Len máloktoré národy majú k sebe tak blízko ako Česi a Slováci. A práve túto blízkosť sa rozhodla osláviť značka Vinea reedíciou ikonickej piesne "Mám ťa rád" od Karola Duchoňa. V modernom spracovaní spojila známych slovenských a českých interpretov, ktorí spoločne prespievali hit o láske, porozumení a vzájomnosti – hodnotách, ktoré aj dnes silne rezonujú. Veď čo môže byť krajšie, ako keď vám niekto jednoducho povie "mám ťa rád".

Leto prinesie Duchoň roadshow: Film a koncerty v amfiteátroch na celom Slovensku
Hudobné spojenie generácií a národov
Vinea prepája slovenskú speváčku Tinu, Vladislava Plevčíka – ústrednú postavu životopisného filmu o Karolovi Duchoňovi, Lúčnicu, českú speváčku Annet X a uznávaného českého producenta NobodyListen. Vznikla tak moderná verzia "Mám ťa rád", ktorá zachováva dušu originálu, no zároveň oslovuje mladú generáciu.
„Karol Duchoň bol spevák a hudobník dušou a srdcom. Páčilo by sa mu, že pieseň žije, no bolo by mu ľúto, že si ju nemôže opäť zaspievať. A čo má spoločné Vinea a Karol? No predsa nadčasovú chuť do života,“ hodnotí toto spojenie Vladislav Plevčík.
Vinea v spolupráci s reklamnou agentúrou oh my DOT, ktorá stojí za celou podobou kampane, pripravila aj videoklip k piesni Mám ťa rád. Dej sa odohráva vo vlaku na ikonickej trase Praha – Košice, symbolicky prepájajúcej Česko a Slovensko. Vo videoklipe vystupujú všetci interpreti – Tina, Vladislav Plevčík, Annet X aj Lúčnica, ktorá naspievala vokály k celej pesničke a vytvorila tak zaujímavé umelecké spojenie našich tradícií s modernou hudbou.
Zaujímavosťou je, že úlohy rušňovodiča sa ujal producent NobodyListen, čím nadviazal na svoju rolu aj pri tvorbe aktuálnej podoby piesne. „Musím sa priznať, že Karola Duchoňa som síce poznal, ale pesničku Mám ťa rád nie. Keď som si o nej začal študovať a zistil som, aká je dôležitá pre Slovensko, pocítil som rešpekt. Verím, že naša reedícia je citlivá k originálu a Karol Duchoň by bol prekvapený len z toho, ako melódie v minulosti nahrávané veľkým orchestrom vieme dnes vytvoriť iba na počítači.“
Klip si môžete pozrieť už teraz tu:
Tina opäť hlasom Viney
Speváčka Tina s Vineou spolupracovala už v roku 2011, keď prespievala chytľavý hit od Elánu "Mám chuť na niečo chladené". Tento rok sa stala hlasom ďalšej ikonickej pesničky. „Mám ťa rád má v sebe niečo, čo priťahuje všetky generácie. Minimálne refrén pozná snáď každý z nás a vždy, keď zaznie, spievame si ho. Ešte dlho ostáva znieť v ušiach, je to výnimočná pesnička,“ hovorí Tina. Na svojich sociálnych sieťach spustila už 19. júna 2025 výzvu, kde fanúšikovia označovali interpretov, ktorých by radi počuli v novom spracovaní skladby.
K slovenskému hlasu Tiny sa pridal aj Vladislav Plevčík, podľa ktorého je pesnička "Mám Ťa rád" unikátny klenot slovenskej popovej hudobnej scény 20. storočia. „Karol Duchoň ju zaspieval srdcervúco a neopakovateľne. Je nadčasová. A naša česko-slovenská verzia je zase svieži track, ktorý vie byť teenagerom veľmi blízky, lebo znie ako hudba súčasnosti, no má neobyčajne silný odkaz,” dodáva Vladislav Plevčík.
Text remaku pesničky Mám ťa rád je rovnaký ako v originálnej verzii od Karola Duchoňa, iba časti, ktoré spieva česká speváčka Annet X, sú preložené do češtiny. „Najradšej na Slovákoch mám to, že si rozumieme kvôli podobnosti jazykov a temperamentu, a že stále v mnohom fungujeme ako jeden národ. A najradšej mám slovenské slovo loptička,“ smiala sa na našich jazykových rozdieloch Annet X.
Kampaň Mám ťa rád
Pieseň "Mám ťa rád" sa stala centrálnym motívom letnej kampane, v ktorej značka Vinea spája emócie, národy a generácie. Výnimočné spracovanie známeho hitu dopĺňa aj limitovaná edícia etikiet Viney, ktoré nesú jednoduché, no silné vyznanie – Mám ťa rád. Spotrebitelia tak dostanú nielen vyznanie od svojho obľúbeného hroznového nápoja, ale zároveň môžu venovať symbolický odkaz svojim blízkym.
Okrem reedície pesničky Mám ťa rád je Vinea partnerom filmu "Duchoň", ktorý približuje život a dielo výnimočného speváka. Spolupráca na filme i reedícii piesne je zároveň spôsobom, ako značka oslovuje mladšiu generáciu – cez jazyk hudby, autenticitu a emócie.
„Vinea je značka, ktorá spotrebiteľom prináša bezprostrednú radosť. Chceme, aby v čase, keď nás mnohé rozdeľuje, bola spojivom spoločnosti, ale aj našich národov. Hudba je pre nás univerzálnym jazykom a zároveň jedným z najsilnejších mostov – a pieseň Mám ťa rád je jej dokonalým príkladom. Veríme, že práve toto je cesta, ako sa ešte viac priblížiť mladej generácii,“ uvádza za značku Vinea jej manažérka Oľga Kubíková.