Televízia Markíza, rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní a mesačník Doma v záhrade patrili v uplynulom polroku medzi najpreferovanejšie slovenské médiá. Označilo ich najviac Slovákov a Sloveniek v národnom prieskume MML-TGI agentúry Median SK.
„Prieskum je ako všetky iné podobné projekty meranie odhadov skutočných hodnôt. Preto sa používa napr. termín „odhad početnosti, počúvanosti“. Všetky zverejňované výsledky sú vždy zaťažené štatistickou odchýlkou, preto je potrebné s nimi pracovať a interpretovať ich len ako odhady skutočných hodnôt,“ upozorňuje Linda Kleinertová z agentúry Median SK.
Televíziu sledujú tri štvrtiny ľudí
Podľa výsledkov prieskumu si každý deň zapne niektorú z ponuky televíznych staníc viac ako 3,2 milióna divákov, čo predstavuje sumárnu sledovanosť 74,3 %. Najsledovanejšou je televízia Markíza, ktorú preferuje 32,2 % divákov, nasleduje televízia Joj s 24,7 % a tretia je verejnoprávna Jednotka, ktorá dosiahla sledovanosť 20,8 %.

Rovnaké poradie predstavuje aj podiel televízií na trhu (share). Televízia Markíza si drží pozíciu lídra s trhovým podielom 26,6 %. Trhovou dvojkou je televízia Joj so share 17,6 %. Verejnoprávna Jednotka dosiahla 14,7 %, ostatným televíziám patrí 41,1 % podiel na trhu.

Čítanosť novín a časopisov
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 22,8 % v parametri „čítal(a) som posledné vydanie“. Za posledných 14 dní denníky čítalo 43,6 % populácie. Voči rovnakému obdobiu minulého roka ide o pokles o pár percentuálnych bodov.
Najčítanejším je s vysokým náskokom denník Nový Čas, ktorý si udržal prvú pozíciu s 9,4 %. Čítanosť na úrovni 5,0 % majú denníky Šport a Pravda. Nasledujú denníky Plus jeden deň (4,8 %), Sme (4,6 %) a Hospodárske noviny (3,4 %). Poradie najčítanejších celoštátnych denníkov uzatvára Denník N s 2,8 %.

Posledné vydanie týždenníka si prečítalo alebo aspoň prelistovalo 26,9 % opýtaných. V prípade premennej „čítal(a) posledné 3 mesiace“ ide o 51,6 % populácie. Z monitorovaných týždenníkov bol najčítanejší Plus 7 dní (6,1 %), nasleduje Život (3,7 %) a Eurotelevízia (2,8 %).

Celková čítanosť mesačníkov bola v sledovanom období na úrovni 38,9 %. Poradie mesačníkov, ktoré sú na Slovensku bežne dostupné, otvára časopis Doma v záhrade (5,7 %) nasledovaný Záhradkárom (5,1 %), ktorý predbehol Emmu (4,7 %). V top sedmičke sú ešte mesačníky Nový Čas Krížovky, Futbal magazín, Napínavé krížovky a Zdravie.

Rádio počúva polovica populácie
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavovala 52,5 % populácie. Prvú pozíciu si dlhodobo drží rádio Expres s počúvanosťou 15,2 %, dvojkou je Rádio Slovensko s 12,2 % a prvú trojku uzatvára Fun rádio s 9,7 %. Nasleduje Europa 2, Vlna, Melody a poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Regina.

V rebríčku dosiahnutých podielov na trhu (share) patrí prvenstvo rádiu Expres s 20,4 %, Rádio Slovensko má podiel 15,7 % a prvú trojku uzatvára Fun rádio so 14,4 %. Nasledujú rádiá Europa 2, Vlna, Melody a Rock, ostatné rozhlasové stanice si držia 16,9 % podiel z trhu.

Prieskum spotreby, médií a životného štýlu MML-TGI (Market & Media & Lifestyle - Target Group Index) realizuje spoločnosť MEDIAN SK v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou Kantar Media. Na Slovensku tento prieskum kontinuálne prebieha od roku 1997. Výsledky aktuálneho prieskumu boli zbierané v termíne od 1. apríla do 15. septembra 2024 na vzorke 4046 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 – 79 rokov.

Markíza potvrdzuje výrazný medziročný rast, konkurenciu porážala každý jeden októbrový deň

Veľké zdražovanie v televíziách: Budúci rok stúpnu ceny reklamy o viac ako 15 percent

Najsledovanejšie programy októbra: Sladká šou a dramatické seriály. Čo prilákalo viac divákov?

Markíze sa podaril husársky kúsok. Mama na prenájom poráža hlavnú reláciu Jojky

Top weby v októbri: Čas porazil Topky, STVR predbehla Jojku. Kto obsadil prvé pozície?
