Projekt Nadácie Markíza "Odpíšeme Ti" predstavuje ďalšiu časť komunikačnej kampane, ktorá kladie dôraz na tému detského duševného zdravia. Po premiére prvého televízneho spotu na Svetový deň duševného zdravia prichádza do vysielania druhý spot. Je zameraný na tému, o ktorej sa príliš nehovorí, ale v rámci detského duševného zdravia je priam kľúčová ,a to je komunikácia detí a rodičov.

„Čo bolo v škole?“ nestačí

Krátky filmový príbeh režíroval Jonáš Karásek, autor filmových hitov ako Invalid, Amnestie či Kandidát. Úlohy otca, ktorý rozhovor so svojou dcérou začína klasickou vetou: „Čo bolo v škole?“, no postupne si uvedomí, že to nestačí, sa zhostil talentovaný herec a zároveň ambasádor Odpíšeme Ti Jakub Jablonský.

„V dnešnej šialene rýchlej dobe riešime veľa vecí automaticky. Napríklad sa spýtame niekoho, ako sa má, ale ani nečakáme na odpoveď. Nestíhame sa zastaviť, zamyslieť sa, vypočuť si druhých. Som presvedčený, že pre deti je o to dôležitejšie vedieť, že nech sa deje čokoľvek, sme tu vždy pre ne, máme na ne čas a pochopenie. Aj o tom je projekt Odpíšeme Ti a ja som veľmi rád, že môžem byť jeho súčasťou,“ uviedol Jakub Jablonský.

Ambasádorom projektu Odpíšeme Ti je obľúbený herec Jakub Jablonský.
Zdroj: Nadácia Markíza
Ambasádorom projektu Odpíšeme Ti je obľúbený herec Jakub Jablonský.

Prvý emotívny spot zobrazoval chlapca, ktorý sedí v tmavej detskej izbe a s neistým hlasom volá na Linku detskej istoty. Hoci sa spočiatku zdráha podeliť sa so svojimi pocitmi, s každým jeho slovom sa v izbe zažína svetlo v duchu posolstva: „S každým slovom sa budeš cítiť lepšie.“

V druhom spote je znázornená komunikácia medzi dieťaťom a rodičom, ktorá je kľúčová pri budovaní dôvery, posilňuje vzájomný vzťah a pocit istoty a bezpečia. „Nedostatočná komunikácia môže viesť u detí k pocitom osamelosti, úzkosti a depresii. V rámci prevencie duševných ťažkostí pravidelný rozhovor umožňuje rodičom včas rozpoznať zmeny v správaní alebo v nálade dieťaťa a dostatočne rýchlo na ne reagovať,“ vysvetľuje psychologička Petra Arslan Šinková, ktorá stojí pri projekte od jeho vzniku.

Záber z nakrúcania nového spotu k projektu Odpíšeme Ti.
Zdroj: Nadácia Markíza
Záber z nakrúcania nového spotu k projektu Odpíšeme Ti.

Komunikačná kampaň, ktorej pilierom sú práve tieto dva krátke filmové príbehy, vznikla v rámci interných kapacít kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza v spolupráci s kreatívcom Martinom Kederom, ktorý je zároveň autorom celého konceptu. „Stála pred nami pomerne veľká výzva – chceli sme zachytiť detský svet a vnútorné prežívanie citlivo, no zároveň pútavo, aby sme priniesli nielen emócie, ale aj informácie o projekte Odpíšeme Ti. Zároveň sme sa však rozhodli osloviť aj rodičov, aby sa zamysleli nad tým, čo ich deti prežívajú a že aj malá zmena v komunikácií môže priniesť veľa,“ vysvetlil Martin Keder.

„Verím, že silné myšlienky projektu Odpíšeme Ti sa nám podarilo sprostredkovať širokému publiku. Vďaka patrí celému tímu, ktorý na kampani pracoval s veľkým nasadením,“ dodal Július Cerina, šéf kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza.

Ambasádorom projektu Odpíšeme Ti je obľúbený herec Jakub Jablonský.
Zdroj: Nadácia Markíza
Ambasádorom projektu Odpíšeme Ti je obľúbený herec Jakub Jablonský.

Odpíšeme Ti sa pôvodne zameriaval na boj proti šikane na školách, ale dnes rozširuje svoj dosah na celkové duševné zdravie detí. Okrem anonymnej Linky detskej istoty na čísle 116 111 a chatových a emailových konzultácií ponúka aj novinku – bezplatnú terapeutickú pomoc po celom Slovensku. Tento komplexnejší prístup má pomôcť deťom v ich prostredí, a navyše prináša komunitné aktivity. Cieľom je okrem pomoci deťom osloviť aj rodičov, aby venovali deťom viac času a pozornosti

Partnermi projektu sú Nadácia Volkswagen Slovakia, Linka detskej istoty, Liga za duševné zdravie SR, záštitu nad projektom má Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR. Všetky potrebné informácie nájdu deti, rodičia aj učitelia na stránke www.odpisemeti.sk.

Po čerstvé potraviny radi chodievame k babičke na vidiek, ale kam po ne chodí babička?
Neprehliadnite

Slovenská reklama boduje v zahraničí: Kampaň Lidla s babičkou očarila pobaltský trh

Scenárista Ivety Petr Kolečko.
Neprehliadnite

Nová éra autora hitu Iveta: Petr Kolečko mení svet reklamy, vonku je vtipný spot s hokejistami

Korea International Travel Company
Neprehliadnite

Severná Kórea láka turistov: Môže jej bizarná reklama zafungovať a prilákať dovolenkárov?

Telekom
Neprehliadnite

Telekom štartuje Vianoce: Zákazníkov láka na úplne nový benefit a televízny obsah zadarmo

Dobrý anjel
Neprehliadnite

Každý z nás môže byť anjelom: Kampaň Dobrého anjela otvára srdcia darcov a pripomína ľudskosť

Petra Polnišová sa predstavuje v poslednej kampani VÚB Banky.
Neprehliadnite

Petra Polnišová sa lúči: Po deviatich rokoch končí v úspešnej ére kampaní známej banky