Prinášame vám analýzu komunikácie najvplyvnejších slovenských marketérov na slovenskom Linkedin, ktorú pre portál Mediálne spracovala agentúra Data on Steroids. Výsledky analýzy okomentoval Ján Stareček, Managing Director agentúry. O kvalitatívne zhodnotenie komunikácie top 10 marketérov sa postaral Chief Storytelling Officer slovenského Linkedin - Miki Plichta.

Kritéria výberu

Do analýzy komunikácie boli zaradené Linkedin profily marketérov, ktoré spĺňali nasledovné kritéria:

  • Funkcia: riadiace marketingové pozície.
  • Krajina: Slovensko.
  • Segment: zamerali sme sa na marketérov, ktorí vedú značky z rôznych segmentov. Súčasťou výberu nie sú marketéri pracujúci v reklamných a komunikačných agentúrach, pre ktorých pripravujeme samostatný rebríček.
  • Minimálny počet followerov: 800.
  • Aktivita postovania: marketéri publikovali aspoň 1 post v priebehu októbra 2022 a za hodnotené obdobie publikovali aspoň 5 postov.

Na základe týchto kritérií sme vybrali do užšieho výberu top 100 profilov, pri ktorých sme analyzovali mediálny výtlak 3 617 postov, ktoré marketéri publikovali počas 12 mesiacov, v čase od 1. novembra 2021 do 31. októbra 2022.

Kľúčové parametre

Aby sme dokázali zostaviť rebríček najvplyvnejších marketérov, museli sme vypočítať ultimátny, súhrnný ukazovateľ, ktorý reprezentuje výkonnosť ich profilov v kľúčových výkonnostných parametroch.

Najdôležitejším ukazovateľom sa tak stala celkovo vygenerovaná mediálna hodnota postov, pretože zohľadňuje výkon jednotlivých profilov v kľúčových parametroch, ako je počet followerov, aktivita postovania a výška engagementu.

Kto sleduje ich prácu?

Koľko užívateľov sleduje daný profil (dali mu „follow“), alebo je s profilom aj v priamom spojení (akceptovaná žiadosť o „connection“), udáva parameter s názvom počet followerov.

Už pri rebríčku najvplyvnejších CEO sme videli, že počet followerov je len jedným z predpokladov na dosiahnutie dobrého umiestnenia vo finálnom rebríčku. Rebríček marketérov to len potvrdzuje.

V celkovej top 10 sa objavili len traja marketéri, ktorí sa nachádzajú aj v top 10 podľa počtu followerov. Sú nimi Tony Dúbravec (Medusa Restaurants), Richard Mareček (Dedoles) a Marek Šulík (Isadore), ktorí majú od troch do štyroch tisíc followerov.

Top 10 marketérov podľa počtu followerov na Linkedin
Zdroj: Data on Steroid

Počet príspevkov

Aktivita postovania udáva, koľko postov publikovali jednotlivé profily počas obdobia 12 mesiacov.

Z celkového rebríčka top 10 majú najvyššiu aktivitu postovania Ivana Zelizňáková (SPP) a Richard Mareček (Dedoles), ktorí vypublikovali okolo 100 príspevkov za sledované obdobie.

Top 10 marketérov podľa počtu postov na Linkedin
Zdroj: Data on Steroids

Atraktivita obsahu

Engagement je dôležitou kvalitatívnou metrikou, ktorá udáva, koľko percent followerov interaguje s profilom (pridali lajk, komentár alebo zdieľali post). Výrazne pomáha virálnemu šíreniu príspevku na LinkedIne a najlepšie tak reprezentuje atraktivitu pridávaného obsahu pre užívateľa.

Prvé dve priečky obsadili marketérky z celkovej top 10 - Petra Novotná (Slovak Telekom) a Karin Zvalová (Brokeria), ktorým sa darí dosahovať vysokú priemernú úroveň engagementu príspevkov okolo 7 percent a to aj napriek vysokej frekvencii postovania.

