho bodu. Skupina JOJ zaznamenala pokles o 0,6 a STVR o 1,1 percentuálneho bodu.

Samotná TV Markíza bola najsilnejšou aj v cieľovej skupine 12+ s priemerným celodenným trhovým podielom 16,1 %. Konkurenčná TV Joj si pripísala 13,0 % a Jednotka STVR 11,9 %. V prime-time TV Markíza dosiahla 18,8 %, TV JOJ 17,8 % a Jednotka 13,8 %.

Spravodajské televízie

V rámci trojice spravodajských televízií si v univerzálnej cieľovej skupine 12+ pripísala celodenné prvenstvo TA3 s priemerným podielom na trhu 2,0 %. JOJ 24 zaznamenala podiel 1,4 % a porazila tak STVR :24, ktorá mala podiel na trhu vo výške 1,1 %.

V hlavnom vysielacom čase (19:00 – 22:00 hod.) si už prvenstvo pripísala JOJ 24 s podielom na trhu 1,3 %, pričom TA3 zaznamenala 1,1 % a STVR :24 1,0 %. V širšom prime-time (17:00 – 23:00 hod.) patrilo prvenstvo TA3, dvojkou bola JOJ 24 nasledovaná STVR :24.

Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.

  • Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
  • Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.