Martina Flašíková nastúpila na čelo Slovenskej televízie a rozhlasu (STVR) s jasnou ambíciou – obnoviť dôveru verejnosti v verejnoprávne médiá. Hoci inštitúciu preberá v období, ktoré sama nazýva „bodom nula“, plánuje postupne vybudovať modernú a hodnotovo silnú inštitúciu. Jednou z kľúčových otázok, ktorým čelí už od prvých dní v úrade, je aj potenciálne znižovanie počtu televíznych a rozhlasových okruhov.
„Znižovanie počtu televíznych alebo rozhlasových okruhov je vážna otázka – a nie je možné na ňu odpovedať jednoznačne bez dôkladnej analýzy,“ hovorí Flašíková v rozhovore pre Mediálne.sk. O všetkom podľa nej rozhodne pripravovaný audit a možnosti financovania.
Zásahy do štruktúry STVR však podmieňuje otvorenou diskusiou s verejnosťou aj odborníkmi. „Takéto rozhodnutie určite neurobím za zatvorenými dverami. Ak má dôjsť k zmene, musí jej predchádzať poctivá debata o tom, čo má pre diváka alebo poslucháča skutočný význam, čo má pridanú hodnotu a čo je udržateľné aj z pohľadu verejných financií,“ zdôrazňuje.

Seriálový hit STVR sa vracia: Totálne prekopaný dej a niekdajšia hviezda Markízy!
Kontinuita a dôvera
Aj keď optimalizácia počtu okruhov visí vo vzduchu, Flašíková upozorňuje, že jej hlavným cieľom je stabilizácia celého systému STVR – programovo, personálne aj infraštruktúrne. Prvé zmeny plánuje najmä v oblasti spravodajstva, ktoré má byť rýchlejšie a dôveryhodnejšie. V ostatných oblastiach – ako dramatická alebo detská tvorba – očakáva dlhodobejší proces.
Pri otázke na zvýšenie sledovanosti STVR priznáva, že ciele má, no nevidí v nich jediný meter úspechu. „Ciele sme si stanovili. Ale pravdou je, že bez kvalitného a kompetentného manažmentu sa žiadne zmeny nepohnú. Nestačí mať len víziu, musíte mať aj tím, ktorý ju dokáže preniesť do reality,“ hovorí.
Zároveň jasne oddeľuje verejnoprávnu službu od komerčnej logiky sledovanosti a výnosov z reklamy. Podľa nej STVR nemá byť ďalším hráčom v boji o trhové podiely, ale médiom, ktoré slúži verejnosti.
Zdôrazňuje, že súčasný televízny trh je náročný a nestačí sa naháňať za číslami. „Úlohou STVR nie je len prispôsobiť sa, ale aj ponúknuť alternatívu. Verejnoprávne médium má niesť aj zodpovednosť – za hodnoty, za vkus, za kultúru,“ dodáva.

Markíza stopla pretáčanie reklám. Operátori sa bránia, boja sa reakcie divákov
Silný marketing a nový tím
Jedným z najväčších problémov súčasného stavu je podľa Flašíkovej absencia kontinuity. Kvalitné formáty vznikajú, no nezostávajú v programe dostatočne dlho na to, aby si vybudovali divácke publikum. Práve kontinuita má byť jedným z pilierov novej éry. Preto plánuje zásadne posilniť marketing a PR oddelenie, ktoré kritizuje pre nedostatok kreativity, neexistujúcu stratégiu a pasívny prístup k propagácii vlastných relácií.
Zmeny čakajú aj manažment. S viacerými externými odborníkmi už prebiehajú rokovania a cieľom je podľa Flašíkovej postaviť nový tím, ktorý prinesie o inštitúcie nové myšlienky, zdravú pracovnú kultúru a konečne aj skutočné výsledky.
Otázku, kto po nej prevezme vedenie televíznej sekcie STVR, ktorú zastávala od apríla tohto roka, zatiaľ necháva otvorenú. Hľadá človeka, ktorý bude pokračovať v nastavených prioritách a prinesie stabilitu po rokoch častých zmien.
Martina Flašíková oficiálne prevzala funkciu riaditeľky STVR 13. mája 2025. V tajnej voľbe získala od členov Rady STVR 7 hlasov, dovtedajší dočasný generálny riaditeľ Igor Slanina získal 2 hlasy. Hoci ju čaká šesťročný mandát, už teraz vie, že nie všetko sa podarí hneď.
„Niektoré zmeny sa ukážu rýchlo, iné si vyžiadajú čas. Ale som presvedčená, že STVR môže byť silným a rešpektovaným verejnoprávnym médiom, ktoré nebude len pasívne sledovať spoločnosť, ale ju bude aj pomáhať formovať,“ uzatvára.

Definitívne spečatený verdikt? STVR prehovorila o osude obľúbeného seriálu!
Kto je Martina Flašíková?
Martina Flašíková má viac než 25 rokov skúseností v audiovizuálnom prostredí. Vyštudovala filmovú a televíznu vedu na Vysokej škole múzických umení (VŠMU), kde získala aj magisterský titul v oblasti produkcie a manažmentu.
Vo verejnoprávnej televízii pôsobila ako výkonná producentka už v minulosti. Podieľala na tvorbe talentových šou, hraných seriálov, filmov či známej komediálnej relácii Pumpa (2020). Taktiež dlhodobo spolupracovala s českými a slovenskými televíziami – pracovala pre televíziu JOJ, viedla aj produkčné spoločnosti Protos Production a Piknik Pictures a venovala sa aj vlastnej reklamnej aj vydavateľskej činnosti.
Od leta 2024 stála na čele spoločnosti New Story Media, ktorá je vlastníkom a prevádzkovateľom webu eReport, ktorý založil v roku 2020 Fedor Flašík. Od apríla 2025 pôsobila na poste šéfky televízneho vysielania STVR.