Top 10 marketérov podľa priemerného engagementu
Zdroj: Data on Steroids

Kto je víťaz?

Mediálna hodnota je súhrnnou metrikou, ktorá v sebe kombinuje dosiahnutý výkon vo viacerých ukazovateľoch. Dosiahnutú hodnotou pri jednotlivých profiloch ovplyvňuje najmä počet followerov, počet publikovaných postov a výška engagementu. Viac o metodike výpočtu mediálnej hodnoty sa dozviete v blogu Akú hodnotu má vaša komunikácia na Linkedin?

Na prvom mieste sa v celkovom rebríčku umiestnila Karin Zvalová (Brokeria), druhé miesto patrí Richardovi Marečekovi (Dedoles) a tretia priečka Štefanovi Frimmerovi (Slovenská Sporiteľňa). Gratulujeme!

Top 20 najvplyvnejších marketérov na Linkedine
Zdroj: Data on Steroids
Top 20 najvplyvnejších marketérov na Linkedine.
Zdroj: Data on Steroids

Inšpirácie od najlepších

Recept na úspech však nie je jednotný. Pozrite sa, čo stojí za výkonnosťou Marketérov, ktorí sa umiestnili na prvých 3 priečkach v celkovom rebríčku zostavenom podľa mediálnej hodnoty.

Karin Zvalová

Marketing Director, Brokeria (1. miesto)
Celková mediálna hodnota – 4 661 eur

Karin dokázala vyhrať vďaka vysokému priemernému engagementu svojich followerov - 7,04 percenta (2. miesto) a vysokej aktivite postovania - 77 postov za 12 mesiacov (13. miesto) a to napriek skutočnosti, že má len 861 followerov (90. miesto).

Ukazuje sa, že menšia, ale aktívna followerská základňa vám pri vysokej frekvencii postovania umožní generovať vysoký zásah (počet videní) a tým aj mediálnu hodnotu.

Richard Mareček

Head of Brand strategy - Dedoles (2. miesto)
Celková mediálna hodnota – 3 807 eur

Richard sa umiestnil na druhom mieste. Má vysoký počet followerov - 3 383 (9. miesto) a aktivitu postovania - 104 postov za 12 mesiacov (8. miesto), pričom vykazuje podpriemerný engagement (1,05 percenta).

Richard je však skúseným marketérom, ktorý pracuje pre mediálne mimoriadne exponovanú značku, vďaka čomu sa mu podarilo vygenerovať aj niekoľko virálnych postov s vysokým zásahom (počtom videní).

Štefan Frimmer

Head of Corporate Communications, Slovenská Sporiteľňa (3. miesto)
Celková mediálna hodnota – 3 607 eur

Štefan uspel vďaka relatívne vysokému počtu followerov – 2 479 (10. miesto) a nadpriemernému engagementu – 3,48 percenta (13. miesto), pričom vykazuje vcelku slušnú aktivitu postovania – 46 príspevkov za 12 mesiacov (46. miesto), čo mu stačilo na obsadene tretieho miesta medzi slovenskými marektérmi na Linkedin.

Komunikáciu top 10 Marketérov na slovenskom Linkedin parádne zhrnul v tomto videu aj Miki Plichta

Ak sa vám video páčilo, dajte Mikimu follow na Linkedin.

Chcete vidieť kompletný rebríček 100 Marketérov?

Kompletnú analýzu komunikácie všetkých 100 Marketérov nájdete na blogu agentúry Data on Steroids – Kto sú najvplyvnejší Marketéri na slovenskom Linkedin? Okrem kompletného rebríčku všetkých Marketérov vám poskytne bohatú inšpiráciu pre tvorbu úspešného obsahu z tisícov postov.

Ďalšie správy z Mediálne.sk

Seriál Hranica
Neprehliadnite

Seriál Mama na prenájom si pozreli státisíce divákov, jojkárska Hranica bojovala s Dospelákmi 2