Zabudnite na vidličky, servítky a slušné stolovanie. KFC v Kanade sa vo svojej najnovšej kampani Sorry, Manners otvorene vysmieva etikete a oslavuje radosť z jedla bez výčitiek a s chuťou. Pozýva do nehanebne chaotického a vizuálne dekadentného sveta, kde si budete môcť obliznúť všetky prsty.
V spolupráci s agentúrou Courage vznikol vizuálne opulentný spot, ktorý posúva ikonický slogan ’Finger Lickin’ Good do novej éry. Výsledok? Pompézna večera ako z Bridgertonu, len namiesto šampanského a foie gras sa podáva vedro vyprážaného kuraťa.
Etiketa bokom, kura do ruky
Hlavný reklamný spot sa odohráva na historickom zámku v Prahe. Využíva dobovú architektúru a bohatú kostýmovú výzdobu na porovnanie zdržanlivosti vysokej spoločnosti s úplnou bezstarostnosťou spojenou s jedením KFC rukami.
Hostia v parochniach a korzetoch sa schádzajú na večeru, ktorá sa však rýchlo zmení na poriadne uvoľnený banket, kde ide etiketa bokom. Akonáhle sa na stole objaví jedlo, končí zdvorilé stolovanie a začína sa neviazané hodovanie – každý si berie, čo mu chutí namiesto príboru rukami.
„Táto kampaň vznikla z jednoduchej, no silnej pravdy: KFC nie je niečo, čo si decentne uštipujete. Je to jedlo, do ktorého sa treba pustiť naplno,“ hovorí Dhaval Bhatt, kreatívny riaditeľ Courage. „Nie je to ospravedlnenie, je to vyhlásenie.“ Výsledná scéna je ako orchestrálna óda na pôžitkárstvo – šťastné výrazy, lietajúce kúsky kuraťa a všadeprítomné olizovanie prstov. Presne tak, ako v KFC.

Menej bontónu, viac radosti
KFC sa v kampani hrdo hlási k svojej „nevyumývanej“ identite. Je súčasťou platformy Unapologetically KFC, ktorá cielene odmieta uhladenú, sterilnú estetiku potravinovej reklamy. Namiesto toho sa opiera o emócie, pôžitok a kultúrne príbehy.
Katherine Bond-Debicki, marketingová riaditeľka KFC Kanada, zdôrazňuje, že cieľom kampane nie je len pripomenúť, čo robí KFC neodolateľným. „My to ľuďom rovno ukazujeme.“ Kampaň beží v Kanade naprieč televíziou, digitálom, sociálnymi sieťami aj out-of-home médiami.
Spot režíroval Martin Werner z Partners Film. „Je na tom niečo až absurdne zábavné – režírovať reklamu na KFC v stredovekom zámku. Práve tento kontrast robí kampaň odvážnou,“ dodáva. kampaň nesie aj jasný odkaz: jedlo nemusí byť uhladené, aby bolo výnimočné.