Nová generálna riaditeľka Slovenskej televízie a rozhlasu (STVR) Martina Flašíková nastúpila do funkcie s ambicióznou víziou. Po mesiacoch neistoty a dočasného vedenia chce telerozhlas nielen stabilizovať, ale aj radikálne modernizovať.

Jednou z kľúčových priorít je vytvorenie novej digitálnej platformy STVR Play – jednotnej aplikácie, ktorá má priniesť program aj podcasty do mobilov, tabletov a smart televízií Slovákov na podobnom princípe, ako fungujú streamovacie služby. „STVR nikdy nebude mať vlastnú VOD platformu. Nie je na to rozpočet. Riešením je aplikácia, kde si ľudia nájdu archív a živé vysielanie,“ približuje Flašíková.

Generálna  riaditeľka STVR Martina Flašíková
Neprehliadnite

Potvrdené: STVR chystá zásadné zmeny v spravodajstve

Verejnoprávny obsah pod jednou strechou

Flašíková upozorňuje, že STVR dnes síce prevádzkuje viacero samostatných aplikácií – od spravodajskej cez vysielanie až po dopravnú Zelenú vlnu – no ich povedomie je nízke a bežný používateľ často ani netuší, že takéto možnosti existujú. To sa má zmeniť. Cieľom je vytvoriť jednotný digitálny verejnoprávny priestor, ktorý divákom ponúkne dôveryhodný obsah.

Budova Slovenskej televízie v Mlynskej doline v Bratislave.
Neprehliadnite

STVR avizuje personálne zmeny: Flašíková vymenovala nového programového riaditeľa televízie

„Mojou ambíciou je vytvoriť jednotnú, modernú platformu STVR Play – aplikáciu, ktorá bude jednoduchá, prehľadná, bez reklám a dostupná všade: v mobile, tablete, počítači aj v smart TV. Má to byť verejnoprávny priestor, kde si divák nájde archív, živé vysielanie aj podcasty bez toho, aby musel preklikávať medzi rôznymi platformami,“ priblížila Flašíková v rozhovore pre Mediálne.sk.

Bez reklám a predplatného

Na rozdiel od komerčných hráčov STVR nechce budovať streamovaciu službu na báze predplatného či príjmov z reklamy. Flašíková otvorene odmieta model, ktorý by podľa nej mohol ohroziť nezávislosť a dostupnosť obsahu.

„Financovanie takejto platformy vidím ako verejný záujem – preto by malo byť hradené zo štátneho rozpočtu alebo z grantov (napr. Creative Europe), nie cez komerčné modely, ktoré by ohrozili nezávislosť a dostupnosť obsahu,“ uviedla Flašíková.

STVR :Šport
Neprehliadnite

Šport v STVR na rázcestí: Flašíkovej vízia a tieň podozrivých zmlúv na futbal

Ak pôjde všetko podľa plánu, vývoj aplikácie potrvá približne rok a pol. Prvé viditeľné kroky by však mali prísť skôr – napríklad s novou vizuálnou identitou STVR, ktorá sa aktuálne pripravuje.

„Cieľ je jasný – STVR musí byť dostupná tam, kde sú ľudia: vo svojich mobiloch, online a v modernom digitálnom prostredí. To je cesta, ako obnoviť dôveru aj záujem verejnosti,“ dodala Flašíková. STVR Play sa má stať symbolom novej éry – digitálnej, prístupnej a verejnoprávnej.

Sledovanosť nie je cieľ, ale dôsledok

Martina Flašíková prichádza do čela STVR v čase, keď podľa jej vlastných slov „stojí inštitúcia na bode nula“. V nasledujúcich mesiacoch plánuje posilniť nielen programové a technické zázemie, ale aj hodnotové ukotvenie telerozhlasu. Tím si skladá nanovo a priznáva, že niektoré zmeny budú viditeľné až po dlhšom čase.

Nová šéfka STVR sa nevyhýba ani téme sledovanosti, no odmieta ju považovať za jediný úspešný ukazovateľ. „Áno, súčasný televízny trh je náročný – a úprimne, niekedy ma mrzí, že medzi najsledovanejšími reláciami na Slovensku sú telenovely. Ale úlohou STVR nie je len prispôsobiť sa, ale aj ponúknuť alternatívu. Nestačí sa naháňať za číslami. Verejnoprávne médium má niesť aj zodpovednosť – za hodnoty, za vkus, za kultúru,“ tvrdí.

Milujem Slovensko po 12 rokoch končí.
Neprehliadnite

Potvrdené programové zemetrasenie v STVR: Nové spravodajstvo a koniec týchto relácií

Súčasný televízny trh podľa nej ponúka málo priestoru pre kontinuitu – kvalitné projekty vznikajú, no často sa neudržia. Flašíková chce tento trend zmeniť, budovať dôveru a vzťah s divákom dlhodobo a systematicky.