Severná Kórea sa opäť pokúša pritiahnuť pozornosť turistov, tentoraz z Ruska. Najnovší pokus prichádza v podobe reklamného videa, ktoré uverejnila štátom vlastnená cestovná agentúra Korea International Travel Company. Táto reklama, napriek svojim nízkym produkčným hodnotám, prázdnym plážam a zamračenému počasiu, vzbudila záujem na internete.
Video ukazuje mladých atraktívnych ľudí, ktorí vyzerajú ako Rusi, užívajúcich si chvíle na pláži. Cieľom tejto reklamy je očividne osloviť potenciálnych turistov z Ruska, no je otázne, či sa týmto spôsobom podarí prilákať návštevníkov, píše portál Euronews.
Russians advertising North Korean beach in bikinis
byu/KJU_3002 innorthkorea
Severná Kórea, ktorá nie je na zozname snov mnohých turistov, otvorila tento rok svoje brány práve Rusom. V februári navštívilo krajinu približne 100 turistov z Ruska, ktorí sa zúčastnili štvordňovej lyžiarskej výpravy v stredisku Masikryong. Išlo o prvý prípad po pandémii, keď krajina opäť povolila vstup turistom.
Blízke vzťahy medzi Severnou Kóreou a Ruskom sa ešte viac upevnili po júnovej návšteve ruského prezidenta Vladimira Putina, ktorý sa stretol s Kim Čong-unom. Počas tejto návštevy obe krajiny podpísali dohodu o vzájomnej pomoci v prípade napadnutia.
Čo hovorí reklama o cestovnom ruchu v Severnej Kórei?
Reklama, ktorá sa prekvapivo objavila aj na sociálnej sieti Reddit, bola natočená na pláži Majeon v provincii Južný Hamgjong. Video zobrazuje skupinu mladých Rusov, ako hrajú volejbal, plávajú v mori či jazdia na vodnom skútri. Okrem tejto malej skupinky nie je na rozľahlej pláži vidieť žiadnych iných ľudí.
Audio kvalita videa je pritom veľmi slabá – zvuk je často prehlušený statickým šumom, hlukom vĺn a krikom čajok. V jednej časti videa pár rozpráva do kamery, no kvôli nedostatku mikrofónov a titulkov je takmer nemožné porozumieť, čo hovoria. Jeden novinár ruskej redakcie Euronews síce dokázal rozlúštiť niekoľko fráz ako „Veľmi krásne more, veľa…“ a „Veľmi čistá pláž, krásne more“, no nič viac.
Ďalším zvláštnym prvkom sú ženy v bikinách, ktoré sa vo videu objavujú. To je v protiklade s dlhoročnými fámami, že na plážach v totalitnej krajine je takéto oblečenie zakázané. Odborníci však predpokladajú, že Severná Kórea môže voči zahraničným turistom prižmúriť oko a neaplikovať na nich tak prísne pravidlá ako na vlastných občanov.
Otázkou zostáva, či táto reklama bude účinná. Zdá sa, že ide o ďalší krok v sérii snáh prilákať ruských turistov. Severná Kórea, ktorá podľa správ čelí každoročnému poklesu HDP, by mohla potrebovať finančnú injekciu z cestovného ruchu. Dokonca sa šepká, že plánuje otvoriť svoj turistický trh aj pre svojho najväčšieho ekonomického partnera – Čínu. Zostáva len čakať, či tento zvláštny pokus Severnú Kóreu skutočne priblíži k vytúženému turistickému boomu.