Britská rada pre reklamu (ASA) stiahla z vysielania televízny spot propagujúci čokoládovú tyčinku Twix. Vysvetlila to tým, že reklama nabáda k nebezpečnému šoférovaniu. Vo videu je totiž zobrazená automobilová naháňačka a auto prevrátené na strechu. Informoval o tom spravodajský web BBC News.

Reklama zobrazuje dlhovlasého muža, ako v automobilovej naháňačke prchá pred ďalším autom. Potom sa skotúľa z útesu, a druhé auto mu pristane na streche, čím pripomína balenie tyčiniek Twix.

Podľa ASA sa už reklama nesmie vo vysielaní znovu objaviť. Po tom, ako rada dostala päť sťažností, rozhodla, že hoci je jasné, že ide o fantazijný svet, pri konaní vo videu bol viditeľný dôraz na rýchlosť a nezodpovednosť a tiež veľmi pravdepodobne porušenie cestného zákona.

Spoločnosť Mars-Wrigley, ktorá značku Twix vlastní, vyhlasuje, že video predstavovalo absurdný svet odtrhnutý od reality, čo potvrdila aj mimovládna spoločnosť Clearcast, ktorej úlohou je schvaľovať reklamné spoty pred vysielaním.

Problémy s reklamou na čokoládu riešilo v minulosti aj Slovensko. Týkala sa reklamy na Fidorku, ktorá čelila kritike za ohrozenie psychického a morálneho vývoja detí a mládeže. V spote malé dievča udrie bábikou do čelného skla kabrioletu, ktorý zastavil na červenú. Vo vozidle sa nafúknu airbagy, ktoré znehybnia muža za volantom i jeho spolujazdkyňu, ktorá drží v ruke Fidorku. Dievča to využije a čokoládovú oblátku jej ukradne.