Slovenské televízie začali rok 2025 vo veľkom štýle a do boja o divákov nasadili nové seriálové hity. Už v januári si stihli vybudovať stabilnú divácku základňu a ovládli prime-time aj podvečerné vysielanie. Ktorý z nich si však vyslúžil titul najpopulárnejšieho seriálu mesiaca január?
Dunaj: Fenomén, ktorý nestráca dych
Markíza pokračuje vo svojom osvedčenom ťaháku, historickej ságe Dunaj, k vašim službám, ktorá sa vrátila už so svojou deviatou sériou. Diváci ostávajú verní príbehom hrdinov obchodného domu Dunaj, čo sa odráža aj v číslach.
Priemerná sledovanosť 541-tisíc divákov plus ďalších 37-tisíc v trojdňovej oneskorenej sledovanosti a maximálne číslo 571-tisíc ho katapultovali na čelo rebríčka v univerzálnej cieľovej skupine 12+. Aj v kľúčovej obchodnej cieľovej skupine 14-56 si drží Dunaj, k vašim službám prvenstvo s priemerným ratingom 8,6 % a trhovým podielom 28,3 %.
Dotyk života: Verejnoprávna televízia boduje
STVR vsadila na dramatickú adaptáciu dánskeho seriálu Dag & Nat, ktorú uviedla pod názvom Dotyk života. Režisérom Ján Sebechlebský, ktorý stojí aj za úspešným minuloročným seriálom Čas nádejí. Osemdielnemu emocionálnemu seriálu Dotyk života patria už tradične nedeľné večery na Jednotke, kde je v čase vysielania najsledovanejším programom v rámci ponuky všetkých televízií.
Hoci jeho výkony v obchodnej cieľovej skupine (5,5 % rating a 15,7 % podiel) ho radia na štvrtú priečku, v celkových číslach v cieľovke 12+ sa drží na druhom mieste s priemernou sledovanosťou 484-tisíc divákov plus ďalších 30-tisíc v trojdňovej oneskorenej sledovanosti.
Ranč: Rodinná sága s vernými divákmi
Televízia JOJ stavila na istotu s novinkou Ranč, za ktorou stojí scenáristka Danica Hričová, ktorá pre Jojku vytvorila viacero populárnych seriálov, ako Nemocnica, Vlci alebo Divoké kone. Novinka Ranč má 32 epizód a priestor dostala v pondelkové a stredajšie večery.
Príbeh dvoch znepriatelených rodín si od začiatku drží stabilné čísla – priemerná sledovanosť 450-tisíc divákov plus ďalších 56-tisíc v trojdňovej oneskorenej sledovanosti a najúspešnejšia epizóda so 496-tisíc divákmi naznačujú, že JOJ-ka sa trafila do vkusu svojich divákov. V cieľovej skupine 14-56 si Ranč udržal solídny priemerný rating 6,3 % a trhový podiel 21,4 %.
Sľub: Nový podvečerný fenomén
V pondelok 13. januára 2025 odštartoval na obrazovkách Markízy nový denný seriál Sľub. Dobová novinka od prvej epizódy podmanil divákov, ktorí si k nemu každý podvečer sadajú v státisícových počtoch. Príbeh zasadený do 80. rokov vyniká silným scenárom, vynikajúcim hereckým obsadením a kvalitným produkčným spracovaním.
Sľub dosiahol v cieľovej skupine 14-56 priemerný rating 7,7 % a trhový podiel 29,5 %. Jeho výkony v obchodnej cieľovej skupine dokazujú, že ide o výrazný úspech. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo až 424-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov a ďalších až 70-tisíc ho sledovalo v trojdňovej oneskorenej sledovanosti. Najviac divákov mal pri prvej epizóde, keď si ho pozrelo až 522-tisíc.
Víťaz mesiaca január
Ak sa pozrieme na januárové čísla, Dunaj, k vašim službám je jednoznačným víťazom. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si môžu seriály slovenských televízií pripísať takéto poradie podľa priemerného počtu divákov pri obrazovkách:
- Dunaj, k vašim službám: priemer 541-tisíc divákov, štart 515-tisíc, maximum 571-tisíc,
- Dotyk života: priemer 484-tisíc divákov, štart 492-tisíc, maximum 492-tisíc,
- Ranč: priemer 450-tisíc divákov, štart 463-tisíc, maximum 496-tisíc,
- Sľub: priemer 424-tisíc divákov, štart 522-tisíc, maximum 522-tisíc.
V mladšom publiku, obchodnej cieľovej skupine 14-56 podstatnej pre komerčné televízie, je januárové poradie v priemernej sledovanosti a podieloch na trhu takéto:
- Dunaj, k vašim službám: priemerný rating 8,6 % a share 28,3 %,
- Sľub: priemerný rating 7,7 % a share 29,5 %,
- Ranč: priemerný rating 6,3 % a share 21,4 %,
- Dotyk života: priemerný rating 5,5 % a share 15,7 %.

Január v slovenských televíziách: Kto je lídrom v celodennom vysielaní a kto v prime-time
Poznámka: Meranie sledovanosti televízií realizuje od roku 2004 spoločnosť PMT elektronicky prostredníctvom píplmetrov. Veľkosť panelu, na ktorom sa merajú údaje, zahŕňa 1200 domácností a 3645 jednotlivcov bez hostí. Ročne sa obmieňa 25 % panelu. Do merania je zaradených minimálne 140 televíznych staníc.
- Cieľové skupiny: Obchodná cieľová skupina 14-56 zahŕňa divákov vo veku od 14 do 56 rokov, univerzálna cieľová skupina 12+ obsahuje širšie publikum divákov starších ako 12 rokov.
- Sledovanosť (rating %) udáva podiel divákov z populácie (zo všetkých obyvateľov Slovenska), ktorí v konkrétnom čase sledovali danú reláciu alebo stanicu.
- Trhový podiel (share %) udáva podiel počtu divákov sledujúcich konkrétnu stanicu z celkového počtu divákov, ktorí pozerajú televíziu na všetkých staniciach v danom čase.

Let’s Dance sa môže začať: Takto vyzerajú kompletné tanečné páry desiatej série!

Jojka tvrdo proti Markíze: Chystá premiéru novej šou, ktorá môže ohroziť túto stálicu!

Slovensko sa dočká celosvetového seriálového hitu: Vieme, kedy na Markíze odštartuje!

Jojka potichu uvedie svoj nový seriál: Môžu diváci očakávať atraktívny vysielací čas?

Poriadne prekvapenie: Lásku na Markíze nenašiel, teraz mieri do najdrsnejšej reality šou sveta

Pripravte sa na seriálový maratón: TV Markíza uvedie úspešnú minisériu, ktorú natočila pre Voyo
