Slovenská obchodná sieť COOP Jednota oslavuje 15. výročie svojho ikonického reklamného dua baču a jeho pomocníka, ktoré sa stalo najdlhšie fungujúcim marketingovým konceptom na slovenskom trhu. Za jeho vznikom stojí agentúra Jandl, ktorá od roku 2010 nepretržite rozvíja nielen jeho humornú stránku, ale aj identifikáciu s tradičnými hodnotami.

COOP Jednota
Zdroj: COOP Jednota

Najstarší obchodný reťazec na Slovensku, ktorý má viac ako 150-ročnú históriu, čelil začiatkom milénia silnej zahraničnej konkurencii. Agentúra Jandl dostala za úlohu vytvoriť stratégiu, ktorá značke pomôže nielen obstáť, ale aj posilniť svoje postavenie na trhu. Odpoveďou na tento tlak bol vznik postáv baču a jeho pomocníka – symbolov slovenskosti a lokálneho ducha.

Tradiční hrdinovia na moderný spôsob

Základom reklamnej kampane sa stali dve postavy z prostredia slovenských salašov. Bača, autorita s neochvejným „sedliackym rozumom“, a jeho pomocník, ktorý svojou snahou a úprimnosťou vyváža svoj nedostatok bystrosti. Obľúbenú dvojicu stvárňujú herci Jevgenij Libezňuk a Peter Mattes. Ich vzájomná dynamika v reklamných spotoch prináša humor založený na slovných hračkách a dvojznačnostiach.

COOP Jednota
Zdroj: COOP Jednota

Práve autenticita a humor boli kľúčom k úspechu. Reklamy sa odohrávajú v prírodnom prostredí, doplnené hudbou spájajúcou slovenské i svetové hity v ľudovom aranžmáne. Tento mix COOP Jednotu dlhodobo odlišuje od konkurencie a zaručuje jej vysokú spontánnu znalosť a zapamätateľnosť kampaní.

Počas 15 rokov existencie kampane vzniklo viac ako 300 spotov a vyše 1000 scenárov, ktoré sa zaoberajú širokým spektrom tém – od imidžových reklám cez produktové akcie až po výhody verného programu. Bača a pomocník sa adaptovali aj na moderné platformy, ako sú sociálne siete a TikTok, kde oslovujú nové generácie zákazníkov.

COOP Jednota
Zdroj: COOP Jednota

Príbeh baču a pomocníka ukazuje, že aj na konkurenčnom trhu dokáže autentický koncept priniesť dlhodobý úspech. S 15-ročnou históriou za sebou a stále novými nápadmi pred sebou môže tento flexibilný koncept ešte dlho fungovať.

Nahliadnite do zákulisia a pozrite sa, ako sa natáčala vianočná reklama so spievajúcim kaprom:

Televízne noviny
Neprehliadnite

"Správy pre celé Slovensko": Markíza posilňuje imidž svojho hlavného spravodajstva

Gordon Ramsay
Neprehliadnite

Cholerický šéfkuchár našiel vnútorný pokoj: Gordon Ramsay vymenil kuchynský nôž za motyku

George Clooney
Neprehliadnite

George Clooney získal úplne nečakanú úlohu. Na obrazovky sa vracia ako charizmatický detektív

Melody of Europe
Neprehliadnite

Slovensko je súčasťou jedinečnej skladby: Bratislavský hrad v projekte „Melody of Europe“