Gordon Ramsay, svetoznámy šéfkuchár a televízna hviezda, ktorý sa preslávil svojimi ostrými slovami a nezastaviteľnými výbuchmi hnevu, ukázal nečakanú stránku svojej osobnosti. Vôbec nie v kuchyni, ale na farme – konkrétne vo svete mobilnej hry Hay Day.
Všetko začalo kreatívnym spotom od fínskej spoločnosti Supercell, ktorá stojí za hrou Hay Day, a stockholmskej pobočky reklamnej agentúry Uncommon. Ramsay tu, namiesto svojich známych ostrých poznámok, predvádza závideniahodný vnútorný pokoj, čo kontrastuje s jeho tradičným imidžom. Tento kontrast sa stal kľúčovým prvkom reklamy, ktorá si okamžite získala pozornosť.
Kampaň, ktorá baví a funguje
Podľa hodnotenia spoločnosti System1 patrí reklama medzi päť percent najlepšie hodnotených v segmente mobilných hier. Jej silnou stránkou je schopnosť vyvolať v divákoch pozitívne emócie. „Reklama prináša smiech a dobrý pocit, čo je kľúčové pre zmenu správania a rast značky,“ uviedol Andrew Tindall, seniorný viceprezident System1.
Jednou z výziev je však rozpoznateľnosť samotnej hry. Len 59 percent divákov si zatiaľ dokázalo spojiť reklamu s hrou Hay Day. Ramsay jednoducho priťahuje priveľa pozornosti na seba. „Je tak dobrý, že zatieňuje všetko ostatné,“ priznal Tindall.
Aby toho nebolo málo, Gordon Ramsay sa objavuje aj ako postava priamo v hre Hay Day, hoci len na obmedzených desať dní. Táto časovo limitovaná spolupráca má za cieľ prilákať nových hráčov a zvýšiť angažovanosť hráčskej komunity.
Zapojenie známych osobností do reklamných kampaní je osvedčeným postupom, ktorý dodáva produktom dôveryhodnosť a príťažlivosť. Príkladom môže byť spolupráca World of Tanks s Arnoldom Schwarzeneggerom a Millou Jovovich. V prípade Hay Day je spolupráca s Ramsayom niečím viac – vtipnou a kreatívnou reflexiou jeho verejného imidžu.