Severná Kórea sa opäť pokúša pritiahnuť pozornosť turistov, tentoraz z Ruska. Najnovší pokus prichádza v podobe reklamného videa, ktoré uverejnila štátom vlastnená cestovná agentúra Korea International Travel Company. Táto reklama, napriek svojim nízkym produkčným hodnotám, prázdnym plážam a zamračenému počasiu, vzbudila záujem na internete.

Video ukazuje mladých atraktívnych ľudí, ktorí vyzerajú ako Rusi, užívajúcich si chvíle na pláži. Cieľom tejto reklamy je očividne osloviť potenciálnych turistov z Ruska, no je otázne, či sa týmto spôsobom podarí prilákať návštevníkov, píše portál Euronews.

Russians advertising North Korean beach in bikinis
byu/KJU_3002 innorthkorea

Severná Kórea, ktorá nie je na zozname snov mnohých turistov, otvorila tento rok svoje brány práve Rusom. V februári navštívilo krajinu približne 100 turistov z Ruska, ktorí sa zúčastnili štvordňovej lyžiarskej výpravy v stredisku Masikryong. Išlo o prvý prípad po pandémii, keď krajina opäť povolila vstup turistom.

Blízke vzťahy medzi Severnou Kóreou a Ruskom sa ešte viac upevnili po júnovej návšteve ruského prezidenta Vladimira Putina, ktorý sa stretol s Kim Čong-unom. Počas tejto návštevy obe krajiny podpísali dohodu o vzájomnej pomoci v prípade napadnutia.

Severná Kórea láka do krajiny ruských turistov.
Zdroj: Korea International Travel Company
Severná Kórea láka do krajiny ruských turistov.

Čo hovorí reklama o cestovnom ruchu v Severnej Kórei?

Reklama, ktorá sa prekvapivo objavila aj na sociálnej sieti Reddit, bola natočená na pláži Majeon v provincii Južný Hamgjong. Video zobrazuje skupinu mladých Rusov, ako hrajú volejbal, plávajú v mori či jazdia na vodnom skútri. Okrem tejto malej skupinky nie je na rozľahlej pláži vidieť žiadnych iných ľudí.

Audio kvalita videa je pritom veľmi slabá – zvuk je často prehlušený statickým šumom, hlukom vĺn a krikom čajok. V jednej časti videa pár rozpráva do kamery, no kvôli nedostatku mikrofónov a titulkov je takmer nemožné porozumieť, čo hovoria. Jeden novinár ruskej redakcie Euronews síce dokázal rozlúštiť niekoľko fráz ako „Veľmi krásne more, veľa…“ a „Veľmi čistá pláž, krásne more“, no nič viac.

Severná Kórea láka do krajiny ruských turistov.
Zdroj: Korea International Travel Company
Severná Kórea láka do krajiny ruských turistov.

Ďalším zvláštnym prvkom sú ženy v bikinách, ktoré sa vo videu objavujú. To je v protiklade s dlhoročnými fámami, že na plážach v totalitnej krajine je takéto oblečenie zakázané. Odborníci však predpokladajú, že Severná Kórea môže voči zahraničným turistom prižmúriť oko a neaplikovať na nich tak prísne pravidlá ako na vlastných občanov.

Otázkou zostáva, či táto reklama bude účinná. Zdá sa, že ide o ďalší krok v sérii snáh prilákať ruských turistov. Severná Kórea, ktorá podľa správ čelí každoročnému poklesu HDP, by mohla potrebovať finančnú injekciu z cestovného ruchu. Dokonca sa šepká, že plánuje otvoriť svoj turistický trh aj pre svojho najväčšieho ekonomického partnera – Čínu. Zostáva len čakať, či tento zvláštny pokus Severnú Kóreu skutočne priblíži k vytúženému turistickému boomu.

Kampaň MIRRI SR na podporu eurofondov.
Neprehliadnite

Miliónová kampaň mala propagovať Slovensko. Bol v nej aj záber z Ruska, ministerstvo ju stiahlo

Scenárista Ivety Petr Kolečko.
Neprehliadnite

Nová éra autora hitu Iveta: Petr Kolečko mení svet reklamy, vonku je vtipný spot s hokejistami

Televízia Prima uviedla prvýkrát spot, v ktorých ľudí kompletne vytvorila umelá inteligencia.
Neprehliadnite

Prvá AI upútavka: Nereálne postavy lákajú na novú reality šou, televízia ušetrila tisíce eur

Petra Polnišová sa predstavuje v poslednej kampani VÚB Banky.
Neprehliadnite

Petra Polnišová sa lúči: Po deviatich rokoch končí v úspešnej ére kampaní známej banky

muž a žena  - televízia - sledovanie televízie - diaľkový ovládač - pukance - popcorn
Neprehliadnite

S reklamou nemáme trpezlivosť! Pretáča ju väčšina Slovákov

Alžbeta Ferencová je tvárou reklamnej kampane na oblátky Lina.
Neprehliadnite

Zea žiari v reklamnej kampani: Hviezda seriálu Iveta tancuje mestom bez ohľadu na názory okolia

Po čerstvé potraviny radi chodievame k babičke na vidiek, ale kam po ne chodí babička?
Neprehliadnite

Slovenská reklama boduje v zahraničí: Kampaň Lidla s babičkou očarila pobaltský trh

Gabriela Marcinková v reklame Chute Slovenska
Neprehliadnite

Máme byť na čo hrdí: V novej reklame nenájdete kroje, valašky ani salaše

Mini Horalky
Neprehliadnite

Ikonické Horalky sa menia: Mladí chcú niečo ľahšie deliteľné a menej sladké