Legendárnu pieseň „Kaufland kúpil Zdeno z Popradu“ pozná skoro každý Slovák. Tieto slová síce v originálnej skladbe nikdy neodzneli, no Slováci ich roky počujú v skladbe „Survive“ od Andrewa Roachforda. Inšpirovali dokonca názov populárnej relácie vo Fun rádiu, do ktorej ľudia posielajú ďalšie prípady takzvaných „misheard lyrics“.
Zdeno z Popradu tak už dlhé roky robí reklamu značke Kaufland. Vedeli ste však, že prvý Kaufland na Slovensku bol skutočne otvorený v Poprade pred 25 rokmi? A obchodný reťazec sa teraz prvýkrát v histórii k tomuto fenoménu oficiálne priznáva. Po rokoch špekulácií, smiechu a rádiových etúd má Slovensko konečne odpoveď na otázku, kto je Zdeno z Popradu.
Pozrite si Zdena na vlastné oči aj vy v novej kampani k 25 výročiu Kauflandu Slovenská republika:
„Kaufland kúpil Zdeno z Popradu“ – táto „presluchová“ legenda (alebo misheard lyric) sa stala základom novej kampane od agentúry THIS IS LOCCO, ktorá originálne prepája popkultúrny mýtus s reálnym míľnikom: prvý Kaufland na Slovensku bol otvorený v Poprade v roku 2000.
Kampaň stojí na vtipne vystavanej „origin story“. „Zdeno, obyčajný chlapík z Popradu, iba nakúpi v čerstvo otvorenom prvom Kauflande na Slovensku. Kombináciou nedorozumenia a postupnej reťazovej reakcie sa informácia o Zdenovi dostane až do New Yorku k spevákovi Andrewovi Roachfordovi, ktorý o ňom nahrá pieseň,“ vysvetľuje nápad Michal Roháček z THIS IS LOCCO
„Kaufland tento rok oslavuje 25 rokov od vstupu na Slovensko a to sme chceli odkomunikovať in-line s dlhodobou tonalitou značky s výrazným humorom. Najznámejšie ‚misheard lyrics‘ na Slovensku máme pod nosom dlho, no keď sme zistili, že prvý Kaufland bol otvorený v Poprade, všetko krásne zapadlo a kampaň bola na svete,“ hovorí Juraj Kováč z THIS IS LOCCO.

Zdeno ako záhadný hrdina
Spot sa vracia do atmosféry prelomu milénií. Tvorcovia si dali záležať na výprave, dobových detailoch a dokonca hľadali dvojníka speváka Roachforda. Výsledkom je nielen vtipný klip, ale aj poriadna dávka nostalgie pre všetkých, ktorí si pamätajú otváranie prvých hypermarketov na Slovensku.
„Zdeno je takmer mýtická bytosť. Každý ho pozná, no doteraz ho nikto nevidel. Je to niečo ako nacastovať Columbovu ženu. Obzvlášť sme si preto dávali záležať, aby Zdeno ostal obyčajným mužom, no zároveň to bol charakter, ktorý si okamžite obľúbite. Tiež bolo dôležité obklopiť ho postavami, ktoré nám pomôžu vystavať legendu okolo neho s humorom a údernosťou,“ dodáva režisér spotu Dano Dekan.
Retro, humor a trocha piva
Kampaň pokračuje aj mimo klasickej reklamy – na sociálnych sieťach môžu ľudia vidieť Zdena tancovať na legendárnu pesničku spolu so svojou ženou, a ako čerešnička na torte prichádza aj „Fajné nealko pivo Zdena z Popradu“. Nie, v regáloch ho nehľadajte – fľašky tohto špeciálneho piva bude možné vyhrať len cez súťaž na Instagrame a TikToku Kauflandu.