Nasledujte srdce a pridajte sa k nám - znie odkaz nového rek­lamného šotu Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP), ktorý cieli na zákazníkov v čase vrcholiaceho prepoisťovacieho obdobia.

Vo videu sa objavil Adam Bardy spolu s manželkou, ako sa prechádzajú po streche budovy autobusovej stanice v Bratislave. Na káve stretnú chlapca, začnú tancovať a o chvíľu sa pridajú všetci v okolí.

Ťahák pri výbere poisťovne

V centre diania je atraktívny herec, ktorý si veľkú popularitu získal najmä účinkovaním v seriáli Druhá šanca či v tanečnej šou Let’s Dance. Práve jeho obľúbenosť, najmä u ženského diváka, má byť ťahákom pri výbere štátnej poisťovne.

Bardy do konca júla pracoval ako člen čestnej stráže v paláci u prezidentky Zuzany Čaputovej. Teraz svoju tvár prepožičal reklamnému spotu Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Pred kamerami mu sekundovala jeho manželka, modelka Bibiána Bardy.

„Napriek skutočne horúcemu počasiu, ktoré sme počas natáčacieho dňa zažili, bola práca na pľaci veľmi príjemná,“ priblížil herec.

Doplnil, že dôvodom, prečo ponuku prijal, nebol len samotný honorár. „Celá rodina sme poistencami najväčšej zdravotnej poisťovne a s jej službami sme spokojní. Kampaň má navyše rozhýbať Slovensko k zdravému životnému štýlu, preto sme s manželkou neváhali a pridali sa.“

Kampaň v televízii aj rozhlase

Kampaň štátnej poisťovne potrvá do konca septembra. „VšZP prichádza s novou kampaňou Nasleduj srdce, ktorou chce osloviť široké spektrum ľudí. Kladie v nej dôraz na to, v čom je top - na schopnosť zabezpečiť nielen bohatú ponuku benefitov, ale najmä zdravotnú starostlivosť, modernú liečbu a služby uľahčujúce manažment zdravia celej rodiny,“ uviedla hovorkyňa Eva Peterová.

Celá kampaň má podľa rámcovej zmluvy s marketingovou agentúrou Creative PRO stáť štátnu poisťovňu 76-tisíc eur. Ide pritom len o časť nákladov, ktoré v poslednom období investovala do propagácie. V tejto oblasti poisťovňa rozhodne nešetrí.

Podľa centrálneho registra zmlúv len za posledné dva mesiace zaplatila za svoje zviditeľnenie vyše 400-tisíc eur. Peniaze išli napríklad na výrobu a distribúciu reklamných predmetov, letákov, polepov, ale aj na prenajatie bilboardov či nákup inzercie v médiách.

Stámiliónové dlhy

Poisťovňa je pritom dlhodobo zadlžená. Podľa výsledkov hospodárenia, ktoré zverejnil Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, sa pohybuje jej aktuálna strata vo výške 131,4 milióna eur. Peniaze na reklamu sa však nájsť podarilo.

„Výdavky do reklamy celkovo, ako aj finančné prostriedky, ktoré VšZP vynakladá na marketing v prepočte na jedného poistenca, sú dlhodobo oproti štandardu na trhu a našej konkurencii mimoriadne nízke. Práve na tento fakt najväčšia zdravotná poisťovňa doplácala aj v podobe odlevu poistencov. Preto konkurencia dlhodobo rástla na úkor VšZP,“ vyhlásila Peterová.

Ako dodala, na rozdiel od konkurencie svoje aktivity pripravujú v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. „Je namieste vysvetliť, že náklady na marketing sa hradia z vopred schváleného rozpočtu prevádzkových nákladov, nie zo zdrojov určených na zdravotnú starostlivosť,“ oznámila.

Na akú cieľovku mieria s Bardym?

Podľa odborníka na marketing Róberta Slováka môže byť Adam Bardy relevantný pre určitú cieľovú skupinu.

„Nejaká časť cieľovej skupiny ho bude hodnotiť pozitívne. Nie som úplne presvedčený o jeho širšom dosahu. Ale neviem to posúdiť, pokým presne nevidím, aká je cieľovka, na ktorú sa zamerali. Používať známych ľudí má zmysel vtedy, ak sa ich výtlak ideálne prelína cieľovkou produktov a služieb, ktoré oni propagujú,“ zhodnotil odborník.

Štátna poisťovňa si podľa neho pravdepodobne spravila socio-demografický prieskum predtým, ako si vybrali aktuálne obľúbeného herca.

„Každá celebrita či influencer je viac-menej médiom, ktoré môže priniesť nejaké výsledky. Tie sú relatívne zmerateľné, takže predpokladám, že keď k tomu pristupovali sofistikovane, tak si najprv porovnali výtlak rôznych osobností.“

Ďalšie dôležité správy

Petra Vajdová
Neprehliadnite

Petra Vajdová sa vracia do Nemocnice. Seriálová psychologička Vilma Hauptmanová je späť