Vedeli ste, že každý tretí stredoškolák či stredoškoláčka na Slovensku už zažil kyberšikanu? Najčastejšie ide o očierňovanie, hádky v online prostredí, ale aj o zdieľanie intímneho obsahu bez súhlasu – tzv. sexting, ktorý zasiahne každého desiateho mladého človeka. Obeťou sextingu sa stalo ďalších 18 000 mladých ľudí.

Každý desiaty študent zažije kyberšikanu aj pre uniknuté intímne fotografie. V absolútnych číslach to môže byť až 14 000 študentov v priebehu školského roka, ktorým unikne intímny obsah na verejnosť. Obete však zostávajú často nepovšimnuté – aj preto, že až tretina z nich sa so svojou skúsenosťou nikdy nikomu nezdôverí.

Tieto a ďalšie prekvapivé zistenia vyplývajú zo štúdie Inštitútu pre verejné otázky, z ktorej Telekom vychádzal pri svojej novej iniciatíve "Absolventi šikany". Štartuje ju imidžové online video zo stredoškolského prostredia. V ňom sa stretávame so štyrmi mladými ľuďmi, ktorých intímne fotografie unikli na verejnosť a teraz čelia posmeškom spolužiakov. V novom, mrazivom aranžmáne pritom spievajú text legendárnej piesne "Nahý" od Richarda Müllera.

„Ako jeden z digitálnych telco lídrov Európy chceme byť katalyzátorom pozitívnych zmien, spolu s našimi partnermi bojovať proti všetkým formám online nenávisti, obťažovania a šikany a vytvárať digitálny svet, v ktorom sa môže každý cítiť dobre,“ uviedla Melinda Szabó, generálna riaditeľka Slovak Telekom a T-Mobile Česká republika.

„Keď v roku 2001 Richard Müller nahral skladbu Nahý II, nikto vtedy netušil, že jej text bude dokonale vystihovať online fenomén 21. storočia, ako aj pocity mnohých mladých ľudí čeliacich kyberšikane,“ hovorí o výbere kampaňovej piesne Jaroslav Vígh, kreatívny riaditeľ agentúry MUW Saatchi & Saatchi, ktorá stojí za nápadom.

O produkciu spotu sa postaral RE:SET PRODUCTION. Na režisérsku stoličku si sadol mladý a talentovaný filmár Jiří Horenský, ktorému za kamerou asistoval Marián Ontko. Nepôjde však o tradičnú reklamnú kampaň len s imidžovým videom a vizuálom. V epicentre iniciatívy bude web absoventisikany.sk, ktorý sa zameriava nielen na obete, ale aj ich rodičov, pedagógov či ich blízkych priateľov.

V prehľadnej forme sa tu návštevníci stretnú s tipmi, ako sa pred kyberšikanou brániť, výpoveďami tých, ktorým sa stalo niečo podobné, či brožúrami a štúdiami na stiahnutie. Priamo na stránke je aj odkaz na expertov z organizácie IPéčko, kde záujemcovia o pomoc nájdu 24/7 bezplatne odborné poradenstvo.

Súčasťou iniciatívy, ktorá sa začne v máji, budú podujatia pre širokú aj odbornú verejnosť, komunikácia so školami, špeciálne podcasty, ale aj ďalšie social media aktivity, ktoré Slovak Telekom verejnosti predstaví v najbližších týždňoch.

Offline láska teraz dostáva druhú šancu.
Neprehliadnite

Láska má existenčné problémy, teraz dostáva druhú šancu

Operátor Radosť
Neprehliadnite

Šantiace psy v bazéne ukazujú, aké jednoduché je stiahnuť si Radosť do mobilu

Kaufland vybočuje zo svojej tradičnej komunikácie a oslavuje 25 rokov na Slovensku imidžovou kampaňou.
Neprehliadnite

Kaufland oslavuje 25 rokov vo veľkom štýle: Súťaží sa o 25 áut

Telekom v novej kampani upozorňuje na kybernetickú bezpečnosť.
Neprehliadnite

Nedovoľte svojim dátam uniknúť, hovorí v novej kampani Telekom

Krištof Králik a Jakub Švec spojili sily v kampani pre módnu značku.
Neprehliadnite

Moderátor Ruže a hviezda Sľubu a spojili sily. Výsledkom je štýlová kampaň

Žena v modrom sa vracia, aby podporila lepšiu budúcnosť.
Neprehliadnite

Žena v modrom sa vracia, aby podporila víziu lepšej budúcnosti