Slovensko sa stalo súčasťou inovatívneho európskeho projektu „Melody of Europe“, ktorý spojil technológiu, kreativitu a umenie do jedinečnej hudobnej kompozície. Projekt, za ktorým stojí spoločnosť Deutsche Telekom, transformoval anonymizované mobilné dáta z desiatich európskych krajín do hudobnej skladby. Dominantou vizualizácie reprezentujúcej Slovensko je Bratislavský hrad, ktorý symbolizuje naše hlavné mesto.

Bratislava na mape projektu

Do projektu prispel aj Slovak Telekom, ktorý poskytol dáta o mobilnej aktivite na Slovensku. Zahŕňali viac ako 109 miliárd mobilných aktivít, vrátane hovorov, správ a používania internetu. Tieto údaje, ktoré pochádzajú od miestnych zákazníkov a roamingových používateľov, boli plne anonymizované a spracované v súlade s nariadením GDPR.

Vďaka kreatívnemu procesu sa dáta premenili na hudobné tóny, pričom Bratislava, zastupujúca Slovensko, je vo vizualizácii stvárnená prostredníctvom dominanty Bratislavského hradu.

„Melody of Europe“ využíva generatívnu audiovizuálnu animáciu, ktorá znázorňuje pohyb dát na mape Európy. Orientačné body hlavných miest, ako napríklad Chrám sv. Víta v Prahe, Brandenburská brána v Berlíne či Akropola v Aténach, dotvárajú tento umelecký zážitok.

Hudba plynúca z dát

Proces tvorby kompozície bol rovnako fascinujúci ako výsledok. Umelá inteligencia analyzovala intenzitu mobilnej prevádzky a transformovala ju na hudobné tóny – čím vyššia intenzita, tým vyšší tón. Vzniknutá hudobná štruktúra bola následne upravená podľa vzorov klasickej hudby. Audiovizuálnu časť projektu obohatil mediálny umelec Hayk Zakoyan, ktorý vytvoril dynamické 3D animácie ikonických pamiatok.

Melody of Europe
Zdroj: Slovak Telekom

Živé predstavenie a odkaz pre Európu

Premiéra „Melody of Europe“ sa uskutočnila 27. novembra 2024 v Berlíne počas konferencie „Network Day“. Predstavenie otvorila dvojica umelcov MISS vio-LINE a DJ Carter zo Soundlabor. Projekt zdôrazňuje potenciál umelej inteligencie spojiť technológiu a umenie do výnimočného výsledku, ktorý oslavuje jednotu Európy.

Vianočná reklama Erste
Neprehliadnite

Príbeh, ktorý dojme každé srdce: Pieseň z malej dedinky zmenila svet a opäť rozžiari Vianoce

Vianočná kampaň Telekomu prináša magický rozprávkový príbeh.
Neprehliadnite

Magická vianočná rozprávka od Telekomu: Slovenská kampaň bude uvedená v 11 krajinách Európy

Ján Bakala ako princ Bajaja v reklame pre Červený nos.
Neprehliadnite

Bezcitný nacista alebo hrdina z rozprávky? Herec z Dunaja podporil správnu vec

Kofola prasiatko
Neprehliadnite

Ja nemusím, ja už ho vidím! Prasiatko z Kofoly je späť, prináša nové vianočné posolstvo

Vianočná reklama John Lewis.
Neprehliadnite

John Lewis šokuje vianočnou reklamou: Tento rok na slzy a starčeka na mesiaci zabudnite

Vianoce O2
Neprehliadnite

V O2 makajú na 5G všetci. Do vianočnej kampane zapojil operátor aj svojich zamestnancov

Vianoce Orange
Neprehliadnite

Najkrajšie Vianoce sú tie, o ktoré sa môžeme podeliť. Orange predstavuje svoj vianočný spot

Nový spot k projektu Odpíšeme Ti s ambasádorom Jakubom Jablonským otvára mimoriadne dôležitú tému komunikácie rodičov s deťmi
Neprehliadnite

Jakub Jablonský opäť v role otca: V novom spote otvára citlivú tému komunikácie rodičov a detí